Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

StrategyLink

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Japp det går fint. För Alpha kan man välja antingen Strategy Link eller ETP Link. Om man planerar att köra fler DAX-strategier kan msn ju välja Strategy Link redan nu så blir det enklare att lägga till senare.

Comment

Den här är ju riktigt grymt, smart gjort!

Jag kanske har missat det i tidigare inlägg. Men hur laddar man ner det? Den finns inte i listan under Hjälp -> Uppdatera StrategyLink.

Jag laddade ner senaste versionen av Bas men ingen skillnad.

Comment

Det tar några minuter efter att du kört igång senaste programversionen innan konfigdata laddas ner. Starta om igen så borde det synas i menyn.

Comment

Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
          Det tar några minuter efter att du kört igång senaste programversionen innan konfigdata laddas ner. Starta om igen så borde det synas i menyn.

Perfekt, tackar.

PS. Jag såg att det var felstavat i menyn, se bild.
          Attached Files

Comment

Oj, det får vi ju fixa!

Comment

Går det bra att kombinera Strategy Link och ETP Link autoselect så att turbos vid ungefär rätt hävstång väljs?

Istället för att ställa in på respektive testkonto, sätter man istället ETP Pref Price och ETP Check in = 1 på de instrument man vill ha på skarpa kontot?

Comment

Japp, det går fint. Ställ in riktpriset i fält ETP Pref price på det instrument där Strategy Link är ansluten. Checka in ETPerna som vanligt.

Ett tips:

Om man kör Raptor kan det vara ide att flytta Strategy Link från skarpa kontot till Raptors testkonto och ange ETP ID där istället. På så vis får Strategy Link reda på tidstämpeln för säljtransar på samma sätt som ETP Link trigger använder för att blockera Raptors snabba sälj följt av köp som sker ibland.

Comment

Vore jättebra om du skulle kunna utveckla lite

- Vad flyttar jag och vad händer med andra testkonto (som kör AS)?

- Låta StrategyLink och (därmed) ena sidan av ETP Link köra i Raptor-testkonto? Tvättas stämplar annars bort så att en inbyggd funktion i ETP Link för att blockera snabba svängningar inte fungerar?

Comment

Vilket instrument och vilket konto ligger Stratey Link ansluten på nu?

Comment

Se bild för ordermodeller och konton
                      Attached Files

Comment

Ok, då behöver du bara koppla loss Strategy Link från OMXS30 från konto 6 och ansluta igen på konto 2, samt sätta samma ETP ID på OMX på konto 2 som du har på konto 6 nu. DAX berörs inte.

Comment

Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                          Ok, då behöver du bara koppla loss Strategy Link från OMXS30 från konto 6 och ansluta igen på konto 2, samt sätta samma ETP ID på OMX på konto 2 som du har på konto 6 nu. DAX berörs inte.

Kanon!

Då stämmer dessa tre utsagor?
                          1. Jag anger Pref Price på instrumenten (OMX och DAX). Pref Price verkar ju för övrigt vara konto-globalt...
                          2. Jag håller alla ETP:er fria från Pref Price och Check In
                          3. Jag låter ETP mulitplier på DAX-ETF:erna vara kvar som vanligt

Comment

Punkt 2,

Alla ETPer ska vara fria från Pref price, men däremot behöver de 1 i ETP Check in om du vill använda Autoselect.

Comment

Hej,
                              Jag försöker använda mig av StrategyLink. Har nogsamt läst det som finns skrivet och följt den YouTube videon som finns.

Men hur jag än gör så får jag följande felmeddelande "Det är inte tillåtet att ansluta ordermodeller till ett index på ett skarp konto"
                              Detta får jag i det steget när jag ska koppla på StrategyLink på det skarpa kontot mot det index jag vill ha. Samma fel oavsett vilket index jag försöker med.

Jag kör Bas versionen av AT, har det något med saken att göra?

MvH
                              Johan

Comment

Ursprungligen postat av Solgubbe Visa inlägg
                                Hej,
                                Jag försöker använda mig av StrategyLink. Har nogsamt läst det som finns skrivet och följt den YouTube videon som finns.

Men hur jag än gör så får jag följande felmeddelande "Det är inte tillåtet att ansluta ordermodeller till ett index på ett skarp konto"
                                Detta får jag i det steget när jag ska koppla på StrategyLink på det skarpa kontot mot det index jag vill ha. Samma fel oavsett vilket index jag försöker med.

Jag kör Bas versionen av AT, har det något med saken att göra?

MvH
                                Johan
                                Kör ej StrategyLink själv, men man kan ju inte handla ett index skarpt. Antingen får man handla indexterminen, men då krävs ett skriftligt avtal med Nordnet (som jag har) eller så får man handla minisar med olika häv som följer indexet som jag antar att du önskar göra.
                                mvh
                                Bertil

Comment

Working...
                                X