Ursprungligen postat av Pierre_Nordnet
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Nordnet Markets
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Ursprungligen postat av Sobel Visa inläggVi behöver fler med högre häv. Pris kring 100. Gärna med 20 kronors diff ner till 60.
Comment
-
Hej!
Jag har funderat på att testa och använda nordnet market ett tag nu. De flesta här i tråden verkar nöjda så jag förstår inte riktigt vad jag gör för fel.
Om jag kollar på köp och säljkurserna i ett par olika instrument så ser jag inte det jag förväntar mig. Säljkursen är påtagligt ofta väldigt kantig. Ungefär som att priset inte uppdateras eller kollar jag bara på instrument som har blivit knockade/utstoppade?
Är säljkurserna som visas i bilderna jag bifogar de rätta eller visar det något annat?
Det borde kunna uppstå väldigt märkliga situationer i testkonton om säljkursen är lägre än köpkursen som i axfoodbilden.
De instrument jag har tittat på är med i Nordnet Minifutures stocks listan.
Comment
-
Ursprungligen postat av SvartaBusk Visa inläggHej!
Jag har funderat på att testa och använda nordnet market ett tag nu. De flesta här i tråden verkar nöjda så jag förstår inte riktigt vad jag gör för fel.
Om jag kollar på köp och säljkurserna i ett par olika instrument så ser jag inte det jag förväntar mig. Säljkursen är påtagligt ofta väldigt kantig. Ungefär som att priset inte uppdateras eller kollar jag bara på instrument som har blivit knockade/utstoppade?
Är säljkurserna som visas i bilderna jag bifogar de rätta eller visar det något annat?
Det borde kunna uppstå väldigt märkliga situationer i testkonton om säljkursen är lägre än köpkursen som i axfoodbilden.
De instrument jag har tittat på är med i Nordnet Minifutures stocks listan.
Comment
-
Ursprungligen postat av Pierre_Nordnet Visa inläggDet är fortfarande målsättningen men det hänger på diverse saker som ligger utanför min kontroll t.ex. legalt godkännande av slutliga villkor etc. jag kommer hålla er uppdaterade så snart jag vet något.
Comment
-
Fråga ) Hur noggrant behöver man kolla sina avslut? När jag såg över mina i MINI L OMX NORDNET 03 så såg jag att någon har fått ca3% lägre kurs samma sekund som 3 andra avslut. (318,50 - 328,25 Kl 17:21:45) Samma minut rörde sig OMXS30 ca 0,03% mellan H och L. Hävstång på ca 5 kan inte gärna förklara det. Är det godtyckligt vilken kurs Market Makern ställer? Eller tänker och räknar jag helt fel?
Comment
-
Ursprungligen postat av Lasse_P Visa inläggFråga ) Hur noggrant behöver man kolla sina avslut? När jag såg över mina i MINI L OMX NORDNET 03 så såg jag att någon har fått ca3% lägre kurs samma sekund som 3 andra avslut. (318,50 - 328,25 Kl 17:21:45) Samma minut rörde sig OMXS30 ca 0,03% mellan H och L. Hävstång på ca 5 kan inte gärna förklara det. Är det godtyckligt vilken kurs Market Makern ställer? Eller tänker och räknar jag helt fel?
Edit: kikade nu, och det är ju en diff på ca 10kr inom samma sekund som du skrev. Hoppas att de som fått ett felaktigt pris inte missar att säga till om det.Last edited by walle; 2017-10-02, 20:36.
Comment
-
Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inläggSafety mot avslut mot någon annan än emittenten införs snart hos Nasdaq, så då omöjliggörs felavslut.
Comment
-
Vi har en betaversion av en ny DLL för Autotrader som innehåller ett eget lokalt conflation-filter för att sminka över problemet med ETP-feeden från NasdaqOMX. Mer info här: http://autostock.se/vbulletin/showth...0374#post50374
PS. Kul att spreaden är 0,26 punkter på Nordnets minis!Last edited by Rikard Autostock; 2017-10-06, 12:17.
Comment
-
Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inläggVi har en betaversion av en ny DLL för Autotrader som innehåller ett eget lokalt conflation-filter för att sminka över problemet med ETP-feeden från NasdaqOMX. Mer info här: http://autostock.se/vbulletin/showth...0374#post50374
Comment
Comment