Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Alpha Shark

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Kolla värdet i cell 896.

    Comment


    • Ursprungligen postat av Peppepeppe Visa inlägg
      Nej, jag har både position i Dax (29) och OMX (237). Och den har inte tagit någon position efter jag för en stund sedan ändrade på testkontot (satte en rejält mycket lägre summa).

      Om inte annat borde den ju sålt av en del av mina MiniL Dax när jag sänkte beloppet på testkontot.
      Den säljer inte av när man sänker testkontot, men däremot köper den mer om man höjer det.

      Comment


      • Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
        Kolla värdet i cell 896.
        betyder -3 full investering (grid 3) ?
        Så i mitt fall då jag vände position idag efter fixat en saknad koppling i ordermodell, så köpte Hajen full position direkt, för att priset avvek enligt band 3?

        Comment


        • Japp, exakt. Kvoten låg under band 3 så då blir det full exponering.

          Comment


          • Ursprungligen postat av RCN Visa inlägg
            Något vajsing måste det vara hos Nordnet, Mitt shark testkonto vände till kort på OMX och lång på DAX men på skarpa kontot har DAX S sålts och inget annat har hänt.

            Listan med minisar från Nordnet i autostockprogrammet är tom och hos Nordnet fanns inga kurser fram till alldeles nyligen. Skall bli kul att se om Sharken ordnar till detta under dagen.

            Edit: Felet låg nog också (eller) i programmet. Det låg en dialogruta med codebase error som startade om programmet när jag tryckte "ok". Efter omstart gick köpen igenom
            Codebase error idag igen, programmet hänger sig
            Attached Files

            Comment


            • Hände det när du gjorde nåt speciellt?

              Comment


              • Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                Hände det när du gjorde nåt speciellt?
                Inget speciellt vad jag kan komma på.

                Kan det vara visningen av banden för shark som ställer till det? Banden försvinner och det är då jag upptäcker problemet.

                Jag har släckt ner diagrammet som ett test

                Comment


                • Njae, en gissning är att det har med Loggade lokala ordertransar att göra. Ligger dessa med i arbetsytan?

                  Comment


                  • Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                    Njae, en gissning är att det har med Loggade lokala ordertransar att göra. Ligger dessa med i arbetsytan?
                    Inte normalt sett, där tittar jag ganska sällan även om det händer...

                    Comment


                    • Ok, ring på måndag så kopplar vi upp TeamViewer och undersöker.

                      Comment


                      • Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                        Ok, ring på måndag så kopplar vi upp TeamViewer och undersöker.

                        OK .

                        Comment


                        • Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                          Courtage är inbyggt i prisscripten med 0,3 kr för OMX och 2,2 kr för DAX.
                          Rikard,
                          hur har ni kommit fram till dessa siffrorna? Jag tittade på Nordnets spreadar och de ligger mellan 0,51 och 0,55 kr för unlimited turbos på OMX.
                          CBK ligger däremot på 0,30 kr.

                          DAX-siffran vet jag inte hur ni räknat fram.

                          BTW - antar att du pratar om spread och inte courtage, underförstått att man handlar courtagefritt på NN Markets?

                          Comment


                          • Ursprungligen postat av Cikoria Visa inlägg
                            Rikard,
                            hur har ni kommit fram till dessa siffrorna? Jag tittade på Nordnets spreadar och de ligger mellan 0,51 och 0,55 kr för unlimited turbos på OMX.
                            CBK ligger däremot på 0,30 kr.

                            DAX-siffran vet jag inte hur ni räknat fram.

                            BTW - antar att du pratar om spread och inte courtage, underförstått att man handlar courtagefritt på NN Markets?
                            Jag har också noterat att det är något skumt när kursen rör sig på deras ETPer. Då kursen ändras så flyttas ett ben i taget så att spreaden är ca 0,5-0,55 kr under en kort stund innan det andra benet flyttas (se screenshot). Jag har påtalat detta för Nordnet, men inget har hänt. Jag misstänker att det är en del i deras affärsmodell! (lite off-topic)
                            Attached Files
                            Last edited by Christer; 2018-04-25, 15:04.

                            Comment


                            • Christer - menar du att spreaden "återgår" igen efter en kort stund? Det har inte jag kunnat observera, men i så fall blir det ju ännu skummare och mer chansartat.
                              Jag tog upp det i den här tråden eftersom vi handlar med små marginaler och om spreaden är 0,5 istället för 0,3 så lär det få effekt på resultatet.

                              Comment


                              • Spreaden rör sig mellan 1 och 50 öre, ligger nästan lika ofta på 25 öre som 50. Differentialöverföringen kan göra att ena benet flyttar sig innan andra osv, men det hjälper om man slår på orderdjupsfeeden hos Nordnet. Då blir det mer info som flyttas och därmed tätare uppdatering differentiellt.

                                CBK har ju courtage på sitt så det lär inte gå att räkna hem ändå.
                                Attached Files

                                Comment

                                Working...
                                X