Du glömmer att det kommer ett OR på raden efter som gör att om det gått mer än 15 min så blir det sant ändå. Det är det jag är ute efter här även om jag kunde scriptat det själv och bakat in det i nåt eget script istället. Jag behövde bli av med några få fall då köp och sälj kom i princip samtidigt. Jag tillåter köp/sälj bara före börsstängning och vill undvika att få sälj och sen köp igen bara en minut senare igen o vice versa.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Ordermodell funkar i bänken men inte LIVE
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inläggNja, det är omöjligt, alla celler startar på noll när ett projekt börjar simuleras.
Med vänlig hälsning
Bertil
Comment
-
Ursprungligen postat av swedtraders Visa inläggDu glömmer att det kommer ett OR på raden efter som gör att om det gått mer än 15 min så blir det sant ändå. Det är det jag är ute efter här även om jag kunde scriptat det själv och bakat in det i nåt eget script istället. Jag behövde bli av med några få fall då köp och sälj kom i princip samtidigt. Jag tillåter köp/sälj bara före börsstängning och vill undvika att få sälj och sen köp igen bara en minut senare igen o vice versa.
Med vänlig hälsning
Bertil
Comment
-
Ett tips då man felsöker att att lägga en parameter från ordermodellen i en global variabel och sedan tillverka ett extrascript som bara visar den globala variabeln och ansluta detta till scriptkolumn för extra information vid varje signal. Mitt stalltips är fortfarande att om du ansluter säljavslut till en global variabel så är det denna som kommer att bli 1 vid trigg i analyzern trots att den inte borde det då innehav saknas.
Med vänlig hälsning
Bertil
Comment
-
Jag gjorde två saker idag. Ett snabbt köp o sälj i papperet bara för att det skulle finnas avslut ifall lasttrade annars inte fungerar som i bänken, och jag kopplade ifrån och anslöt ordermodellen igen för säkerhets skull. Ser nu att jag fick igenom köpordern precis som förväntat precis före börsstängning!
Är det nån som faktiskt VET om lasttrade (och de andra ev. funktionerna) ska funka ifall det inte finns några tidigare avslut i det aktuella papperet?
Comment
-
Då får vi inte reda på orsaken(kanske lika bra, ha ha). Du kan prova igen genom att koppla modellen till ett instrument som inte handlats och va)=0 *.
Ja, lasttrade fungerar utan affärer. Annars skulle det ju bli problem hela tiden. Du kan enkelt testa på ett instrument där igen handel har skett, tex eqv(lasttrade(b,p),0). För bekräftelse kanske du vill ha svar från Rikard.
Edit: *) Oj, tänkte inte på att du kan prova ett testkonto med antal.Last edited by Henric; 2015-01-07, 21:56.
Comment
Comment