Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nordnet Markets

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av Pierre_Nordnet Visa inlägg
    Hej,

    Mini Futures på OBX kommer på tisdag.
    Nya minisar på OMX kommer på tisdag.
    Unlimited Turbos jobbar vi på för fullt, vågar inte ge något exakt datum idag.

    Update 18/9: imorgon listas nedanstående på Nasdaq Stockholm:

    Long Name
    MINI L OMX NORDNET 28
    MINI L OMX NORDNET 29
    MINI L OMX NORDNET 30
    MINI S OMX NORDNET 26
    MINI S OMX NORDNET 27
    MINI S OMX NORDNET 28


    MINI L OBX NORDNET 01
    MINI L OBX NORDNET 02
    MINI L OBX NORDNET 03
    MINI L OBX NORDNET 04
    MINI L OBX NORDNET 05
    MINI L OBX NORDNET 06
    MINI L OBX NORDNET 07
    MINI S OBX NORDNET 01
    MINI S OBX NORDNET 02
    MINI S OBX NORDNET 03
    MINI S OBX NORDNET 04
    MINI S OBX NORDNET 05
    MINI S OBX NORDNET 06
    MINI S OBX NORDNET 07

    Vh,
    Pierre
    Vi behöver fler med högre häv. Pris kring 100. Gärna med 20 kronors diff ner till 60.

    Comment


    • Ursprungligen postat av Sobel Visa inlägg
      Vi behöver fler med högre häv. Pris kring 100. Gärna med 20 kronors diff ner till 60.
      Noterat och framfört. Återkommer så snart jag fått bekräftat datum för det!

      Comment


      • Hej!

        Jag har funderat på att testa och använda nordnet market ett tag nu. De flesta här i tråden verkar nöjda så jag förstår inte riktigt vad jag gör för fel.

        Om jag kollar på köp och säljkurserna i ett par olika instrument så ser jag inte det jag förväntar mig. Säljkursen är påtagligt ofta väldigt kantig. Ungefär som att priset inte uppdateras eller kollar jag bara på instrument som har blivit knockade/utstoppade?
        Är säljkurserna som visas i bilderna jag bifogar de rätta eller visar det något annat?
        Det borde kunna uppstå väldigt märkliga situationer i testkonton om säljkursen är lägre än köpkursen som i axfoodbilden.

        De instrument jag har tittat på är med i Nordnet Minifutures stocks listan.
        Attached Files

        Comment


        • Det är ett problem i prisfeeden som undersöks hos Nasdaq, men ETP Link hanterar feeden utan problem så det går ändå bra att handla. Viss försiktighet fortfarande vid användning andra verktyg än ETP Link dock, vi kommer löpande bygga in samma logik i även dessa.

          Comment


          • Ursprungligen postat av SvartaBusk Visa inlägg
            Hej!

            Jag har funderat på att testa och använda nordnet market ett tag nu. De flesta här i tråden verkar nöjda så jag förstår inte riktigt vad jag gör för fel.

            Om jag kollar på köp och säljkurserna i ett par olika instrument så ser jag inte det jag förväntar mig. Säljkursen är påtagligt ofta väldigt kantig. Ungefär som att priset inte uppdateras eller kollar jag bara på instrument som har blivit knockade/utstoppade?
            Är säljkurserna som visas i bilderna jag bifogar de rätta eller visar det något annat?
            Det borde kunna uppstå väldigt märkliga situationer i testkonton om säljkursen är lägre än köpkursen som i axfoodbilden.

            De instrument jag har tittat på är med i Nordnet Minifutures stocks listan.
            Funker fint med ETP Link.

            Comment


            • Ursprungligen postat av Pierre_Nordnet Visa inlägg
              Det är fortfarande målsättningen men det hänger på diverse saker som ligger utanför min kontroll t.ex. legalt godkännande av slutliga villkor etc. jag kommer hålla er uppdaterade så snart jag vet något.
              Hur går det med unlimited..?

              Comment


              • Nya minis för OMX tillagda i snabblistan.

                Comment


                • Toppen!

                  Någon tidsplan för unlimited turbos på Large Cap?

                  Comment


                  • Fråga ) Hur noggrant behöver man kolla sina avslut? När jag såg över mina i MINI L OMX NORDNET 03 så såg jag att någon har fått ca3% lägre kurs samma sekund som 3 andra avslut. (318,50 - 328,25 Kl 17:21:45) Samma minut rörde sig OMXS30 ca 0,03% mellan H och L. Hävstång på ca 5 kan inte gärna förklara det. Är det godtyckligt vilken kurs Market Makern ställer? Eller tänker och räknar jag helt fel?

                    Comment


                    • Ursprungligen postat av Lasse_P Visa inlägg
                      Fråga ) Hur noggrant behöver man kolla sina avslut? När jag såg över mina i MINI L OMX NORDNET 03 så såg jag att någon har fått ca3% lägre kurs samma sekund som 3 andra avslut. (318,50 - 328,25 Kl 17:21:45) Samma minut rörde sig OMXS30 ca 0,03% mellan H och L. Hävstång på ca 5 kan inte gärna förklara det. Är det godtyckligt vilken kurs Market Makern ställer? Eller tänker och räknar jag helt fel?
                      Hävstången på minin är egentligen helt oväsentlig, för alla minis rör sig, eller ska röra sig lika mycket i kronor räknat. Jag skulle kolla om avslutet skett med någon annan än Nordea Finland. Om man anser att man har fått ett felaktigt pris/avslut, så skulle jag dokumentera det och skicka in till Nordnet. Jag har själv råkat ut för det och fick återbetalt mellanskillnaden, så att mitt avslut blev i slutändan till ett korrekt pris. Det handlade visserligen i mitt fal inte om mycket pengar, men jag anser att rätt skall vara rätt, även åt båda håll.

                      Edit: kikade nu, och det är ju en diff på ca 10kr inom samma sekund som du skrev. Hoppas att de som fått ett felaktigt pris inte missar att säga till om det.
                      Last edited by walle; 2017-10-02, 19:36.

                      Comment


                      • Safety mot avslut mot någon annan än emittenten införs snart hos Nasdaq, så då omöjliggörs felavslut.

                        Comment


                        • Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                          Safety mot avslut mot någon annan än emittenten införs snart hos Nasdaq, så då omöjliggörs felavslut.

                          Gött mos :-)

                          Comment


                          • Vi har en betaversion av en ny DLL för Autotrader som innehåller ett eget lokalt conflation-filter för att sminka över problemet med ETP-feeden från NasdaqOMX. Mer info här: http://autostock.se/vbulletin/showth...0374#post50374

                            PS. Kul att spreaden är 0,26 punkter på Nordnets minis!
                            Last edited by Rikard Autostock; 2017-10-06, 11:17.

                            Comment


                            • Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                              Vi har en betaversion av en ny DLL för Autotrader som innehåller ett eget lokalt conflation-filter för att sminka över problemet med ETP-feeden från NasdaqOMX. Mer info här: http://autostock.se/vbulletin/showth...0374#post50374
                              Den länken funkar inte för mig?

                              Comment


                              • Hva er pariteten på MINI L DAX NORDNET 4?

                                Hvis jeg vil ha 100 000 SEK i marknaden, hva må testkonto være på, gitt pariteten?

                                Comment

                                Working...
                                X