Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Terminator

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ja, det har varit svårt i några dagar nu och svidit, jag har dessutom haft andra problem rent tekniskt så jag kan inte avgöra vad som beror på vad dessvärre.

I dag är en dag att skriva upp datumet på och använda för framtida körningar i analysbänken, ett klockrent mönsterexempel på vad man skall bemästra för att nå framgång i det långa loppet.

En "terminator-reverse" som jag nämnde tidigare hade plockat in 6-8 punkter idag om man som jag kör med lite längre offset mellan breakoutlinjerna.

Kanske det är såpass enkelt att man kan nyttja linjerna till både "break-out" där man tar position i "rätt" riktning och "break-in" där man tar position i "fel" riktning.

Har man en stoploss bakom sig så får man ta en minimal förlust om det inte går vägen.

Comment

• Låter intressant. Kanske köra reverse-metoden och vänta på en signal i kortare upplösning åt andra hållet, tex Berra 5min.

Comment

• Ursprungligen postat av seadragon Visa inlägg
        Min version gav -3,50. Tänkt på att den första sälj och första köp oftast är bäst. Rycker det för mycket så är det bättre att gå ur, även om man kanske missar en bra trade. Gör nu inte som jag skriver och terminen vänder med kraft!!!!! Vad gav Berra och Terminator i bänken.
        Ren Berra -3.25, och ren Terminator -9.0
        Berra

Comment

• Jag har grejat med varianten som jag skrev om innan, med både breakout och reverserade signaler några dagar nu och det ser mycket lovande ut.
          Modellen skall kompletteras med en speciell stoploss som säkrar positionen bakåt i vissa lägen bara. Jag återkommer om några veckor för nu blir det semester.
          //Rikard

Comment

• Någon som kör Terminator-versionen i Nordnet AutoTrader? I så fall, hur tycker ni den fungerar? Idag blev det ju väldigt bra i alla fall.

Comment

Working...
            X