Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Wintrade stängs

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Wintrade stängs

    Rikard,
    fick meddelandet nedan från Nordnet.
    Kommer nat att fungera fortsättningsvis? tar ju in data via wintrade som nordnet plockar ur 99kr från depån varje månad...



    2017-08-14·15:12:29
    Svara
    Infront Web Trader ersätter Wintrade

    Hej!
    Vi på Nordnet vill alltid ge dig de bästa förutsättningarna för att du ska kunna lyckas med ditt sparande. I slutet av september kommer vi därför att ersätta vårt gamla handelsprogram Wintrade mot den erkända handelsapplikationen Infront Web Trader.

    Här är några av fördelarna med Infront Web Trader:
    • Webbaserad applikation som fungerar på både PC och Mac
    • Behöver inte laddas ner, utan är tillgänglig direkt när du är inloggad på Nordnet.se
    • Förbättrade grafer och teknisk analys
    • Historisk mäklarstatistik
    • Analysfunktioner från Infinancials

    I september kommer du få ett mejl med mer information om bytet till Infront Web Trader. Då får du även möjlighet att testa den nya applikationen under september och oktober, innan vi stänger ner Wintrade den 1 november 2017.

    Hälsningar
    Nordnet

  • #2
    Autotrader berörs inte. Däremot används samma API, men det gör även telefonappen osv.

    Comment


    • #3
      Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
      Autotrader berörs inte. Däremot används samma API, men det gör även telefonappen osv.
      Uppfattar jag det rätt att vi alltså behöver fortsätta betala 99 kr för Infront Win Trader istället för Wintrade för att få NAT att fungera? Behöver vi några Infront tilläggstjänster? Är det något vi behöver göra hos Nordnet, t.ex. godkänna nytt Infront-avtal?

      Comment


      • #4
        Det är själva realtidsfeeden som kostar 99 kr så själva Infront behövs inte för att AT ska fungera.

        Comment


        • #5
          I WinTrade kan man strömma till Excel, kan man det från Infront Web Trader?

          Eller vilken lösning kan man tänka sig då det inte går att göra det från AT.

          Comment


          • #6
            Imorgon stängs Wintrade. Kunder har fått detta meddelande:
            I samband med stängningen av Wintrade och inaktiverar vi samtidigt alla abonnemang på realtidstjänster. Detta gör vi för att säkerställa att du inte glömmer att inaktivera betalningstjänster senare.

            Om du önskar att ha kvar vissa realtidstjänster på nordnet.se kan dessa beställas på nytt via fliken ”Depå” och ”Mina avtal och abonnemang” från den 1 december.


            Blir väl cirkus som vanligt och många som glömmer att beställa realtidstjänster. Suck.
            mvh
            Bertil

            Comment


            • #7
              Tack för varningen, Bertil!
              Knasigt att man inte kan beställa dem i förväg så att man inte får något glapp...

              Comment


              • #8
                Var det inte snack om att de skulle aktiveras automatiskt?
                Last edited by walle; 2017-11-30, 20:39.

                Comment


                • #9
                  Feeden ska starta automatiskt när man loggar in med Autotrader. Vi kommer testa imorgon i god tid innan börsöppningen och meddela Nordnet ifall det skulle vara något problem.

                  Comment


                  • #10
                    Tack, Rikard!


                    Hittade ett tidigare meddelande från Nordnet kring detta:

                    "Du behöver inte göra någonting utan detta kommer att aktiveras automatiskt 1 december."

                    och när jag frågade hur det kommer att se ut:

                    "Under "mina avtal och abonnemang" kommer det att finnas en ny som heter Autotrader."

                    Hittar ingen sådan än så länge på mitt konto hos Nordnet.

                    [EDIT]: Nu syns den!
                    AutoTrader Realtime Aktiv
                    Last edited by magnusb3; 2017-12-01, 05:05.

                    Comment


                    • #11
                      Jag hade tidigare orderdjup och det går inte att aktivera längre

                      EDIT: Ser att detta måste beställas inne i infront webtrader
                      Last edited by HenrikSyst; 2017-12-01, 07:26.

                      Comment


                      • #12
                        Vi håller koll på orderdjupet, kanske ingår som standard nu?

                        Comment


                        • #13
                          Jag hittar inte AutoTrader Realtime Aktiv.
                          Var skall den raden stå?
                          undrar
                          Bertil

                          Comment


                          • #14
                            Jag kan inte heller hitta några inställningar för

                            AutoTrader Realtime Aktiv

                            Comment


                            • #15
                              Inte jag heller... :-/ Aktiverade precis Infront Web.

                              Comment

                              Working...
                              X