If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
På nya cd-skivan som de flesta skall ha fått nu, finns ett instrument OMXTERMIN.
Det är sammanhängande termin från April-2002-Mars-2004. Den är också rensad på en hel del skräp. En del efteranmälda affärer i slutet på vissa dagar producerar dock en en lite spik i slutet på dagen. Men alla kloka människor spärrar ju handel där ändå
Så skapa grunduppgifter och ge id OMXTERMIN så skall du kunna läsa in den.
Sedan kan du efter det ta varje termin som går till inlösen och döpa om den succesivt till OMXTERMIN så har du sammanhängande som blir trevligt att göra backtesting på.
Viktigt. Döp alltid om gamla terminer i tidsordning. Då blir det inga överlappningar som ställer till det.
Jag väntar på emballage för att kunna skicka ut resterande skivor. De kommer snart.
Hej Lasse!
Och tack för den slingan, den har jag saknat.
Jag har nu minutkurser fram till den 04-03-31på Terminen
Jag har försökt mej på att döpa om OMX4D till OMXTERMIN och det går bra men hur inplanterar jag den i OMXTERMIN slingan. Jag har nu 2 st OMXTERMIN i kursinsamlings fönstret.Jag vågar inte mickla för mycket.
Jag vore tacksam för steg för steg svar hur OMX4D....F "bakas" in till slingan
Tack på förhand
Det här är ju ett utmärkt sätt då man vill backtesta sina script.
Sagt och gjort så nyskapade jag genast objektet OMXTERMIN. Höll tummarna att detta objekt också fanns upplagt på "kundservicefunktionen" så att man enkelt skulle kunna tanka ner ex vis 200 dagar - men icke sa Nicke!
Är det jag som gjort något fel eller finns inte objektet upplagt på servern hos dig Lasse?
Skulle man i så fall kunna tänka sig att objektet kommer upp på "kundservicefunktionen"?
Nej, jag är ledsen Torsten det ligger inte på nätet än. Jag har bildat detta i en separat installation jag hade där jag genererade alla terminerna kundservicefiler, och gått igenom dom och redigerat för att få bort spikar och felaktigheter.
Skall så småningom uppdatera datorn som kör kundservice med terminens data så den kan läggas upp på kundservicen. Detta gäller främst kommande terminer tänkte jag. Att se till att de som inte vill(kan, orkar) döpa om själva bara kan använda vår service och uppdatera resten också när en termin inlöses.
Det ligger ett gäng skivor här som saknar emballage som posten misslyckas med att förstöra. Leverantören väntar i sin tur på detta. Hoppas vilken dag som helst.
1. Skapa grunduppgift där id är OMXTERMIN
2. Välj import från skivan där avdelning CDROM är markerat och rätt enhet för cdn. Ange sådär 650 dagar så täcker det från nu till April-2002.
Verkställ den delen och kolla i ett diagram som täcker minst 150 dagar eller så att du fått in det från skivan.
3. Ta fram OMX4D och döp om via F7, och byt id till OMXTERMIN och verkställ. Klart med den.
4. Upprepa punkt 3 med varje termin OMX4E, OMX4F, osv.
Det är allt som behöver göras. Har du fått två slingor(som jag fattade dig) så finn ut hur id skiljer på dessa. Döp sedan om den felaktiga till OMXTERMIN den också och verkställ.
Jag fick en super-dipp på 100:- ner på OMXTERMIN igår när jag läste in datat från cd:n någonstans mitt i perioden som förstör upplösningen, har du också det lfm?
Comment