Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Terminator

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Prova i bänken med Terra köp som köp script men Terminator short som sälj det gör faktiskt flera punkter på plussidan.
    Berra

Comment

Kör long och short separat med kontant-innehav-kontant. För long kör du köp-säljkurs och för short senast betalt. För short tar du sedan resultat - (antal trades x 0,27). Lägg ihop bägge sidorna.

När du kör long ändrar du sista raden i shortscriptet till:

kombo3=or(kombo1,not(öppet))

Gör tvärtom för short.

Vill du ligga med positon övernatten så kommer öppningen att bestämma en stor del av resultatet.

Comment

Sweet Berra, jag körde Terra long som du skrev med Terminator short som exit och stängning på kvällen. Mycket bättre resultat. Kvar åsterstår att minska antalet signaler, vilket kommer att äta upp vinsterna i längden.

Comment

Ursprungligen postat av seadragon Visa inlägg
          Sweet Berra, jag körde Terra long som du skrev med Terminator short som exit och stängning på kvällen. Mycket bättre resultat. Kvar åsterstår att minska antalet signaler, vilket kommer att äta upp vinsterna i längden.
          Jag kör med den uppställningen skarpt idag men attan vad det signlerar i larmfönstret zhur skriver man bort det, det är visserligen nollorder men massor med larm i onödan. Men det ser bra ut affmässigt, hittills...
          Berra

Comment

Vid livekörning måste du lägga på koll av innehav.

Comment

Jag växlade över till Terminator Long får se i kväll om det går fixa, men term... ok än så länge nu ligger linje röd och grön så oavsett växlig så borde det hamna på plus tillsvidare
              Berra

Comment

köp2=And(And(And(oscupp,mdok),1),öppet) {innehav_ok=1}
                köp2=And(And(And(oscupp,mdok),innehav_ok),öppet)
                Är det rätt uppfattat med denna ändring? För att slippa massor med larm.
                Det blev +2 pkt idag först med Terra köp/Terminator blank sedan ändrade jag till terminator i båda.
                Bänken sa Idag: +1.75 Terminator köp TerminatorBlank
                +6,75 Terra köp Terminator blank, Berra MACD köp/blank 12,5 att det aldrig går att veta. Men Terra och Terminator verkar kunna bli något mellanting.
                Berra

Comment

yes, glöm inte att oxå att ändra short.

Precis. Det svåra är att hitta en modell som fungerar bra i längden och att inte titta för mycket på enskilda dagar. Kommer vi på hur man kan växla mellan alternativen så blir det jackpot.

Comment

...toppen och tack, då låter jag Terra köp och Terminator blank gå hela dagen i morgon. Med hopp om masssssor av punkter på plus. Jag tycker att det känns hyfsat stabilt såhär.
                    Berra

Comment

• För den leksugne

ADX skulle kunna användas för att kolla om marknaden trendar eller inte.

Jag har pillat ihop en grafisk test av Welles Wilders olika indikatorer, det kan ni leka med om ni vill.

atr = average true range
                      dmx = directional movement index
                      adx = average directional index
                      mdi = minus directional indicator
                      pdi = plus directional indicator

Det är 2 script, ett för grobal konfigurering av alla indikatorerna santidigt
                      och ett script med grafik till analysområde 1

atr = vit (multiplicerat med 100 för den blir så liten annars)
                      dmx = blå
                      adx = cyan
                      mdi = röd
                      pdi = grön

Scriptet körs i samma upplösning som det aktuella intradayfönstret det visas i, tänk på det när ni sätter perioderna i konfigureringsscriptet.
                      Koppla på bägge scripten till aktuellt papper, perioderna ändras i konfigscriptet.
                      Scripten påverkar inte någonting annat om ni inte använder global minnescell 100 till något förstås.

**********************************************************
                      sl) globalt konfigureringscript för grafisk test av wilders indikatorer

{ GLOBALT KONFIGURERINGSCRIPT FÖR TEST AV WILDERS INDIKATORER }

wildertest_perioder:=10 { = antal perioder bakåt som analyseras }

i1(
                      setgvarif(wildertest_perioder,100,1) { global minnescell_100 = antal perioder bakåt som analyseras wildertest }
                      )

**********************************************************
                      sl) grafisk test av wilders indikatorer

{ TEST AV WILDERS INDIKATORER }

average_true_range:=atr(getgvar(100))
                      directional_movement_index:=dx(getgvar(100))
                      average_directional_index:=mov(dx(getgvar(100)),getgvar(100),e)
                      minus_directional_indicator:=mdi(getgvar(100))
                      plus_directional_indicator:=pdi(getgvar(100))

{ GRAFISK PRESENTATION AV INDIKATORERNA I ANALYSOMRÅDE 1}
                      draw( mult(100, average_true_range ) ,0, w s a ) { atr }
                      draw( mult(001, directional_movement_index ) ,1, b s a ) { dmx }
                      draw( mult(001, average_directional_index ) ,2, c s a ) { adx }
                      draw( mult(001, minus_directional_indicator ) ,3, r s a ) { mdi }
                      draw( mult(001, plus_directional_indicator ) ,4, g s a ) { pdi }

{ MARKÖRLINJER I ANALYSOMRÅDE 1}
                      draw( mult(001, 20 ) ,5, d w s a )
                      draw( mult(001, 40 ) ,6, d w s a )
                      draw( mult(001, 60 ) ,7, d w s a )
                      draw( mult(001, 80 ) ,8, d w s a )
                      draw( mult(001, 100 ) ,9, d w s a )

Har man detta igång kan man kolla lite hur man eventuellt skulle kunna styra några villkor med någon av analyserna.

//Rikard

Comment

• Har testat lite mer nu, dessa indikatorer känns oerhört "flaxiga" för att använda för intradagshandel. Det lämpar sig nog bättre i för swingtrading i lite längre perspektiv där trender blir mer markerade.

Det blir för stora skillnader mellan high och low i staplarna i de korta tidsperspektiven vi arbetar i tror jag.

//Rikard

Comment

• Har du testat på Bull och Bear, där är ju lite längre trender intressant ?

Comment

• Skall testa lite olika framöver, även mot indexet tänkte jag, det brusar ju inte riktigt så mycket.

I hög upplösning tenderar varannan stapel att bli + och varannan - och då släcker indikatorerna ut sig själva.

Kör man i låg upplösning så reagerar det alldeles för sakta.. man står ofelbart kvar på perrongen och kollar på när tåget redan har gått.

Comment

• ..idag var det en riktig surdag Terr/term gjorde fem försök och minus vid varje försök så -9.25 pkt
                              Berra

Comment

• Min version gav -3,50. Tänkt på att den första sälj och första köp oftast är bäst. Rycker det för mycket så är det bättre att gå ur, även om man kanske missar en bra trade. Gör nu inte som jag skriver och terminen vänder med kraft!!!!! Vad gav Berra och Terminator i bänken.

Comment

Working...
                                X