Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ordermodell genererar lite fel

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ordermodell genererar lite fel

Jag vet inte om detta är slumpen men idag har jag fått lite felkoder som kan ha med att göra att jag precis kopplat på en ordermodell...

Följande felkoder får jag idag 4 ggr vid lite olika tidpunkter:

---------------------------
    HttpSendRequest Error
    Felkod 12002
    ---------------------------

- Finns det någon felkodslista tillgänglig?

För lite bakgrund om felet beror på hur jag anslutit mina ordermodeler:

1) Först gick jag in på "Arbeta med ordermodeller".

Där har jag skapat en order modell som heter Bear och ytterliggare en som heter Bull:

Respektive modell består av 2 sekvenser (sekvens 01 & sekvens 02).
    Sekvens 01 = Köp
    Sekvens 02 = Sälj

2) Sen så markerade jag "Xact Bull" i listan och valde "Anslut ordermodell" och valde min modell "Bull". Sedan gjorde exakt samma sak med "Bear".

- Frågan är om jag istället skulle gjort 4 st. modeller med "KöpBull" & "SäljBull" och samma sak med Bear och sedemera anslutit dessa 4 till respektive instrument (XACT BULL & BEAR)?

Förövrigt har jag lagt in ditt "hack" i ini-filen som loopar modellen http://www.autostock.se/vbulletin/sh...highlight=loop
    om det kan ha orsak till problemet...
    NiclasGBG

Felkod 12002 eller liknande får man om ett anrop till nätet misslyckats eller timeat ut, så det har inget med ordermodellerna alls att göra. Alla viktiga felkoder rapporteras i klartext.

De som börjar på 12xxx har bara med nätkontakt att göra och är normalt inget man behövr bry sig om såvda man inte får en väldig massa fel hela dagarna. Det tyder på någon form av uppkopplingsproblem.

Comment

Ok...

Det var tillfälligheterna som spelade in...

Gjorde jag rätt i tillvägagångsättet med ordermodellerna?
      ------------------------------
      Modell Bull:
      Sekvens 01 = Köp
      Sekvens 02 = Sälj

Modell Bear:
      Sekvens 01 = Köp
      Sekvens 02 = Sälj

Sedan ansluta resp. modell till resp. instrument.
      ------------------------------
      NiclasGBG

Comment

Det är helt rätt, men man kan även välja fyra separata modeller varav två ansluts till Bull och två till Bear:

Modell 1 Bull
        Sekvens 01=Köp > loop tillbaka

Modell 3 Bull
        Sekvens 01=Sälj > loop tillbaka

Modell 1 Bear
        Sekvens 01=Köp > loop tillbaka

Modell 3 Bear
        Sekvens 01=Sälj > loop tillbaka

på det här viset kan man enkelt bygga in delay och få automatiskt orderförsök igen om det inte blivit något avslut på första försöket tex. Det beror ju lite på vilken filosofi man tillämpar med tex prisscript, om man vill drämma till ordentligt och köpa direkt på säljkurs + något eller ligga och "fiska" med köporder på nivåer runt köpkursen.

Comment

jag vill bara veta att jag förstår rätt.

Ska loopning vara i kryssat vid varje steg
          1 Lopning
          2 lopning
          3 lopning
          4 lopning

eller
          bara vid sista + att man stegar till nästa steg från början
          1 stega till nästa
          2 stega till nästa
          3 stega till nästa
          4 loopning

Om jag vill göra egna stega skript var ska de ligga i skripten eftersom jag har svårt att få in dem i samma rull lista i ordermodellen där det andra finns

Comment

Om du har en modell med flera sekvenser i ska Loop bara vara kryssat i den sista. Då går modellen tillbaka till början.

Om du kör en modell med en enda sekvens ska Loop vara förkryssat i den så att den loopar tillbaka till sig själv.

Stega-script är separata script med prefix st)

Du kan tex göra ett gäng st)-script som kan väljas in i ordermodelldialogen i sekvenserna.

sl) Till sekvens 1

Add(0,1)

sl) Till sekvens 2

Add(0,2)

osv.

OBS! Om du väljer att använda Stega-script istället för Loop-flaggan så måste det finnas stega-script i samtliga sekvenser i modellen.

Comment

Loop

Om jag använder på det gamla sättet enl. länken jag tidigare postade i denna tråd (med "hacket" i ini-filen)... Så jag behöver inte infoga stegascript osv. utan loopen ligger latent i systemet... Men var finns kryssrutan någon stans för loopning?

Nu har det hänt... Efter ett par dagars väntande

Idag fick jag köp-bear signal i mitt system och detta har jag ivrigt väntat på för att se om modellen funkar... Men var kan jag se om min simulerade ordermodell har köpt något????

Helt tomt överallt förutom en grön flagga på Bear och samma var det i larmfönstret och inte ett enda spår av ett köp

Dock har watchdogen startat om programmet idag...
              Last edited by niclas_gbg; 2010-03-12, 17:54.
              NiclasGBG

Comment

Det bör ha loggats något i Lokala Ordertransaktioner som du når via högerklick i någon lista > Allmänna listor > Lokala Ordertransaktioner.

Där kan du se antal, pris, papper och tidpunkt.

Comment

Ingen info

Tack för infon nu vet jag var jag ska kolla, men tyvärr fanns ingen info...

Jag kollade i "Lokala Ordertransaktioner" men ingen information fanns sparad... Så jag måste gjort något galet?

- Jag har bara haft med ett eget prisscript förutom triggerscript. -Prisscriptet kollar bara att priset inte är baserat på felaktig kursfeed (som är ytterst ovanligt) och köper till relevant säljkurs...
                  - Volymscript är satt till Autstocks exempelscript som följer med installationen "köp 1 st".

Beträffande kryssrutan "Loop", ska denna bara kryssas för i "sekvens 02" och vara okryssad i "Sekvens 01"?

- Jag har ju köp i "Sekvens 01" och sälj i "Sekvens 02" i ordermodellen?
                  NiclasGBG

Comment

Hm, jag har inte provat själv faktiskt men det kan vara så att det inte genereras något i Lokala Ordertransaktioner när man kör Simulerad order. I så fall loggas det bara i Egna Larm.

Loop-flaggan ska bara kryssas på sista sekvensen. Om du kryssar för även på Sekvens 1 loopar första sekvensen tillbaka till sig själv och modellen kommer aldrig till Sekvens 2.

Comment

Det skapas transar i "lokala ordertransaktioner" även då man kör i simuleringsläge.

Comment

Working...
                      X