Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Wintrade stängs

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• När jag kollar i "grunduppgifter för alla instrument", så är det ju dubletter på grymt mycket, inte bara Nordnet Markets... Vad är det som händer ? Känns som fullständigt kaos. Blir ganska trött på detta... Det är ju, trots allt, mina surt förvärvade pengar, som ligger i markanden. Vore ytterst tacksam för detaljerade instruktioner, hur jag ska få ordning på detta.

Comment

• Har nu lagt till Mini för OMX en gång till, tillägget (53) är fortfarande kvar men om man kollar in instrumentet så finns inget ID eller script anslutna så sannolikt så det den gamla Minin som fått tillägget.

Comment

• Ursprungligen postat av WOK Visa inlägg
        Har nu lagt till Mini för OMX en gång till, tillägget (53) är fortfarande kvar men om man kollar in instrumentet så finns inget ID eller script anslutna så sannolikt så det den gamla Minin som fått tillägget.
        Är det som du säger, så borde ju allt funka som vanligt. Men Rikard är ju osäker på om det funkar överhuvudtaget när det ligger dubletter. Blir riktigt orolig för vad som händer i morgon. Känner att jag inte har någon koll alls....

Comment

• Såhär ser det ut i instrumentlistan, den gamla med tillägget (53) och den nya,

MINI L OMX NORDNET 36 rep MINI L OMX NORDNET 36(53)

den med (53) saknar kopplingar och konto ID
          Attached Files

Comment

• Om ni är osäkra så pausa all orderläggning, kolla imorn vilka minis som det kommer feed på. Är det rätt kopplat så är det bara att återuppta, annars så får man koppla om till rätt minis. Om man verkligen inte har tid under dagen och är osäker, då hade jag pausat och kollat av allt på kvällen. Jag har inte pausat, men det är för att jag har möjlighet till att kolla av allt direkt vid öppning. :-)

Comment

• Ursprungligen postat av WOK Visa inlägg
              Såhär ser det ut i instrumentlistan, den gamla med tillägget (53) och den nya,

MINI L OMX NORDNET 36 rep MINI L OMX NORDNET 36(53)

den med (53) saknar kopplingar och konto ID
              Det bör ju vara korrekt då. Om det är så att minisarna är ”nya” men heter samma, då skulle man ju kunna ta upp en graf på instrumentet och rita ut tex köpkursen. Finns det historik, då är det ju exakt samma mini som tidigare. Kanske änna blev rörigt här nu!? :-)

Comment

• Ursprungligen postat av walle Visa inlägg
                Det bör ju vara korrekt då. Om det är så att minisarna är ”nya” men heter samma, då skulle man ju kunna ta upp en graf på instrumentet och rita ut tex köpkursen. Finns det historik, då är det ju exakt samma mini som tidigare. Kanske änna blev rörigt här nu!? :-)
                Frågan är ju om det är de med prefixet (53) som är rätt, eller det utan prefix...

Comment

• Dubletterna försvinner inte bara för att konfiggen är rätt nu. När de väl blivit upplagda ligger de kvar. De som heter (53) är de nya instrumenten och borde gå att handla. Problemet är bara vilket av de båda som prisfeeden kommer in på. Det kan vi inte se nu efterom det är stängt. Jag skulle ta det säkra före det osäkra och installera om faktiskt.

Comment

• Ursprungligen postat av nicedays Visa inlägg
                    Frågan är ju om det är de med prefixet (53) som är rätt, eller det utan prefix...
                    Ta upp en graf och kolla köp-/sälj-kurs. Om det är dom nya minisarna som ska vara dom som gäller så bör du inte ha någon kurs på de som är anslutna och så bör du ha kurs på de som är gamla och inte anslutna. Hänger du med? :-)

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                      Dubletterna försvinner inte bara för att konfiggen är rätt nu. När de väl blivit upplagda ligger de kvar. De som heter (53) är de nya instrumenten och borde gå att handla. Problemet är bara vilket av de båda som prisfeeden kommer in på. Det kan vi inte se nu efterom det är stängt. Jag skulle ta det säkra före det osäkra och installera om faktiskt.
                      Skulle det inte gå att hämta IDt någonstans? Nu minns jag inte vad det heter bara för det hehe, men allt har väl ett unikt ID? Kanske inte spelar någon roll?

Comment

• Om priserna kommer in på de nya instrumenten imorgon borde det vara helt ok att handla dessa.

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                          Dubletterna försvinner inte bara för att konfiggen är rätt nu. När de väl blivit upplagda ligger de kvar. De som heter (53) är de nya instrumenten och borde gå att handla. Problemet är bara vilket av de båda som prisfeeden kommer in på. Det kan vi inte se nu efterom det är stängt. Jag skulle ta det säkra före det osäkra och installera om faktiskt.
                          Men vad händer om man installerar om ? Hur reagerar strategierna ? Blir allt nollställt ? GAV m.m. Förutom att det är ett ganska stort jobb att installera alla strategier igen så är ju frågan vad som händer med innehavet som finns i marknaden. Ska man sälja av allt manuellt och vänta på att strategierna tar ny grundposition ?

Comment

• En stilla fundering.... om vi, hobby-traders, sitter med kaos på söndag kväll.... Hur har de "stora" aktörerna löst detta ?? Antingen har de full koll eller så kommer det att bli hysteriskt i morgon kl 9....

Comment

• Ursprungligen postat av nicedays Visa inlägg
                              En stilla fundering.... om vi, hobby-traders, sitter med kaos på söndag kväll.... Hur har de "stora" aktörerna löst detta ?? Antingen har de full koll eller så kommer det att bli hysteriskt i morgon kl 9....
                              Tror inte att de större aktörerna handlar mini futures ;-) Men de bör ha superkoll på mifid2.

Comment

• Man kan prova följande för de minis man handlar (och strunta i resten):

1. Klicka ENTER på en mini, Radera
                                2. Klicka ENTER på dubletten, Radera
                                3. Starta om AT
                                4. Lägg upp manuellt via Starta > Sök nya instrument

Blev det en dublett nu?

Comment

Working...
                                X