Jag har precis kopplat på NN ETN:er och är inte uppdaterad om vad som faktiskt gäller. Det har funnits konstiga avslut och prisfeeden stämmer inte. Läste någonstans att avslut vid order ändå blir korrekta. Törs man köra automatiskt och behöver man i så fall modifiera något i egna modeller? Frågan kanske även riktar sig till Rikard.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Nordnet Markets
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Ursprungligen postat av Henric Visa inläggJag har precis kopplat på NN ETN:er och är inte uppdaterad om vad som faktiskt gäller. Det har funnits konstiga avslut och prisfeeden stämmer inte. Läste någonstans att avslut vid order ändå blir korrekta. Törs man köra automatiskt och behöver man i så fall modifiera något i egna modeller? Frågan kanske även riktar sig till Rikard.
Comment
-
Ursprungligen postat av walle Visa inläggJag har kört det ett tag nu och det har fungerat felfritt för min del iaf. ETP-link har dessutom växlat över till andra Minis och det gick smärtfritt. Sen om jag har lyckats att pricka rätt hela tiden, det kan jag inte svara på :-)Ursprungligen postat av Henric Visa inläggJag har precis kopplat på NN ETN:er och är inte uppdaterad om vad som faktiskt gäller. Det har funnits konstiga avslut och prisfeeden stämmer inte. Läste någonstans att avslut vid order ändå blir korrekta. Törs man köra automatiskt och behöver man i så fall modifiera något i egna modeller? Frågan kanske även riktar sig till Rikard.
Hur vet du att avsluten skett vid korrekta priser?
Comment
-
Ursprungligen postat av Pierre_Nordnet Visa inläggHej,
Nordnet Markets omfattar både Bull & Bear-certifikat och Mini Futures. På hemsidan www.nordnet.se/nordnetmarkets kan du klicka dig vidare för att se Bull & Bear samt Mini Futures. Vi har separerat dessa i två olika listor för att enklare särskilja dessa samt för att man vill se andra saker som t.ex. Stop Loss, Finansieringsnivå etc. när man kollar på en Mini Future jämfört med ett Bull & Bear-certifikat.
Vi kommer nu börja trycka ut fler Mini Futures i Sverige med fokus på single stocks. Eftersom att det är halvdag imorgon och stängt på torsdag så vågar jag inte lova att dem kommer innan fredag, men håll utkik!
Vh,
Pierre
Ska jag tolka ditt svar som att Bull/Bear-certifikat från t.ex Vontobel inte kommer finnas med i Nordnet Markets?
Comment
-
Nordnet Markets omfattar både Bull & Bear-certifikat och Mini Futures. På hemsidan www.nordnet.se/nordnetmarkets kan du klicka dig vidare för att se Bull & Bear samt Mini Futures. Vi har separerat dessa i två olika listor för att enklare särskilja dessa samt för att man vill se andra saker som t.ex. Stop Loss, Finansieringsnivå etc. när man kollar på en Mini Future jämfört med ett Bull & Bear-certifikat.
Vi kommer nu börja trycka ut fler Mini Futures i Sverige med fokus på single stocks. Eftersom att det är halvdag imorgon och stängt på torsdag så vågar jag inte lova att dem kommer innan fredag, men håll utkik!
Vh,
Pierre
Comment
-
Ursprungligen postat av Freddan Visa inläggJo, jag har redan klickat mig vidare flera gånger för att se vilka certifikat/minifutures som dyker upp där.
Ska jag tolka ditt svar som att Bull/Bear-certifikat från t.ex Vontobel inte kommer finnas med i Nordnet Markets?
Comment
-
Pierre_Nordnet, kommentar på detta inlägg i "Raptor"?
http://www.autostock.se/vbulletin/sh...postcount=3797
Comment
-
Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inläggDet skapas en egen lista under Starta > Listfönster osv som läggs överst så att den blir lätt att hitta.
Comment
-
Ursprungligen postat av JohanB Visa inläggNågra Unlimited också i pipen?
Comment
-
Ursprungligen postat av JohanB Visa inläggPierre_Nordnet, kommentar på detta inlägg i "Raptor"?
http://www.autostock.se/vbulletin/sh...postcount=3797
Comment
-
Vh,
Pierre
handlar en del i Bund och undrar om ni kommer att matcha andra emittenter med Bull/Bear samt minisar..?
/Tim
Comment
-
Ursprungligen postat av torkelab Visa inläggHej Pierre,
handlar en del i Bund och undrar om ni kommer att matcha andra emittenter med Bull/Bear samt minisar..?
/Tim
Vår målsättning är inte bara att försöka matcha det andra emittenter redan erbjuder utan även att hitta andra intressanta underliggande ni kunder kan tänkas vilja investera i. Vi kan inte garantera att vi har just allt som alla andra har, allting är beroende på vad vi tillsammans med Nordea har för kapacitet att ta fram också.
Gällande Bund, vad är det för hävstångsnivåer på Bull & Bear du är intresserad utav att kunna handla?
Comment
-
Hej Pierre!
Det gläder mig att du finns i den här tråden och jobbar med att få ordning på den här röran som uppstått efter NN supermarket. Vad jag dock är mycket kritisk till är hur NN pressat fram detta. Det är tur att ni inte tillverkar läkemedel, hade varit en katastrof att sätta produkter på marknaden som inte är testade på alla sätt när folk börjar dö av den nya "pillan". Det hade varit bättre för alla om ni gått ut med att NN supermarket upphör av skäl nämnda i denna tråden och att från något datum är det inte coutagefritt längre. Medan ni sedan tar fram era produkter och ger några traders och Autostock uppgiften att vara testpatrull för att se så att allt funkar klockrent. Jag tycker inte att det är ok att använda sina kunder som testkaniner. Detta är ingen lekstuga där man kan göra lite som man vill, vi är här för att trada och tjäna penggar och även NN måste såklart tjäna pengar. Till NNs försvar vet jag dock att ni stött på problem som ni inte hade förutsett och det är just därför man inte sätter otestade system på marknaden, det är lite väl naivt.
Pierre. jag hoppas att vi snart kan se ett fungerande system och tackar för din hjälp här!
Comment
-
Ursprungligen postat av Pierre_Nordnet Visa inläggHej torkelab,
Vår målsättning är inte bara att försöka matcha det andra emittenter redan erbjuder utan även att hitta andra intressanta underliggande ni kunder kan tänkas vilja investera i. Vi kan inte garantera att vi har just allt som alla andra har, allting är beroende på vad vi tillsammans med Nordea har för kapacitet att ta fram också.
Gällande Bund, vad är det för hävstångsnivåer på Bull & Bear du är intresserad utav att kunna handla?
Hej, skulle gärna sett x20 eller högre och turbosar med högre gearing
Comment
Comment