Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Alpha Shark

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av MartinS Visa inlägg
    En del action på AS idag:

    13.10 Vändning från 3 grids long DAX till 1 grid long OMX.

    13.59 Påökning till 2 grids long omx.
    Blev det någon vinst?
    undrar
    Bertil

    Comment


    • Ursprungligen postat av Bertil Visa inlägg
      Blev det någon vinst?
      undrar
      Bertil
      Ja, bästa traden på länge, ca +2,8% av depåvärdet.

      Den skarpa traden något bättre än den fiktiva på testkontot, känns stabilt.

      Comment


      • Ursprungligen postat av MartinS Visa inlägg
        En del action på AS idag:

        13.10 Vändning från 3 grids long DAX till 1 grid long OMX.

        13.59 Påökning till 2 grids long omx.

        Precis samma här.

        Och min vinst blev runt 2% (på det skarpa kontot)

        Comment


        • Fick det till ungefär 1% i vinst per gearing-nivå (t.ex. 3x gearing -> ca 3% vinst). Sedan igår...
          Last edited by Christer; 2019-01-18, 15:16.

          Comment


          • Min AS var uppe vid tredje bandet kl 17 idag. Borde den inte tagit en tredje grid då?

            Comment


            • Var nära men inte tillräckligt.

              Comment


              • Om man under helgen kopplar bort en mini som man har innehav i och kopplar in en annan istället, kommer AS göra bytet direkt på måndag kl 9.02 eller väntar den till kl10?

                Comment


                • Den väntar till nästa hel timme eller ny signal från Shark. Jag brukar vänta med att sälja av den gamla minin tills jag får köp i den nya.

                  Comment


                  • Jag får ofta signaler med köp, då jag ligger nära fullinvesterad. Därmed blir det ingen skarp transaktion, så jag undrar om ni också råkar ut för detta och vad det beror på?

                    Felaktig relation fiktiva kontot mot skarpa kontot kanske. Jag kör med hävstång 2 i scriptet och brukar sätta upp fiktiva konto till det dubbla värdet mot skarpa kontot.

                    Comment


                    • Det låter som du har för hög hävstång och för lite kapital. Du verkar ha häv=4 och kanske skall överväga häv på 2-3? Du kan ju också välja billigare minisar med högre hävstång för att inte använda allt kapital.

                      Comment


                      • Dags för vändning tycker jag, kom igen nu hajen!

                        Attached Files

                        Comment


                        • Om AS fortsätter åt fel håll till tredje bandet antar jag att en tredje grid köps in.

                          Fråga: Om vi därefter fortsätter åt fel håll, vilka kriterier måste uppfyllas för att AS skall kasta in handduken och vända positionen med förlust?

                          Comment


                          • Förr eller senare träffas tredje bandet på andra sidan och då byts positionen i vilket fall som helst.

                            Comment


                            • Tänkte mer på fallet där man hamnar på fel sida i en trend där det ena indexet går bättre än det andra under längre tid. Nån gång måste ju förlusten tas?

                              Comment


                              • Jo det var ungefär vad som hände i somras. Det ligger lite kod som känner igen en sån situation och flyttar inte bandet till bollingermedel och tillåter vändning med förlust men det krävs en hel del innan det slår till.

                                Comment

                                Working...
                                X