Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips som tack för all hjälp!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Tack för tipset, men det känns lite bakvänt och jag tror jag har testat precis detta.

När ordermodellen står i sekvens1 så är det ju triggerscriptet som gör att den utför ordern och sedan stegar till sekvens 2.

Det är väl triggerscriptet som triggar sekvensen och inte tvärt om. Tittar man på status på ordermodellen så står där vilket steg den står i, och således väntar på triggerscriptet att ta den därifrån. Så uppfattar jag det.

Jag kanske kan lägga min SetGVarif... i st) sekvens1 -scriptet. Detta utförs ju garanterat efter (noll-)ordern (i detta fallet) är lagd.

Jag får testa lite olika, men det är som du säger, de måste nog vara skarpt läge, för simuleringsvarianten funkade inte idag.

Mvh

Comment

okej, jag är osäker på hur det fungerar med flera sekvenser.

men det borde funka som du säger att lägga till
      SetGvarIf(1,X,köpsignalen) och
      SetGvarIf(-1,X,säljsignalen) i respektive triggerscript

Du borde kunna köra på som vanligt med strategin samtidigt som du utvärderar om värdet på X sätts som det ska, dvs. samtidigt som strategin köper/säljer

Om det finns nåt TakeProfit-script eller annat exitscript får du sätta in
      SetGvarIf(0,x,1) i dom....

Comment

Nu verkar skrivning av variablerna funka OK i alla fall.

Jag kopierade "st) Stega sekvens 1"-scriptet till "st) Stega sekvens 1 köp global"

modifierade till:

SetGvarIf(1,X,1)
        add(1,0)

och kopplade in det istället för det befintliga stegascriptet i den kommersiella strategins ordermodell.

Samma för sälj fast minus på antalet.

Om jag vill ha Exit vid stängning kopplar jag bara ett "larm innan stängning"-script till exempelvis index som jag modifierar med:

SetGvarIf(0,X,1) på alla ordervariabler.

Nu måste jag bara nolla antalet i antalscriptet för strategin (eftersom den handlade på vanligt vis idag och inte via de globala cellerna) och lägga till adderingen i "Settings"-scriptet. Bör även ta bort "makulera order" på ordermodellen.

Så får jag se om hela kedjan funkar nästa handelsdag.

Tack för hjälpen!

Comment

Kan det här fungera ? Kör en modell med 4 steg, 2 köp och 2 sälj där vilken som helst av stegen kan lösa först men antalet skall vara samma som första köp/sälj.

Tänkte köra 2 varianter av denna modell mot en depå.

Cell 65 sätter antalet.

sl) Antal konfig

SetGvarIf(add(add(add(GetGvar(201),GetGvar(202)),GetGvar(203)),GetGvar(204)),200,1)

I skriptet
          i30(
          Bla, Bla
          Bla, Bla
          Bla, Bla
          Bla, Bla
          setgvarif(0,201,1)
          antal=if(signl4,GetGVar(65))
          SetGvarIf(antal,201,1)
          Mult(signal4,30)
          )

Comment

Det är lite svårt att följa vad du gör. Kanske fungerar. Jag kör på liknande sätt. Det beror på om varje köp resp. sälj får signalera en eller flera gånger innan motsatt position/exit. Det beror även på om det är long/exit eller long/short.

Comment

Det är ett breakoutsystem med 2 nivåer för köp och 2 för sälj, kan signalera flera gånger vid fladder och det är long/short.
              Tanken är att få signaler på index och handla terminen.

Comment

Ursprungligen postat av ali Visa inlägg
                Det är ett breakoutsystem med 2 nivåer för köp och 2 för sälj, kan signalera flera gånger vid fladder och det är long/short.
                Tanken är att få signaler på index och handla terminen.
                Ordermodellen går ju till nästa sek. och väntar på vändning för att aktiveras igen.

Idag ser det ut att ha fungerat på den ena varianten av modellen, hade antagligen ett fel i den andra, kör ju bara på signaler i diagrammet, ej skarpt förrän jag tror det fungerar.

Comment

Working...
                X