Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Wintrade stängs

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Någon son lyckats uppdatera data för OMX

Comment

• Ursprungligen postat av nicedays Visa inlägg
      Inte dubbla på "anpassa automatisk orderläggning" heller ?
      Nope nada :-)

WOK: Nej, men det är för att datat inte finns hos Autostock eftersom att feeden från Nordnet fungerade. Undrar om man kan dra ned data från Nasdaq och manuellt importera...?

Edit: såg nu att det bara är EOD-data som går att läsa in manuellt.
      Last edited by walle; 2017-12-03, 17:10.

Comment

• Om man får dubbla instrument har man vid sökningen antingen inte haft rätt programversion, eller så har konfiggen inte börjat gälla.

Troliga orsak att man inte startat om programmet efter att ha väntat 10 minuter.

Så steg att kolla:

1. Hjälp > Om Autotrader ska vara DLL-version 11.0.0.24
        2. Vänta 10 minuter
        3. Starta om Autotrader
        4. lägg upp instrumenten

Har man redan fått dubletter tror jag inte man får bort dem, då är det nog faktiskt bäst att antingen installera om Autotrader eller radera alla ETPerna, men det tar ju lång tid eftersom det är så många.

Man skulle kunna prova att ta bort PAPER.dbf som är instrumentdatabasen. Men då blir det en del handpåläggning för att lägga dit en ny, så gissningen är att det går fortast att installera om.

Man kan ju iofs prova att radera ett av instrumenten, båda kopiorna i så fall. Därefter lägga upp det på nytt och se om det blir endast 1 kopia.

Comment

• Hur vet man om oppdateringen har funkat och instrumentene er riktig?

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
            Om man får dubbla instrument har man vid sökningen antingen inte haft rätt programversion, eller så har konfiggen inte börjat gälla.

Troliga orsak att man inte startat om programmet efter att ha väntat 10 minuter.

Så steg att kolla:

1. Hjälp > Om Autotrader ska vara DLL-version 11.0.0.24
            2. Vänta 10 minuter
            3. Starta om Autotrader
            4. lägg upp instrumenten

Har man redan fått dubletter tror jag inte man får bort dem, då är det nog faktiskt bäst att antingen installera om Autotrader eller radera alla ETPerna, men det tar ju lång tid eftersom det är så många.

Man skulle kunna prova att ta bort PAPER.dbf som är instrumentdatabasen. Men då blir det en del handpåläggning för att lägga dit en ny, så gissningen är att det går fortast att installera om.

Man kan ju iofs prova att radera ett av instrumenten, båda kopiorna i så fall. Därefter lägga upp det på nytt och se om det blir endast 1 kopia.
            Om man omistallerar Autotrader, så betyder väl det att man får ominstallera alla strategier. Vad händer då med GAV-värden m.m. och faktiskt innehav ?

Comment

• Är det de som har (53) efteråt som är rätt, eller är det de utan, som är rätt ?

Comment

• Om allt går rätt till så ska det inte bli några dubletter som heter (53) i slutet. Men om man redan har dem tror jag inte man får bort dem igen.

Är inte helt säker på om det går att köra imorgon överhududtaget om man har fått dubletter. Det kan bli knasigheter med ID som får feed på ena men orderläggningen funkar bara på andra osv.

Comment

• Exakt vad behöver man göra för att få nya identifiers utan dubbletter?
                  Uppdatera programversionen samt Nordnet Markets från hjälpmenyn?

Comment

Om allt går rätt till så ska det inte bli några dubletter som heter (53) i slutet. Men om man redan har dem tror jag inte man får bort dem igen.
                    Kan man alltså bara strunta i de som har (53) ? Om de inte är anslutna. Kommer allt att fungera som vanligt då ?

Comment

• För att undvika problem vid uppdateringen följer man instruktionen i utskicket:

1. Uppdatera programversion till 11.0.0.24
                      (Hjälp > Uppdatera a programversion)

2. Starta Autotrader och vänta minst 10 minuter (viktigt)

3. Starta om Autotrader igen

4. Ladda ner de börslistor med ETPer du använder, tex Nordnet Minifuture via Hjälp > Nordnet Markets

Starta om Autotrader mellan varje lista du uppdaterar.

Efter punkt 1 kan man tex kolla att man fått DLL-version 11.0.0.24 via Hjälp > Om Autotrader. I så fall är det bara att vänta 10 min och starta om.

Därefter söka om listorna. Är man osäker kan man prova med 1 instrument först via Starta > Sök nya instrument. Lägg upp det med Lämna redan upplagda urkryssat.

Starta om och se om det blev dublett eller inte. Det syns direkt i Inställningar > Grunduppgifter för alla instrument.

Last edited by Rikard Autostock; 2017-12-03, 17:37.

Comment

För att undvika problem vid uppdateringen följer man instruktionen i utskicket:

1. Uppdatera programversion till 11.0.0.24
                        (Hjälp > Uppdatera a programversion)

2. Starta Autotrader och vänta minst 10 minuter (viktigt)

3. Starta om Autotrader igen

4. Ladda ner de börslistor med ETPer du använder, tex Nordnet Minifuture via Hjälp > Nordnet Markets

Starta om Autotrader mellan varje lista du uppdaterar.

Efter punkt 1 kan man tex kolla att man fått DLL-version 11.0.0.24 via Hjälp > Om Autotrader. I så fall är det bara att vänta 10 min och starta om.

Därefter söka om listorna. Är man osäker kan man prova med 1 instrument först via Starta > Sök nya instrument. Lägg upp det med Lämna redan upplagda urkryssat.

Starta om och se om det blev dublett eller inte. Det syns direkt i Inställningar > Grunduppgifter för alla instrument.

Det är ju exakt så som jag gjort. Ändå dräller det av dubletter... Vad ska jag göra nu ?

Comment

• Något har gått snett i så fall, jag gissar att det inte blev någon omstart efter de 10 minutrarna. Har du alltså DLL-version 11.0.0.24 nu?

Vad händer om du installerar en av Nordnet Markets-listorna igen?

Comment

• Ursprungligen postat av nicedays Visa inlägg
                            Det är ju exakt så som jag gjort. Ändå dräller det av dubletter... Vad ska jag göra nu ?
                            Samma här, följt alla instruktioner, men fullt av dubbletter,

Vad gör man nu?

Comment

• Jag har Ver 3.0.0.19
                              Dll 11.0.0.24

är det rätt?

Comment

Något har gått snett i så fall, jag gissar att det inte blev någon omstart efter de 10 minutrarna. Har du alltså DLL-version 11.0.0.24 nu?

Vad händer om du installerar en av Nordnet Markets-listorna igen?
                                Ja; Dll:11.0.0.24. Installerade turbos igen, men det är dubbletter överallt, när jag kollar i "grunduppgifter för alla instrument". Har uppdaterat AT både på min lokala dator och på VPS. Har samma fel på båda....

Comment

Working...
                                X