Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Alpha Shark

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Hej
    någon mer som fick signal den 23e kl 13:35. I mitt fall tog den position 2 av short OMX och Long DAX.
    J

    Comment


    • Ursprungligen postat av jimmy Visa inlägg
      Hej
      någon mer som fick signal den 23e kl 13:35. I mitt fall tog den position 2 av short OMX och Long DAX.
      J
      Ja, jag fick samma signal kl 13:26

      Comment


      • Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
        ...

        PS: Nollställ både global cell 896 och ini-cell 896:

        setgvarif(0,896,1)
        setiniif(0,896,1)
        Kommer min "reset" nedan att fungera? Eller finns det bättre/smidigare lösningar?

        Jag har lagt in de 2 raderna ovan i ett sl) script kopplat till det fiktiva Shark-kontot (OMX-chartet).
        Om jag vill göra "reset" kopplar jag på scriptet för att sedan koppla bort det direkt igen.

        Comment


        • Du behöver ha "Larmbevakat" ikryssat också för scriptet, annars skrivs inget till cellerna. Skriver du in noll i cellerna nollställs positionen. För att Alpha ska börja fungera igen behöver scriptet kopplas loss, eller Larmbevakas kryssas ur.

          Comment


          • Har ni testat å köpe ulikt antal DAX/OMX, t.eks 40%DAX 60%OMX, beroende på korrelasjon eller annen parameter?

            Comment


            • Nej, målsättningen har hela tiden varit att ligga så fullt hedgad som möjligt.

              Comment


              • Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                Nej, målsättningen har hela tiden varit att ligga så fullt hedgad som möjligt.
                Min ligger 1/3 i DAX (Long) och 2/3 i OMX (kort)

                Comment


                • Stämmer fint med vår också. Tänk på att skillnader kan uppstå pga hedgens precision som i sin tur beror på testkontots storlek. Om vinst finns eller inte påverkar om positionen byter riktning vid första och andra bandet. En del kommer få signal och en del inte osv. Det är bra ur marknadspåverkanssynpunkt. Vi vill inte att alla får exakt samma signal samtidigt.

                  Comment


                  • Enligt loggen och test kontot så gjordes affär idag, men inget hände på det skarpa kontot.

                    16:46 ORDER "sl) Alpha Shark OMX Shrt crypt OMXS30" kurs 1497.65
                    16:46 ORDER "sl) Alpha Shark DAX Long crypt B-IDX-DAXI" kurs 11751.55
                    16:46 GSM larm sänt!

                    Comment


                    • 1. Klicka på testkontot i menyn
                      2. Klicka ENTER på OMX - vilket ETP ID står längst ned till höger?
                      3. Klicka på fliken längst till höger - finns ETP Link trigger med bland anslutna modeller?
                      4. Upprepa 2 och 3 för DAX-index
                      5. Välj skarpa kontot i menyn
                      6. Klicka ENTER på resp ETP som är ansluten till ETP Link
                      7. Står samma ETP ID längst ned till höger som resp index?
                      8. Klicka på fliken längst till höger - finns ETP Link-modellerna anslutna?

                      Comment


                      • Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                        1. Klicka på testkontot i menyn
                        2. Klicka ENTER på OMX - vilket ETP ID står längst ned till höger?
                        3. Klicka på fliken längst till höger - finns ETP Link trigger med bland anslutna modeller?
                        4. Upprepa 2 och 3 för DAX-index
                        5. Välj skarpa kontot i menyn
                        6. Klicka ENTER på resp ETP som är ansluten till ETP Link
                        7. Står samma ETP ID längst ned till höger som resp index?
                        8. Klicka på fliken längst till höger - finns ETP Link-modellerna anslutna?
                        Ach... såg att jag hade fel etp link på DAX. Köper den imorgon?

                        Comment


                        • Då köper den imorogn. Köpte den OMX idag alltså?

                          mvh

                          Comment


                          • Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                            Då köper den imorogn. Köpte den OMX idag alltså?

                            mvh
                            Nej, den köpte ingenting. Skulle den ha köpt OMX när den inte köpte DAX?

                            Comment


                            • Ursprungligen postat av jimmy Visa inlägg
                              Hej
                              någon mer som fick signal den 23e kl 13:35. I mitt fall tog den position 2 av short OMX och Long DAX.
                              J
                              Hej,
                              jag får inte denna (samma) position ifrån den 23:e när jag backtestar. Är inte det konstigt?
                              Jag kör i 5 sekunders intervall.

                              Comment


                              • Ursprungligen postat av jimmy Visa inlägg
                                Hej,
                                jag får inte denna (samma) position ifrån den 23:e när jag backtestar. Är inte det konstigt?
                                Jag kör i 5 sekunders intervall.

                                Precis, jag upptäckte att den senaste transaktionen i backtest är den 16 mars. Givet att min Alpha gav signal idag, skall väl denna signal även ingå i backtesterna?
                                Last edited by Rikard Autostock; 2018-03-26, 18:46.

                                Comment

                                Working...
                                X