Ursprungligen postat av Cikoria
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Alpha Shark
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Cikoria Visa inläggNån annan som är long OMX och short DAX just nu? Känns lite spexigt...
Comment
-
Ursprungligen postat av Palgrave Visa inläggShort Dax Long OMX. Er i vinst nu.
Börjar att gilla hajen
Comment
-
Ursprungligen postat av Hookie Visa inläggVilken extrem volatilitet det var idag... Trodde att jag var totalt rökt vid börsöppningen i morse, men slutade dagen med plus
Kan bli bra det här
Comment
-
Ursprungligen postat av etxnola Visa inläggJag ligger också long OMX och short DAX, sedan 2018-03-15.
Comment
-
Jag har börjat snegla på Sharken och kommer nog att köpa produkten men är lite orolig för att den kräver mycket arbete med minisar. Om man kör med pref price och automatiskt byte av minisar: Hur ofta (ungefär) måste man gå in och jobba med att checka in nya? Jag vill helst att strategin skall sköta sig helt själv med minimal arbetsinsats, det är ju ändå en robot...
Tänker mig en lång horisont på 5-10 år, blir många timmars administration totalt.
Comment
-
Ursprungligen postat av RCN Visa inläggJag har börjat snegla på Sharken och kommer nog att köpa produkten men är lite orolig för att den kräver mycket arbete med minisar. Om man kör med pref price och automatiskt byte av minisar: Hur ofta (ungefär) måste man gå in och jobba med att checka in nya? Jag vill helst att strategin skall sköta sig helt själv med minimal arbetsinsats, det är ju ändå en robot...
Tänker mig en lång horisont på 5-10 år, blir många timmars administration totalt.
Comment
-
Ursprungligen postat av Cikoria Visa inläggVill man satsa på algotrading så är nog Autostock det absolut minst arbetsintensiva alternativet. Om man inte är beredd att lägga några timmar i veckan ska man nog inte hålla på med detta överhuvudtaget utan välja mer traditionella sparformer.
Jag har reggat mig för Sharken nu, om det räcker med liknande arbetsinsats för den så kan jag leva med det, i alla fall något år. Om modellerna överavkastar mot OMX så är det förstås lättare att leva med lite jobb
Comment
Comment