Jag vet ej om du syftar på johanssons fråga? Oavsett animeringsfrekvens måste en scriptad synk göras.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Felaktiga signaler vid simulering.
Collapse
X
-
Vad menar du med intraday, extraobjekt dagsstaplar i ett script baserat på intraday vs endast dagsstaplar med animering?
Edit: Om det är som jag frågar kan det bero på att 1 minut kan ha blivit synkad och mindre sannolikt at 5 sek har. 5 sek blir närmast extraobjektet, men blir ju fel vi övergång till ny dag.Last edited by Henric; 2015-08-13, 13:45.
Comment
-
Det jag inte begriper är varför 1 min upplösning funkar hyfsat, men 5 sekunders upplösning ger inga signaler i analysbänken...
En annan konstighet är att jag fick signal på en fredag, men om jag flyttar fram tidsomfånget 2 dagar senare (söndag) så får jag fortfarande signal för fredagen fast den är utanför tidsomfånget.
Beräknas data veckovis på något sätt?
Comment
-
Det ska normalt fungera att köra animering 5sek på data längre tillbaka. Något annan som märkt samma sak? Jag körde ett script som alltid är sant utan innehavskontroll. Det blev signaler inne i stapeln.
Det är väl bara första dagen som inte stämmer? Startdatum kan flytta bak en dag om börsen är stängd första dagen.
Comment
-
Ledsen att säga det, men jag har fortfarande problem med min "hammer-letare".
Gör så här för att räkna ut det hela (utdrag på enbart det som hanterar hammer-formationen). Kör scriptet utan intradagsprefix.
hammer_längdkrav:=1.5
hammer_öppn:=2.7
hammer_stäng:=2.7
{@ Hämtar öppningskursen och skriver i Gvar129}
intra_igår=find(gt(frac(date()),0.5),200,c,1)
öpp_dagsstapel1=and(not(eqv(cmpref(o,0,A),intra_igår)),eqv(int(d),int(date())))
öpp_dagsstapel2=and(öpp_dagsstapel1,gt(int(d),int(GetGvar(130))))
SetGvarIf(d,130,öpp_dagsstapel2) {används för att bara ge ett värde}
SetGvarIf(c,129,öpp_dagsstapel2)
{@ Beräknar dagshögsta}
dagshögsta=IF(ge(frac(date()),0.37510),IF(gt(c,GetGvar(137)),c,GetGvar(137)),0)
SETGvarIF(dagshögsta,137,1)
{@ Beräknar dagslägsta}
dagslägsta=IF(ge(frac(date()),0.37510),IF(lt(c,GetGvar(138)),c,GetGvar(138)),9999)
SETGvarIF(dagslägsta,138,1)
{@ Beräknar ifall vi har en hammer-formation}
hammer_higho=gt(GETGvar(129),sub(dagshögsta,div(sub(dagshögsta,dagslägsta),hammer_öppn)))
hammer_highc=gt(cmpref(c,0,a),sub(dagshögsta,div(sub(dagshögsta,dagslägsta),hammer_stäng)))
hammer_ok=and(hammer_higho,and(hammer_highc,gt(div(sub(dagshögsta,dagslägsta),dagshögsta),div(hammer_längdkrav,100))))
SetGvarIF(hammer_ok,147,1)
add(0,0)
{@A(0,OMX Stock )}
Men detta fungerar inte. I alla fall inte i Analyzern. Får inte signal de dagar som det skulle vara, får däremot signal några dagar som absolut inte är en hammer. I samma fråga (Rikard gillar inte detta ) vill jag påpeka att det inte går att hämta hem högre upplösning än dagsstapel för den 2014-10-23.
/ErikLast edited by e-Rik; 2015-10-25, 22:52.
Comment
-
Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inläggEtt fel jag ser är
SetGvarIF(147,hammer_ok,1)
som bara skriver värdet 147 till cell 1. Alltså, parameter 1 och 2 är omkastade.
Klockan en-minut-före-stängning så kollar jag ett gäng olika variabler för att se hur vi ska positionera oss, ska vi ligga kvar i en position, gå ur eller ta en ny position före stängning? Så hammer_ok vill jag kunna läsa av på DAGENS stapel eftersom den tillsammans med andra värden gör att vi borde gå in redan vid stängning och inte vänta på öppning.
/Erik
Comment
-
Aha, ok. Så problemet är öppningskursen?
En annan variant är ju att köra ett eget script i dagsupplösning och mäta direkt på O,C,H,L och ifall det är "hammer time", skriv till en global cell. Då behöver du aldrig lagra öppningskursen i intradayscript. För att simulera det, lägg "hammer"-scriptet i en egen ordermodell som aldrig blir sann, och välj in den också i simulatorprojektet på köpsidan.
Comment
Comment