Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Alpha Shark

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Position

    Min Shark ligger i position sedan en vecka tillbaka. Eftersom den ligger i draw-down väntar den väl på bättre tider (mean reversion av OMX/DAX.
    Finns det en tidsstopp efter ett visst antal dagar?

    På testkontot har den handlar för samma belopp på båda sidor, men på riktiga kontot ligger den 100% i OMX men bara 70% i DAX. Kan den ha "tappat" en grid?

    Comment


    • Ingen tidstopp, banden normaliserar sig själva med tiden så strategin byter riktning när tredje bandet skärs såvida det inte hinner hamna plus tidigare. Beloppet på skarpa sidan beror på aktuell hävstång hos minin. Det blir bara samma när hävstången är exakt lika för DAX- resp OMX-minisarna.

      Comment


      • OK, nu vände min Alpha Shark, Lång OMX och Kort DAX. Däremot så vill OMX-positionen inte köpas upp. Order skickas två gånger per minut, men inget avslut sker. Kapital finns och inga felkoder såvitt jag kan se.

        Comment


        • Kolla i Tradelog vad som loggas.

          Comment


          • Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
            Kolla i Tradelog vad som loggas.
            Loggade lokala transaktioner ser ok ut, men bara S-rader.

            EDIT: Jag böt till ett annat "T LONG OMX NORDNET"-instrument och då gick affären igenom direkt...

            EDIT 2: I Listfönstret för Nordnets Turbo_index i Autotrader så visar kolumnen datum 2018-04-19 för instrumentet som inte gick att handla (dock rätt kurs). För instrumentet som jag böt till och där affären gick igenom visar datum-kolumnen 2018-04-30. Är det något vajsing med min kursinsamling?
            Last edited by Christer; 2018-04-30, 08:43.

            Comment


            • Ursprungligen postat av Christer Visa inlägg
              OK, nu vände min Alpha Shark, Lång OMX och Kort DAX. Däremot så vill OMX-positionen inte köpas upp. Order skickas två gånger per minut, men inget avslut sker. Kapital finns och inga felkoder såvitt jag kan se.
              Min ligger fortfarande kort OMX och lång DAX, trots att övre bandet nåtts enligt grafen (bifogad).

              Rikard, är det bara att vänta eller borde den ha bytt nu och jag har något fel i inställningarna? (Byten har fungerat bra hittills).

              Jag minskade storleken på testkontot med 1/3 för någon dag sedan. Då skedde ingen förändring i innehavet men jag tänkte att det kanske slår igenom först vid nästa byte. Borde den ha sålt av redan då?
              Attached Files

              Comment


              • Har du vinst på positionen på testkontot? Annars väntar den till 3:e bandet.

                Comment


                • Aha då förstår jag! Nej den ligger -0.9%.

                  Till den andra frågan: Kommer justeringen av positionernas storlek (efter att jag minskat testkontots storlek) att ske först efter nästa omslag?

                  Comment


                  • Justering uppåt görs direkt men nedåt sker först vid nästa omslag.

                    Comment


                    • Utmärkt, tack! Trevlig produkt. Ser fram emot ev. framtida varianter - kanske med möjlighet att koppla ihop två valfria OMXS-bolag?

                      Comment


                      • Ursprungligen postat av Christer Visa inlägg
                        OK, nu vände min Alpha Shark, Lång OMX och Kort DAX. Däremot så vill OMX-positionen inte köpas upp. Order skickas två gånger per minut, men inget avslut sker. Kapital finns och inga felkoder såvitt jag kan se.
                        Jag får inte heller igenom några affärer, vare sig på DAX eller OMX turbon.

                        Comment


                        • Nu vill min Alpha Shark växla upp yttterligare en grid - dock så går inga affärer igenom. I Tradelog står det "LOCAL INS_WAIT" efter varje försök till affär. Vad betyder det?

                          Comment


                          • Stengt for dagen.

                            Comment


                            • Ursprungligen postat av Palgrave Visa inlägg
                              Stengt for dagen.
                              Ja just ja, halvdag - glömde det!

                              Men Autotrader brukar ju komma ihåg sånt själv. Nu ligger den och försöker genomföra transaktioner i både OMX och DAX två gånger per minut. Ska jag pausa orderläggningen och sedan slå på den igen framåt onsdag morgon?

                              Comment


                              • Men 12.42 borde man väl fått igenom affären...?

                                Comment

                                Working...
                                X