Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Wintrade stängs

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Jo, trist värre. Kunde nästan tro det var fredagen den 13:e...

Har haft orderläggningen pausad, så testkontot för Fusion är inte kort ännu. Antar att allt sparkar igång efter uppdateringen och orderläggningen är på igen.

Comment

• Må man laste ned BNP minifutures på nytt etter oppdatering? Hur gjør man det?

EIDT:
      Om du handlar övriga emittenters produkter (Commerzbank, Vontobel och BNP) behöver de instrumenten läggas upp manuellt via Starta > Sök nya instrument för att orderläggningen ska fungera på måndag. Det fungerar alltså inte att laedda ner övriga emittenters produkter via Hjälp. Det fungerar endast för Nordnet Markets.
      Last edited by Palgrave; 2017-12-02, 16:21.

Comment

• Ursprungligen postat av Palgrave Visa inlägg
        Må man laste ned BNP minifutures på nytt etter oppdatering? Hur gjør man det?

EIDT:
        Om du handlar övriga emittenters produkter (Commerzbank, Vontobel och BNP) behöver de instrumenten läggas upp manuellt via Starta > Sök nya instrument för att orderläggningen ska fungera på måndag. Det fungerar alltså inte att laedda ner övriga emittenters produkter via Hjälp. Det fungerar endast för Nordnet Markets.
        Var kan man hitta alla undantag och villkor som ska gälla vid alla typer av ändringar?
        Jag skulle verkligen vilja ha en samlad bild över alla saker som ska göras vid oilka typer av förändringar. Jag håller på att samla in allt jag hittar för att sammanställa detta hos mig. Men över tid och introduktion av nya versioner förändras säkert detta och jag kan inte veta vad som gäller för respektive version.

Comment

• Ursprungligen postat av Palgrave Visa inlägg
          Må man laste ned BNP minifutures på nytt etter oppdatering? Hur gjør man det?

EIDT:
          Ursprungligen postat av Sgtaer Visa inlägg
          Var kan man hitta alla undantag och villkor som ska gälla vid alla typer av ändringar?
          Jag skulle verkligen vilja ha en samlad bild över alla saker som ska göras vid oilka typer av förändringar. Jag håller på att samla in allt jag hittar för att sammanställa detta hos mig. Men över tid och introduktion av nya versioner förändras säkert detta och jag kan inte veta vad som gäller för respektive version.
          Det är bara Nordnet Markets som kan förnyas automatiskt via Hjälp. Alla andra emittenters instrument måste läggas upp på nytt via Starta > Sök nya instrument.

Tex:

Välj land=Sverige
          Sök på: B LONGOMX IY

Kryssa för de instrument du handlar, kryssa bort Lämna redan upplagda orörda.

Lägg upp, starta om Autotrader så är det klart.

Comment

• Har uppdaterat till senaste version. Startat om och väntat 30 min för säkerhets skull.
            Startat om NAT och laddat ner minifutures för index minis från nordnet via hjälp.
            Frågan är om det skall se ut som det gör i bifogad bild?
            Attached Files

Comment

• Njae, har du startat om efter att ha väntat 30 min? Verkar som att konfiggen inte börjat gälla. Jag skulle starta och söka igen. Just nu får du träff på både gamla och nya identifiers. Nya konfiggen ska skriva över gamla med de nya så att inga dubletter skapas. Står det programversion 11.0.0.24 i Hjälp > Om Autotrader?

Comment

• Har samma problem som "Autofisk"... har laddat ner enl instruktion och även gjort om det 3 gånger nu, men får dubbla instrument.... Tar tacksamt emot förslag på hur jag ska lösa det.

Comment

• Hur ser ni att ni fått dubbla uppsättningar instrument?

Har kört underhåll av databas men får inte in några uppdaterade data för OMX30, har data fram till ca 10.54 på fredagen därefter här det tomt.

Comment

• Ursprungligen postat av WOK Visa inlägg
                    Hur ser ni att ni fått dubbla uppsättningar instrument?

Har kört underhåll av databas men får inte in några uppdaterade data för OMX30, har data fram till ca 10.54 på fredagen därefter här det tomt.
                    Om jag kollar i "anpassa automatisk orderläggning" så är alla minisar dubbla. De ena har ett prefix (53)

Comment

• Ok, nu ser jag hur ni spårat dubbla instrument, jag har också dubbel uppsättning. se bild.
                      Attached Files

Comment

• Ursprungligen postat av WOK Visa inlägg
                        Ok, nu ser jag hur ni spårat dubbla instrument, jag har också dubbel uppsättning. se bild.
                        Exakt ! Men om jag tar fram minisar från "Listfönster", så får jag bara en uppsättning. Undrar om detta spelar någon roll, eller om det är ett fel man bör rätt till. Vet du ?

Comment

• Samma här, frågan är nu bara om anslutningarna är till Minsar utan eller med tillägget (53) och hur man får bort den uppsättningen som inte behövs, det blir onödigt många instrument i listan om dom ändå inte fungerar.

Comment

• RICKARD du verkar vara online, kan du assistera oss lite

Comment

• Jag tror att uppdateringen har fungerat för min del och jag har inga (xx) på mina minis på Nordnet Market. Utan att vara helt 100% säker så tror jag att det är de som är utan prefix som gäller.

Comment

• Ursprungligen postat av walle Visa inlägg
                                Jag tror att uppdateringen har fungerat för min del och jag har inga (xx) på mina minis på Nordnet Market. Utan att vara helt 100% säker så tror jag att det är de som är utan prefix som gäller.
                                Inte dubbla på "anpassa automatisk orderläggning" heller ?

Comment

Working...
                                X