If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Jag har bytt dator och hittar inte scriptet med bandet som ni frågar efter. Vad jag försökte göra var att efter en order/signal lägga ett övre och undre band tex close +/- 0.15% och om nästa signal i motsatta riktning kommer ganska tätt och ligger inom bandet blockeras signalen, men exit tas. Nu såg jag att det finns något i den stilen som Rikard har byggt(enabled,disabled).
Däremot visar min backtesting utan bandet ovan att dagens första signal är den bästa.
Jag körde backtesting endast med long position med exit vid sälj eller exit long(lade in exit i sälj sciptet). En ide är att endast använda första signalen och bygga en ny eller modfierad sälj/exit signal??????
Resultat Max signaler under 300dagar:
1 95 punkter på 287 signaler
2 44 punkter på 498 signaler
3 -22 punkter på 565 signaler
4 -16 punkter på 573 signaler
Ingen dag med fler än 4 köpsignaler
Resultat Endast signal nr x under 300 dagar:
1 95 punkter på 287 signaler
2 -50 punkter på 211 signaler
3 -67 punkter på 67 signaler
4 6 punkter på 8 signaler
110111
09:32 ORDER "sl) Terminator Long OMXS301A" kurs 1158.7500
09:32:53 Order skickad!
13:45 ORDER "sl) Terminator Short OMXS301A" kurs 1173.0000
13:45:34 Order skickad!
15:21 ORDER "sl) Terminator Exit short OMXS301A" kurs 1172.7500
15:21:50 Order skickad!
Betyder detta att Terminator tycker att det är bra för i dag när exit short gått iväg? Jag är nöjd med -1 pkt dag ett och +14 pkt dag två, men jag är inte riktigt klar över hur Term.. funkar men det ger väl sig. Jag backtestade några olika perioder och fick fram ett bra resultat, därför ville jag testa verkligt oxå.
Det går inte att säga vad som bäst enskilda dagar, utan vad statistiken säger under en längre period. Min slutsats gäller bara long only och den testade perioden, inte framtiden. Terminator visar periodvis strålande resultat för att sedan sjunka som en sten.
Terminator-scripten mäter volatiliteten och går ur positionen om det står still för länge på marknaden. Du kan ställa det i värdet för "diff" som finns i alla fyra triggerscripten. Det ritas även en vit kurva som visar när volatiliteten är "ok" eller för låg.
Term... Gick in igen vid 17-snåret och ut 17.17 det kostade 2 pkt men jag såg att det funkade med nollningen. Jag ska kolla mer i scripten men hittills har det fungerat, jag kör vidare.
Last edited by Berra; 2011-01-11, 19:03.
Anledning: Det blev lite fel från iPhonen
Strategin fungerar enligt följande:
Varje gång High och Low för föregående stapel noteras högre än stapeln innan sätts breakout-nivån för att blanka till Low två staplar tillbaka.
För köpnivån gäller det omvända, föregående stapels Low och High måste ligga lägre än stapeln innan, och då sätts köpnivån till High två staplar bakåt. För att få köpsignal måste H i innevarande stapel gå över H i förra stapeln samt kursen måste befinna sig ovanför breakout-nivån för köp..
Men i scripten gäller ett annat villkor, nämligen Close högre än High på förra stapeln, eller Close läge än Low på förra stapeln i säljscriptet.
Jag har studerat beteendet litegrann och scripten skulle vara avsevärt "piggare" och snabbare att ta position om de triggade som i beskrivningen av funktionen, men det är ju inte alltid till en fördel heller för den delen.
Hur ligger det till, är det ett fel eller har du ändrat medvetet för att dämpa villigheten att trigga ??
Mvh
Rikard
Last edited by BRB_67; 2011-01-12, 10:44.
Anledning: stavfel
Det blir samma sak när man tittar på löpande kursinsamling. I samma ögonblick som C går över förra stapelns H blir ju även H högre i innevarande stapel. Enda skillnaden är att C kan gå tillbaka under och inte uppfylla villkoret i efter följande stapel, medan H förblir högre än förra H. Det får ingen praktisk betydelse i den här strategin egentligen utan mer en fråga om vad som syns i efterhand i diagrammen.
Hej, Terminator har ju blockering vid låg volym, kan man även blockera sådana tokiga ingångar som var igår? Snabba vändningar som gjorde Terminator helt snurrig in på botten Short och det går upp från den nivån vänder till Long där det vänder alltså står Term... fel fyra ggr på en timma med -7,25 pkt se bild.
Nja, inte vid låg volym utan vid låg volatilitet. Det är "enable"-villkoret som mäter det. Du kan prova att justera det, man kan se på det vita strecket längst ner när signal tillåts. Tyvärr är det svårt att hantera sådana dagar som igår, det blir bara falska utbrott hela tiden. Grund-iden för strategin är ju ändå att haka på lite längre trender som åtminstone håller i sig några timmar.
Va scripten står på aktuell köp / säljkurs men den vänder inte positionen, den har lagt en order i marknaden som inte makuleras.
över 100 försök redan, se bild.
Nåt nåste vara fel, en order som inte går igenom måste ju bort igen.
Comment