Samma här, 1/3 Long DAX - Shrt OMX.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Alpha Shark
Collapse
X
-
Nu på morgonen kl 09.04 så fick jag svarta streck i grafen (bypass) och OMX cover + DaX sell på fiktiva kontot. Men bara DAX såldes av (bara en ETP Link-order noteras i Larm-fönstret). Ska detta verkligen kunna hända?
Edit: kl 10.00 sålde Autotrader av mitt skarpa OMX-innehav?! Ingen ny position har tagits.Last edited by Christer; 2019-02-15, 10:06.
Comment
-
Min vände nu kl. 13:56 till DAX SHRT och OMX LONG men AlfaShark betedde sig lite konstigt. Detta hände:
13:56 Sälj DAX LONG
13:56 Sälj OMX SHRT
13:56 KÖP DAX SHRT
13:56 SÄLJ DAX SHRT (varför sälja det man precis har köpt)
14:01 KÖP OMX LONG (varför tog det 5 min innan vändningen var klar)
14:01 KÖP DAX SHRT (varför tog det 5 min innan vändningen var klar)
Dessutom skedde vändningen långt innan grafen nått något band och utan vinst...
Är detta pga bypass strecken?
Comment
-
Bypass gör att vändning sker vid medelvärdet mitt mellan banden, utan vinstkrav. Villkoret finns där för att hindra att strategin fastnar i en position för länge.
Om man ökar storleken på testkontot med tex 10% slår det normalt genom direkt, men det förutsätter att 10% höjning av kontot verkligen innebär minst 1 DAX-andel större position. Om DAX-positionen bara ökas motsvarande delar av en andel händer inget på DAX-sidan. OMX är billigare och där kan positionen justeras i finare steg.
Last edited by Rikard Autostock; 2019-02-15, 15:14.
Comment
-
Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inläggBypass gör att vändning sker vid medelvärdet mitt mellan banden, utan vinstkrav. Villkoret finns där för att hindra att strategin fastnar i en position för länge.
Om man ökar storleken på testkontot med tex 10% slår det normalt genom direkt, men det förutsätter att 10% höjning av kontot verkligen innebär minst 1 DAX-andel större position. Om DAX-positionen bara ökas motsvarande delar av en andel händer inget på DAX-sidan. OMX är billigare och där kan positionen justeras i finare steg.
Comment
-
Ursprungligen postat av Christer Visa inläggNu på morgonen kl 09.04 så fick jag svarta streck i grafen (bypass) och OMX cover + DaX sell på fiktiva kontot. Men bara DAX såldes av (bara en ETP Link-order noteras i Larm-fönstret). Ska detta verkligen kunna hända?
Edit: kl 10.00 sålde Autotrader av mitt skarpa OMX-innehav?! Ingen ny position har tagits.
Comment
-
Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inläggBypass gör att vändning sker vid medelvärdet mitt mellan banden, utan vinstkrav. Villkoret finns där för att hindra att strategin fastnar i en position för länge.
- Jag ser fortfarande vertikala linjer i kvotkurvan vilket jag antar indikerar att bypass-vilkoret är aktiverat?
- Vad är logiken bakom bypass? Du nämnde att AS inte skall fastna för länge i samma position.
- Är det att betrakta som en nödbroms om AS ligger fel för länge i en trend eller handlar det bara om tiden i en position?
- När stängs vilkoret av?
- Nu ligger kvoten precis mitt i första bandet. Betyder det att det kan bli en vändning när som hest?
Skulle vara intressant att förstå detta bättre.
Comment
- Jag ser fortfarande vertikala linjer i kvotkurvan vilket jag antar indikerar att bypass-vilkoret är aktiverat?
-
Ursprungligen postat av henlil Visa inläggKänns som om Alfan har varit inne i en fas av motvalls en tid nu, eller är det marknaden som beter sig tvärt emot jämfört med Alfan's positioner i DAX/OMX...
Får hoppas att det vänder snart.
Comment
Comment