Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

lasttrade

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inlägg
    Alla funktioner som använder cellerna kan påverka. Enklaste sättet att få värdet man vill är att lägga RetVal()-satsen sist i scriptet, precis innan slutvillkoret. Då är RetVal() den sista funktionen som använder cellen och värdet i cellen sparas undan vid transaktion i de 5 cellerna som hör till LastTrade().

    Det var som jag misstänkte alltså.

    Det här innebär ju att man blir tvungen att avsluta alla script med en retval()-sats om värdet i cellerna ska bli rätt.
    Även kontroll/bi-script om man har sådana som körs parallet, eller separata grafiska script.
    Alternativt att man avslutar alla bi-script med mult(1,0)

    Vilka är funktionerna som använder retval()-cellerna förutom draw()?
    .

    Comment


    • #17
      Det är helt naturligt, om man tänker sig att värdet i celler 0-4 flyttas till LastTrade()-celler 0-4 exakt i orderögonblicket.

      Vad man har för värden i cellerna har man ju full kontroll över. Men om man vill lagra ett specifikt värde i samband med ordern lägger man retval()-satsen sist i scriptet så är det detta värde som flyttas till lasttrade()-cellerna. Tanken är kanske inte att man ska använda Draw() i kontrollscript (även om det är möjligt).

      Comment


      • #18
        Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inlägg
        Tanken är kanske inte att man ska använda Draw() i kontrollscript (även om det är möjligt).

        Ha,ha, jag visste att du skulle misstolka min skrivning av "kontroll/bi-script"


        Vad jag menar med bi-script är, ett eller flera parallella sl)-script som körs i olika upplösningar för att kontrollera huvudscripten. Med grafiska script menar jag g)- eller sl)-script som körs parallellt med huvudscripten och vars huvuduppgift är att rita. Det kan ju vara så att man av olika anledningar inte vill ha draw() i huvudscripten.

        Alla dessa script påverkar alltså vad som skrivs i lasttrade()-cellerna vilket innebär att även dessa bi-script måste avslutas med en retval() eller mult(1,0) för att ovanstående ska fungera.

        Det vore bra att veta vilka andra funktioner än draw() som påverkar retval()-cellerna.
        .

        Comment


        • #19
          Njae, även om de påverkar cellerna medan de körs så gäller ju ändå värdet som triggerscriptet skriver in i orderögonblicket. Så det är endast här man behöver ha en retval().

          Comment


          • #20
            För att göra en tolkning/omskrivning av det du säger Rikard så menar du alltså att det endast är de script som ligger i ordermodellerna som i praktiken påverkar värderna i Lasttrade?

            Jag börjar känna mig tjatig om föjdfrågan nu:
            Vilka andra funktioner än draw() påverkar retval()-cellerna?
            .

            Comment


            • #21
              Jag kommer inte på några fler än Draw() och RetVal().

              Comment


              • #22
                Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inlägg
                Jag kommer inte på några fler än Draw() och RetVal().

                Bra, då känns det ändå trots allt som rätt hanterbart.

                Comment

                Working...
                X