Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Alpha Shark

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
    Pang! Ny högg hajen till, bra vinst blev det oxå.
    Min sålde av DAX Long samt Sålde av OMXS Kort och gick OMXS30 long. Jag fick aldrig handel i DAX... Misstänker att den skall få kort?

Hur ser era positioner ut just nu?

Comment

• Min högg till nu :-) Long OMX / Kort DAX

Comment

• Ursprungligen postat av Sebbemax Visa inlägg
        Min högg till nu :-) Long OMX / Kort DAX
        Misstänkte att DAX skulle gå kort. Konstigt att min Alpha inte gick kort i DAX utan bara gick long i OMX... Kollade trade loggen, inga försök ens att gå kort i DAX. Test kontot ger DAX -4 (misstänker att -4 är 400 kort).

Comment

• Ok så på testkontot har den handlat korrekt. Kolla så att ETP ID och ETP Link trigger är anslutet kortekt till DAX-index på testkontot. Nästa steg är att ETP Link är anslutet korrekt till minis för DAX på skarpa kontot.

Comment

• Fortfarande inte en affär sedan mitten av mars. Väntar fortfarande på att komma i fas men med OMX Long med ett gav på 1580 så lär det ta ett tag.

Comment

• Ingen affär på DAX för mig heller, bara OMX varken på testkonto eller skarpt

Edit: Alltså,
              - OMX handlas både på testkontot och skarpt
              - DAX handlas ej varken på testkontot eller skarpt

Har försökt felsöka men hittar inga fel
              Last edited by RCN; 2018-04-05, 14:56. Anledning: förtydligande

Comment

• Sådär, då ligger en ritfunktion inlagd också i version 1.7 som ritar kvotkurvan och första banden i Analys 3. Det finns också en ny parameter, reset, som kan sätta till 1 om man vill gå ur en position manuellt. Sätt tillbaka till 0 så börjar Shark om och letar ny setup.

Viktigt! Tänk på att välja testkontot i menyn INNAN anslutning av scriptet till OMXS30. Man kan också se till att bocka ur Larmbevakat som extra hängslen.
                Last edited by Rikard Autostock; 2018-04-05, 14:25.

Comment

Ok så på testkontot har den handlat korrekt. Kolla så att ETP ID och ETP Link trigger är anslutet kortekt till DAX-index på testkontot. Nästa steg är att ETP Link är anslutet korrekt till minis för DAX på skarpa kontot.
                  Missade "ETP Link Mini Short Köp" på instrumentet. Tack Rikard.

Comment

• Ursprungligen postat av jimmy Visa inlägg
                    Hej
                    Undrar om autostock kan lägga cell-id för globala variabler som parameter som man kan ändra själv. Skulle vilja köra flera parallella instanser av Hajen med olika värden. Jag antar att detta inte är möjligt pga globala celler. Om man dock kopierar strategin och tilldelat egna IDn borde det gå.

Har labbat med att kraftigt sänka band1 och ändra band2 o band3 nivå och får samma eller bättre resultat över en viss period. Det som sker är att många affärer blir utan vinst men också fler affärer med små vinster. Dock är det svårt att avgöra om backtestresultat stämmer då risken att spreaden på underliggande minisar äventuellt äter bort de många små vinsterna. Tänkte därför att man kan prova att köra skarpt parallellt och utvärdera en period.
                    J
                    Rikard, kan du svara på frågan?
                    Såg att tidigare önskelmål nu kom i ver. 1.7

Jag kör med andra parametervärden och önskar köra två parallellt på olika testkonton.

Comment

• Ursprungligen postat av RCN Visa inlägg
                      Ingen affär på DAX för mig heller, bara OMX varken på testkonto eller skarpt

Edit: Alltså,
                      - OMX handlas både på testkontot och skarpt
                      - DAX handlas ej varken på testkontot eller skarpt

Har försökt felsöka men hittar inga fel
                      Hm, klicka enter på DAX-index, välj fliken längst till höger. Vad finns kopplat där och på vilket konto?

Comment

Hm, klicka enter på DAX-index, välj fliken längst till höger. Vad finns kopplat där och på vilket konto?

Så här ser kopplingarna ut och det är mot mitt testkonto för sharken (3)
                        Attached Files

Comment

• Jag startade om programmet och då kom det en radda med larm

14:44 ORDER "sl) Alpha Shark DAX Shrt crypt B-IDX-DAXI" kurs 12232.03
                          14:44 Zero volume - Order not sent

Comment

• Hm, fick du nån position då (på testkontot)? Borde inte bli zero volume.

Comment

Hm, fick du nån position då (på testkontot)? Borde inte bli zero volume.
                              Bara de OMX lång som köptes kl 12.49, inga DAX

Comment

• Ok, hur stort är testkontot? Kan vara att det är så litet att inte ens 1 DAX kan blankas när 1/3 ska investeras vid första bandet.

Comment

Working...
                                X