Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Wintrade stängs

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Det fanns ingen fil när jag klickar på länken uninstaller? Fungerar det om man bara döper om AutoTraderBas och gör en nyinstallation?

Kan kopplingar till datakatalogen och analyzer ha påverkats eller är det bara att kopiera över?

Comment

• http://www.autostock.se/download/?FI...ninstaller.exe

Comment

• Ja, det fungerar även att bara döpa om katalogen.

Comment

• Herrejävlar !! va kompiserat ! Trodde att Autotrader var en mjukvara som en vanlig dödlig klarar av att använda. Men i dag har jag ju förstått att så inte är fallet. Blir skapligt frustrerad... känns som ett riktigt hobby-projekt... Jag vill trada finansiella instrument, inte pilla med massa kataloger hit å dit.... Hur får jag rätsida på denna soppa ? Tala om vad jag ska göra !

Comment

• Förväntar mig att supporten öppnar en bra stund innan börsen... typ 7! Då får ni koppla upp å fixa detta !

Comment

• Om man bara vill dra ur proppen.. hur säljer man av befintliga positioner manuellt på ett korrekt sätt i AT?
              Eller spelar det inte nån roll längre kanske..?

Comment

• Ursprungligen postat av torkelab Visa inlägg
                Om man bara vill dra ur proppen.. hur säljer man av befintliga positioner manuellt på ett korrekt sätt i AT?
                Kanske dags att dra ur den stora proppen... Finns ju andra mjukvaror....

Comment

• Får ingen nye minis når jag oppdaterar. Inte bra at det skal vara så här. Mye probleme med NAT den siste tiden.
                  Last edited by Palgrave; 2017-12-03, 21:15.

Comment

• Ursprungligen postat av nicedays Visa inlägg
                    Kanske dags att dra ur den stora proppen... Finns ju andra mjukvaror....
                    Sådant här händer. Shit happens. Detta kvalificerar inte som shit utan mer som en fis dock.

Kom ihåg att detta fel beror på införandet av ett regelverk och emittenterna/marknadsplatserna har valt att göra detta on-the-fly. Alla gamla instrument är obsoleta och nya har införts istället rent tekniskt. Rikard har lagt ner skitmycket jobb på att få till detta. Alternativet hade varit att vi hade suttit och manuellt fixat det.

Worst-case är att man får installera om programmet - börja från scratch.

För mig funkade det. Trots att jag hade lagt in min mini (handlar bara en mot omx) manuellt redan i fredags så den låg dubbelt Då raderade jag och gjorde om och det är inga dubletter. Varken på min indexvps eller min aktievps.

Kommer dock ha på paus på min orderläggning i morgonbitti tills jag ser att det är okej.

Comment

• Ursprungligen postat av torkelab Visa inlägg
                      Om man bara vill dra ur proppen.. hur säljer man av befintliga positioner manuellt på ett korrekt sätt i AT?
                      Upprepar min fråga..är det nån som vet hur man gör på bästa sätt?

Comment

• Uppdateringen verkar ha fungerat för de flesta vi varit i kontakt med. Det är ingen liten operation när 25000 ETPer byter till ett 10-tal nya marknadsplatser, dessutom "on the fly". Just byte av marknadsplats är en knivig sak i databaserna för vår del, därför blir det en del extrajobb om det inte blir rätt direkt.

Men i princip kan man gå till Inställningar > Grunduppgifter för alla instrument

Markera första instrument som ska raderas och klicka Radera. Bekräfta med ENTER. Nu ställer sig markören på nästa instrument och man behöver bara klicka ENTER igen för att Radera, ENTER för att bekräfta osv.

När man är klar, stäng Autotrader och kolla så att raden:

SpecialNativeMarketsTreatment=53,54,55,57,61,62,63,64,65,66

finns i AutostockTrader.ini (man kan söka på SpecialNative)

I så fall, starta Autotrader och läs in listorna från Hjälp > Nordnet Markets igen.

Nu ska dubletterna vara borta.

Annars ring oss imorgon, så löser vi det via Fjärrsupporten.

Har man inte speciellt mycket specialscript etc på sin AT-installation kan det ju gå ännu fortare att installera om.

Comment

• Dra ur proppen. Menar du börja från scratch?

Comment

• Ursprungligen postat av HenrikSyst Visa inlägg
                            Sådant här händer. Shit happens. Detta kvalificerar inte som shit utan mer som en fis dock.

Kom ihåg att detta fel beror på införandet av ett regelverk och emittenterna/marknadsplatserna har valt att göra detta on-the-fly. Alla gamla instrument är obsoleta och nya har införts istället rent tekniskt. Rikard har lagt ner skitmycket jobb på att få till detta. Alternativet hade varit att vi hade suttit och manuellt fixat det.

Worst-case är att man får installera om programmet - börja från scratch.

För mig funkade det. Trots att jag hade lagt in min mini (handlar bara en mot omx) manuellt redan i fredags så den låg dubbelt Då raderade jag och gjorde om och det är inga dubletter. Varken på min indexvps eller min aktievps.

Kommer dock ha på paus på min orderläggning i morgonbitti tills jag ser att det är okej.
                            Jag är övertygad om att Rikard har lagt ner "skit mycket jobb" på detta. Men det betyder inte att jag som användare är nöjd. Ärligt talat så skiter jag i "varför," jag vill att min köpta tjänst ska fungera. Jag betalar för en tjänst, och då förväntar jag mig att den fungerar... oavsett vems felet är. Har pratat väldigt gott om AT (och därigenom fixat många nya användare), men nu är jag tveksam...

Comment

• Slik ser min lista ut. Vilke er de nye minis? Finner ingen, kanskje de med "D01" ?
                              Last edited by Palgrave; 2017-12-10, 17:41.

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                                Uppdateringen verkar ha fungerat för de flesta vi varit i kontakt med. Det är ingen liten operation när 25000 ETPer byter till ett 10-tal nya marknadsplatser, dessutom "on the fly". Just byte av marknadsplats är en knivig sak i databaserna för vår del, därför blir det en del extrajobb om det inte blir rätt direkt.

Men i princip kan man gå till Inställningar > Grunduppgifter för alla instrument

Markera första instrument som ska raderas och klicka Radera. Bekräfta med ENTER. Nu ställer sig markören på nästa instrument och man behöver bara klicka ENTER igen för att Radera, ENTER för att bekräfta osv.

När man är klar, stäng Autotrader och kolla så att raden:

SpecialNativeMarketsTreatment=53,54,55,57,61,62,63,64,65,66

finns i AutostockTrader.ini (man kan söka på SpecialNative)

I så fall, starta Autotrader och läs in listorna från Hjälp > Nordnet Markets igen.

Nu ska dubletterna vara borta.

Annars ring oss imorgon, så löser vi det via Fjärrsupporten.

Har man inte speciellt mycket specialscript etc på sin AT-installation kan det ju gå ännu fortare att installera om.
                                Ni får fix det ! När öppnar supporten ? Förväntar mig att ni öppnar i tid för att fixa allt innan börsen öppnar !

Comment

Working...
                                X