Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nordnet Markets

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av jimmy Visa inlägg
    Lyckades få till en kort video där man ser att det pendlar mellan köp och säljsidan under ca 2 minuter.

EDIT2: laddat upp .mp4 zippad, så kan den som vill ladda ned, unzippa och titta.
    Hur många upplever samma problem som i videon?
    Så Rikard vet om det är ett allmänt problem eller bara Jimmy och swedtraders som har det

Comment

• Har inte kollat på minis med så låg häv men tittar närmare imorgon. Att det är problem med feeden vet vi ju redan och felsök pågår.

Comment

• Pierre,

Vad är spread för minis nu?

Min uppfattning är att den är (0.58) nu högre (denna vecka) än när jag förde statistik föregående gång (0.33), dvs ca 75% ökning, stämmer det eller en tillfäligthet?
        Vad blir spread på cert, fick inte svar på tidigare inlägg, där jag efterfågade spread motsvarande samma kostnad som minis (0.10 för cert på ca x5 = ca 0.33 minis)?

Jimmy
        Last edited by jimmy; 2017-05-31, 00:12.

Comment

Hur många upplever samma problem som i videon?
          Så Rikard vet om det är ett allmänt problem eller bara Jimmy och swedtraders som har det
          Jag har samma problem som i videon.

Comment

• exakt lika här.

Comment

• Spreaden verkar vara 0,33 fortfarande på MINI L OMX 14 i alla fall.
              Attached Files

Comment

• Pierre_Nordnet,
                Min algo sålde Minilong OMX Nordnet 01 på kursen 839,31 idag 09:13, vilket visas på NN avslutstticker men registreras på mitt konto till 832,23!? Vad är det som händer?
                Attached Files

Comment

• Kontrollera i Starta > Loggade lokala ordertransaktioner vilken kurs som står i den order som är märkt S (Skickad), kontra den order som är märkt T (Trade).

Comment

• båda visar 832,23
                    EDIT: Får dock följande på mail "09:13 ORDER "sl) ETP Link Minilong sell MINI L OMX NORDNET 01" kurs 838.56$"
                    Last edited by Heinz; 2017-05-31, 10:06.

Comment

Pierre,

Vad är spread för minis nu?

Min uppfattning är att den är (0.58) nu högre (denna vecka) än när jag förde statistik föregående gång (0.33), dvs ca 75% ökning, stämmer det eller en tillfäligthet?
                      Vad blir spread på cert, fick inte svar på tidigare inlägg, där jag efterfågade spread motsvarande samma kostnad som minis (0.10 för cert på ca x5 = ca 0.33 minis)?

Jimmy
                      Hej Jimmy,

Spreaden på MINI L OMX NORDNET 03 ligger på 10 bps, den har en hävstång på 5. Spread på OMX cert med 5 gångers hävstång har 30 bps. Vi har valt att ha den prissättningen genom att kolla på hur prissättningen i marknaden ser ut som helhet mellan de olika emittenterna och produkttyperna.

Vh,
                      Pierre

Comment

• Ursprungligen postat av Heinz Visa inlägg
                        Pierre_Nordnet,
                        Min algo sålde Minilong OMX Nordnet 01 på kursen 839,31 idag 09:13, vilket visas på NN avslutstticker men registreras på mitt konto till 832,23!? Vad är det som händer?
                        Hej,

Kontakta vårt mäklarbord på 08-506 331 00 så kan vi kolla hur vi fått in ordern och hur Nordea kvoterat sina priser vid det tillfället.

Vh,
                        Pierre

Comment

• Ursprungligen postat av Heinz Visa inlägg
                          båda visar 832,23
                          EDIT: Får dock följande på mail "09:13 ORDER "sl) ETP Link Minilong sell MINI L OMX NORDNET 01" kurs 838.56$"
                          OBS, kursen i larmet har inget med ordern att göra, det är bara senast betalt som visas. Den verkliga kursen loggas i Starta > Loggade lokala ordertransaktioner, order märkt S är Skickad och order märkt T är skarp Trade. Därmed kan man följa både skickad order samt det verkliga avslutet.

Comment

• Ursprungligen postat av Pierre_Nordnet Visa inlägg
                            Hej Jimmy,

Spreaden på MINI L OMX NORDNET 03 ligger på 10 bps, den har en hävstång på 5. Spread på OMX cert med 5 gångers hävstång har 30 bps. Vi har valt att ha den prissättningen genom att kolla på hur prissättningen i marknaden ser ut som helhet mellan de olika emittenterna och produkttyperna.

Vh,
                            Pierre
                            Hej
                            Är detta något Nordnet kan ändra på. Som tidigare beskrivits handlar jag samma strategi med både cert och minis pga av minis inte stöds på alla kontotyper. Med kostnaden på cert blir strategin obrukbar. Jag har svårt att se varför kostnaden på ett instrument med nästan samma egenskaper ska vara så olika. I mitt fall innebär det stop på handeln och jag får igen överväga att flytta sådana konton då strategin blir obrukbar.

Jimmy

Comment

• Jag tror de dagliga omplaceringarna för cert har högre kostnader för emittenten. Pierre får rätta mig.

Comment

• Ursprungligen postat av Henric Visa inlägg
                                Jag tror de dagliga omplaceringarna för cert har högre kostnader för emittenten. Pierre får rätta mig.
                                Vontobell hade liknande vad jag fått fram av mina beräkningar. Och som nämnts tidigare.

Comment

Working...
                                X