Jag har ägt Autotrader i ca en månad nu och har mest fokuserat på att få ett script som fungerar rent tekniskt.
Jag har då fokuserat på daytradinghandel med hjälp av en medelvärdeskurva.
Handlar bull/bear genom OMXS30.
Jag har kört scriptet skarpt i två dagar och fått ca 7% vinst. Att scriptet fungerar precis så som jag vill ha det är en seger i sig :-).
Jag har haft en för snäv kurva som genererat många avslut vilket har resulterat i många kronor i spread.
Men rent generellt. Jag har läst lite här på forumet att handla med medelvärden inte kommer ge något över tid.
Jag har inte proversionen så jag kan inte backtesta men det kanske finns andra här som försökt?
Vad är det i huvudsak det som gör att det i så fall inte kommer att fungera?
Jag har då fokuserat på daytradinghandel med hjälp av en medelvärdeskurva.
Handlar bull/bear genom OMXS30.
Jag har kört scriptet skarpt i två dagar och fått ca 7% vinst. Att scriptet fungerar precis så som jag vill ha det är en seger i sig :-).
Jag har haft en för snäv kurva som genererat många avslut vilket har resulterat i många kronor i spread.
Men rent generellt. Jag har läst lite här på forumet att handla med medelvärden inte kommer ge något över tid.
Jag har inte proversionen så jag kan inte backtesta men det kanske finns andra här som försökt?
Vad är det i huvudsak det som gör att det i så fall inte kommer att fungera?
Comment