Hvorfor kan USA minis og bull bear bare handlas til 1730? Det er håpløst når markedet er åpen til 2200...
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Nordnet Markets
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Ursprungligen postat av Palgrave Visa inläggHvorfor kan USA minis og bull bear bare handlas til 1730? Det er håpløst når markedet er åpen til 2200...
Comment
-
Ursprungligen postat av walle Visa inläggDet är väl NGM, Nasdaq Stockholm mfl som stänger 17:25. Men jag håller helt med!
Comment
-
Ursprungligen postat av walle Visa inläggDet är väl NGM, Nasdaq Stockholm mfl som stänger 17:25. Men jag håller helt med!
/Pierre
Comment
-
Ursprungligen postat av Pierre_Nordnet Visa inläggOm efterfrågan är stor skulle även jag personligen stå bakom förlängda öppettider. Jag vet att vi testade förlängda öppettider på aktier förut och det var ingen jättesuccé direkt och det måste vara ganska stora volymer för att få det att gå ihop för alla rent ekonomiskt gissar jag på. Både emittenter, marknadsplatserna och nätmäklare behöver ha folk på plats om man ska kunna hantera det på ett bra sätt.
/Pierre
Comment
-
Ursprungligen postat av xdaytrader Visa inläggKlarar nya ETP link att hantera detta Rikard?
Comment
-
Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inläggJapp, det gör den.
Comment
-
Ursprungligen postat av Pierre_Nordnet Visa inläggHej,
Det ska justeras. Tack för input!
Vh,
Pierre
Hej Pierre, säger du till när ni justerat spreaden på alla certifikat, idag när jag tittar är certifikat 3-6,5 ggr dyrare än minis (tidigare 5 ggr när jag tittat), men det ska väll inte vara någon skillnad hoppas jag?
Är det så att ni löst kontinuerlig feed på köp och säljsidan på certifikaten nu?
(Tycker mig se pris på båda sidor på instrument som slutar på "S")
Har du någon ny status på när kontinuerligt pris på båda sidor kan vara ordnat minis?
Jag ser fortfarande skrämmande prisskillnader på vissa instrument i orderboken. antingen någon som inte fått avslut eller någon som utnyttjar det faktum att det inte finns någon MM feed.
Jimmy
Last edited by jimmy; 2017-05-29, 09:36.
Comment
-
Ursprungligen postat av jimmy Visa inläggHej Pierre, säger du till när ni justerat spreaden på alla certifikat?
Är det så att ni löst kontinuerlig feed på köp och säljsidan på certifikaten nu?
(Tyckte mig se i fredags pris på båda sidor på något av certen, eller så var den någon annan som kör algo som ser ut som "MM")
Har du någon ny status på när kontinuerligt pris på båda sidor kan vara ordnat minis?
Jimmy
Hej Jimmy, vi har justerat ned spreadarna i OMX-produkter med lägre häv. Är det någon specifik du kollat på som du inte verkar vara justerad enligt ditt tycke?
Prisfeeden har vi inte riktigt fått grepp om med Nasdaq ännu, vi är fortfarande i kontakt med dem angående det så varför det såg bra ut i fredags har jag dessvärre inget bra svar på. Håller er uppdaterade angående det!
Comment
-
Ursprungligen postat av Pierre_Nordnet Visa inläggHej Jimmy, vi har justerat ned spreadarna i OMX-produkter med lägre häv. Är det någon specifik du kollat på som du inte verkar vara justerad enligt ditt tycke?
Prisfeeden har vi inte riktigt fått grepp om med Nasdaq ännu, vi är fortfarande i kontakt med dem angående det så varför det såg bra ut i fredags har jag dessvärre inget bra svar på. Håller er uppdaterade angående det!
Jag kollade spread för dessa som är höga. EDIT: jag tittat inte på spreaden i relation till indexkurs (som för mini) utan kostnaden för transaktion givet en fast hävstång på X3, X5).
BEAR OMXS30 X3 NORDNET S
BEAR OMXS30 X5 NORDNET S
BULL OMXS30 X3 NORDNET S
BULL OMXS30 X5 NORDNET S
kan du kolla om det är Nordea som ställer ut priser på båda sidorna i dessa produkter, om så är fallet varför fungerar det för dem och inte minis?
Om inte Nordea så kan det vara annan aktör som utnyttjar situationen.
BEAR OMXS30 X3 NORDNET S
BEAR OMXS30 X5 NORDNET S
BULL OMXS30 X3 NORDNET S
BULL OMXS30 X5 NORDNET S
BULL OMXS30 X15 NORDNET S
MVH
JimmyLast edited by jimmy; 2017-05-29, 10:16.
Comment
-
Ursprungligen postat av jimmy Visa inläggHej,
Jag kollade spread för dessa som är höga. EDIT: jag tittat inte på spreaden i relation till indexkurs (som för mini) utan kostnaden för transaktion givet en fast hävstång på X3, X5).
BEAR OMXS30 X3 NORDNET S
BEAR OMXS30 X5 NORDNET S
BULL OMXS30 X3 NORDNET S
BULL OMXS30 X5 NORDNET S
kan du kolla om det är Nordea som ställer ut priser på båda sidorna i dessa produkter, om så är fallet varför fungerar det för dem och inte minis?
Om inte Nordea så kan det vara annan aktör som utnyttjar situationen.
BEAR OMXS30 X3 NORDNET S
BEAR OMXS30 X5 NORDNET S
BULL OMXS30 X3 NORDNET S
BULL OMXS30 X5 NORDNET S
BULL OMXS30 X15 NORDNET S
MVH
Jimmy
Vi har sänkt spreaden från 0,50 till 0,30 i dem instrumenten du nämner ovan. BNP ligger på 0,50, Commerzbank på 0,35 - 0,40, Nordea 0,40. Vontobel är dem som ligger på mellan 0,10 - 0,15.
Det är Nordea som ställer ut priser i dem produkterna, ja. Hur menar du med att det fungerar där men inte i minisarna? Om du kollar på bifogat exempel så ser jag att Nordea står på både köp- och säljsidan i våra minisar.Attached Files
Comment
Comment