If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Trendig har inte presterat så bra senaste månaden pga ovanlig kursutveckling.
Jag har därför uppdaterat ordermodellerna så att vinsten ökar minst 70 punkter för B-terminen, medan summan av 8A-0A i princip blir oförändrad.
{ Mitt Trendig4 köp }
{ 200215 }
innehav:=Portfolio(v)
ok_att_handla:=eqv(innehav,0)
Det är alltså bara villkor002 som har uppdaterats i alla fyra ordermodellerna.
Talen +10 resp -10 har inte optimerats fram på något sätt utan de talen tog jag bara ur luften. Om någon vill så testa gärna med andra tal.
Förklaringen till varför jag behövt göra ändringen är att senaste tiden har öppningskursen skiljt sig väldigt mycket från föregående dags stängningskurs. Detta innebär att den sweet spot där man får trigga har gåtts förbi (infunnit sig då börsen varit stängd). Detta leder till att man måste utöka sweet spoten där triggning är tillåten.
Simulerade från 2015-05 till idag, Cagr på ca 11% och drawdown på 25% med häv 1.
halva 2016 och större delen av 2017 är i princip stillastående eller något negativ. Går sedan väldigt bra från 2018-08 tills idag. (GP på 6)
Har inte kollat så väldig noga men det ser ut som att modellen får problem vid fallande eller låg volla. Kanske blanksidan som bråkar senare halvan av 2016 och det mesta av 2017?
Så här ser den bästa terminen ut 9I med en vinst på 169.75 punkter. Bifogar korrekt vinstberäkning från Excel.
Man skäms ju för att NAT fortfarande efter flera år av påpekanden gör helt korrupt grafik av vinstberäkningarna...
Comment