Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Att skapa sin egen ordermodell

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Aha, jag fick inte använda 1 heller? Jag slutade med nollan men fick alltså inte använda ettan heller. Nu räcker inte platserna till mina grafer ju!

Ja, nu blev det rätt! Så nu måste jag bara komma på ett sätt att rita +8 grafer...
    Last edited by SalK; 2009-04-14, 21:36.
    "Nothing noble is done without risk." - André Gide

Comment

Det enklaste är att göra ett script till som ritar resten av kurvorna. Du kan använda samma cell i flera script om du kör med 2-9. Du kan också prova att köra med de globala cellerna (10-899) i det ursprungliga scriptet. Har inte testat att rita kurvor på det viset med dessa, men det kan nog fungera.

Comment

Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inlägg
        Låter fint! Verkligen kul att du kommit så långt att du har en fungerande strategi klar att provköra!

Det är ganska enkelt att testa det utan skarp handel. Det enklaste sättet är att helt enkelt ansluta scripten till terminen och kryssa för "Autobevakat" i Script-fliken. Då får du larm lokalt i Egna larm och även email om det är aktiverat. Inga störningar av andra strategier.

För att simulera orderläggning blir det lite mer som måste göras. Då behöver du bygga ihop själva ordermodellen och välja Larm + simulerad orderläggning etc. Här är det ju en fråga om hur du vill att modellen ska arbeta. Om det förekommer köpsignal - exit och köpsignal - exit igen eller om det alltid är köp-blanka-köp etc.

Själv tycker jag att 4 parallella ordermodeller är det bästa sättet. Det tillåter signal hur som helst. Det kan vara köp - blankning - exit - blankning osv.....

Det man måste tänka på är att antalscripten ska kunna räkna ut antal kontrakt för att gå direkt från kort till lång tex. Det finns färdiga script för det. Du kan tex titta i scripten till Raptor eller SEDT som använder samma logik. I princip skulle du kunna kopiera alla fyra ordermodellerna och sätta egna namn på dem, byta ut triggerscripten till dina egna, och kopiera antalscripten så att de blir unika och kan hantera ditt önskade antal kontrakt. De är loopade och klara dessutom.

Då får du dessutom med dig div xk-script som stoppar orderskurar och liknande.

Nya script som jag vill skapa ordermodeller för!

Det känns nytt och lite lurigt för mig eftersom det inte är det vanliga köp-exit-blankning-exit. I det här scriptet kommer köp att kunna bli blankning direkt eller en exit. Antar att detta går lösa men jag vore tacksam om någon kunde hjälpa mig med vad som är lämpligaste lösningen.

Comment

Inga problem, Raptor funkar exakt likadant, så jag rekommenderar 4 parallella ordermodeller i stil med ovan så kan du få signal åt vilket håll när som helst, exit eller entry - spelar ingen roll. Skillnaden ligger i antalscripten som antingen siktar på noll för exitsignal eller målantal för entry, och det fungerar oavsett befintligt innehav. Dvs, om du tex ligger 4 kontrakt lång och vill blanka så att du hamnar på -4 kontrakt så kan antalscripten räkna ut att det ska säljas 8 st. Hade det varit en exit-signal använder den modellen andra antalscript som bara säljer de 4 som finns.

Comment

Anslutna ordermodeller försvinner

Vad har jag gjort för fel när anslutna ordermodeller försvinner efter att de gett signal? Jag får alltså ansluta dem igen och jag tror att det blev så efter att det kommit signal.

Comment

Hmm...är det kopierade Raptor-modeller som försvinner? I så fall kan det vara så att loop-flaggan som sattes när vi "tillverkade" modellerna försvinner vid kopiering om du inte är inloggad som Supervisor i AT.

Det finns två sätt att ordna det på, antingen installerar man loop-funktionen enligt tråden:

http://www.autostock.se/vbulletin/sh...highlight=loop

eller så gör man några enkla stega-script som kan väljas in i varje sekvens i ordermodellen.

st) Sekvens 1

Add(0,1)

st) Sekvens 2

Add(0,2)

osv...

Om du redigerar en sekvens och kommer fram till sista delen där man väljer kontrollscript, antalscript osv ligger ett val nästan längst ned där man kan välja st-script. Där väljer man det script som pekar på den sekvens man vill gå till härnäst.

Comment

Oj, det här var nya grejer för mig! Antar att det var bra för mig att lära mig!Förra ordermodellen jag skapade använde jag Sedt eller Intra ordermodell och kopierade den för att sedan sätta in mina egna script. Det har funkat kanon utan loop flaggor och st) script.

Den här gången ville jag vara duktig och göra ordermodellen själv och dessutom var det så att jag installerade den nya ordermodellen på en helt ny AT installation vilket gjorde att jag inte hade någon Sedt/Intra installerad. Hittar dock inget loop kryssruta i min andra installation men det kanske funkar ändå eftersom jag snodde ordermodellen från Sedt/Intra?

Vet inte vilket alternativ jag ska välja, verkar nog smidigast med kryssruta för loop tror jag eftersom jag inte riktigt förstod det där med st) scripten?

Comment

Aha, men då beror det på att Supervisor-inloggningen inte är installerad. Men jag tycker nog ändå det är enklast att skriva ett st-script enligt ovan och plocka med i modellen så går den tillbaka till början.

st) Sekvens 1

Add(0,1)

det är allt som behövs.

Attached Files

Comment

Ahh, tack för förklaringen! Nu förstod jag bättre och det verkar ju jätte enkelt!

Trevlig helg!

Comment

Working...
                    X