Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nordnet Markets

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Jag tycker det ser ut fungera väldigt dåligt med prissättningen av nordnet minisarna när det kommer flera order samtidigt. Kolla t.e.x. avsluten för MINI L OMX NORDET 14 idag vi 09:13 då Raptor sålde hela innehavet (se bifogad fil).

09:13:02 diffade avsluten från 94,00 till 98,00 under samma sekund. Elva sekunder senare diffar avsluten från 92,07 till 98,00 under en sekund.

Mitt avslut är dom 640 som såldes för 94,00 klockan 09:13:02. Kollar jag loggade ordertransaktioner så skickades ordern 09:12:56 med pris 94,00. Det borde väl betyda att både sälj- och köppriset låg vid 94.00 då, annars skulle ordern spärrats av spread alert?

Det känns inte rimligt att OMXS30 rör sig så mycket under en sekund, så min slutsats är att prissättningen pajar ihop vid orderskurar.
    Attached Files

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
      Spreaden verkar vara 0,33 fortfarande på MINI L OMX 14 i alla fall.
      Hej, konstigt de gånge jag tittar på olika instrument med hög och låg häv ser jag 0.58.

Pierre du skrev tidigare att spread är 10 bps, vad betyder det? Skulle gärna förstå detta och sedan sluta söka svar. I korthet vill jag veta vad spreaden är konfiguread (vad Nordnet ämnar ta ut på minsar och cert), så jag kan ta mina beslut och släppa detta sedan.
      Attached Files
      Last edited by jimmy; 2017-05-31, 17:39.

Comment

• Ursprungligen postat av jimmy Visa inlägg
        Hej, konstigt de gånger jag tittar på olika instrument med hög och låg häv ser jag 0.58.
        Ja, det ser man även på NN hemsida att alla spreadar ligger på 58 öre både på long och short och olika häv.
        Från början va det olika mellan long och short och även 2 olika spradar beroende på häv.

Comment

• Ursprungligen postat av mikola Visa inlägg
          Ja, det ser man även på NN hemsida att alla spreadar ligger på 58 öre både på long och short och olika häv.
          Från början va det olika mellan long och short och även 2 olika spradar beroende på häv.
          Hej,
          mycket besviken på detta. det är en fakt0r 1.75 dyrare än vad jag intialt förstått 0,33, samt en riktig pajas koppling.
          Hoppas verkligen Nordnet kan ta till sig av kritiken och göra något bra av detta!

Att kostnaden sedan är en faktor 2.46 högre av för cert jämfört med minis

Rikard om du kontrar mina inlägg och har fel så vet jag inte vad du vill åstakomma.
          Last edited by jimmy; 2017-05-31, 20:00.

Comment

• Ursprungligen postat av Pierre_Nordnet Visa inlägg
            Hej,

Kontakta vårt mäklarbord på 08-506 331 00 så kan vi kolla hur vi fått in ordern och hur Nordea kvoterat sina priser vid det tillfället.

Vh,
            Pierre
            Inte värt den lilla summan, men min upplevelse är att prissättning är slumpmässig vilket gör att jag inte kan använda dessa produkter för fullskalig trading. Missnöjd.

Comment

• Ursprungligen postat av Heinz Visa inlägg
              Inte värt den lilla summan, men min upplevelse är att prissättning är slumpmässig vilket gör att jag inte kan använda dessa produkter för fullskalig trading. Missnöjd.
              Jag förstår, är det fel ska det såklart ersättas enligt mig! Vill bara försäkra dig/er om att vi jobbar tillsammans med Nordea för att skruva på de parameter som finns för hur man market make'ar så att just situationer som dessa inte ska behöva uppstå.

Comment

• så här såg min handel ut lite surt att det tog 3 min att få igenom ett avslut och priset fick röra sig från 98,91 till 97,61
                Men tydligen fick EXtnola sålt på 94 vid samma tid vilket är STOR skillnad
                (Mitt avslut finns med på EXtnolas bild också 09:16:19 240st 97,61)

MINI L OMX NORDNET 14 5/31/2017 9:16:19 AM T 13570551 240 Sälj 97.61
                MINI L OMX NORDNET 14 5/31/2017 9:16:18 AM S 13570551 240 Sälj 97.41
                MINI L OMX NORDNET 14 5/31/2017 9:15:47 AM S 13570551 240 Sälj 97.66
                MINI L OMX NORDNET 14 5/31/2017 9:15:15 AM S 13570551 240 Sälj 97.66
                MINI L OMX NORDNET 14 5/31/2017 9:14:44 AM S 13570551 240 Sälj 98.16
                MINI L OMX NORDNET 14 5/31/2017 9:14:13 AM S 13570551 240 Sälj 98.66
                MINI L OMX NORDNET 14 5/31/2017 9:13:42 AM S 13570551 240 Sälj 98.91
                MINI L OMX NORDNET 14 5/31/2017 9:13:11 AM S 13570551 240 Sälj 98.91
                OMXS30 5/31/2017 9:12:36 AM S 1 240 Sälj 1,641.00

Comment

• Det är rena lotton vilken kurs man får sitt avslut på.

Nordnets 2000 i antal på köp o sälj-sidan rör på sig, men får någon någonsin något avslut på dessa nivåer? Det verkar som dessa 2000 i antal skvalpar runt, avslut sker på riktiga kunders köp, sälj-nivåer o har man tur vid manuell handel kan det ta 5 minuter att få ett avslut.

Ska nordnet hålla på med det här borde kurserna dessutom följa omx-index kontinuerligt, nu kan det skilja några kronor på mini l omx nn 14 när omx-index nivån kommer tillbaka till den kursnivå där den stod på för fem dagar sedan, urholkning liknande bull o bear.
                  Last edited by jorgeng; 2017-05-31, 22:31.

Comment

• Vilken jäkla parodi! Trading är inget jag har som någon form av pyssel eller lek, utan fullskaligt på heltid. I detta läget känns det skönt att man inte valt att lägga den väsentliga delen av sin handel via Nordnet. Räcker med att leka runt med lite småsummor. Tur att det finns andra emittenter/mäklare med testade och säkra system. Gör om gör rätt, eller lägg ner. Ni har mycket att bevisa innan min portfölj hamnar hos er!
                    Always trade for fun - and the money will come as a side effect!
                    Alf Johansson, alias
                    Börsapan

Comment

• Vad er rentesatsen for 14 mini? Hvis det er 10% årlig, gir det 1% pr måned og 0.05% pr dag.

Inte så ille der här:

OMX Mini#4 Index

23. Mai 239.97 1641.71
                      30.Mai 238.23 (-0.725%) 1639.74 (-0.12%)
                      Last edited by Palgrave; 2017-05-31, 23:06.

Comment

• Hej Pierre, när kommer turbosarna för omx?
                        Hur såg det ut med Bund, vilket produktutbud tänker ni ha?

Comment

• Ytterligare lite Nordnet skojeri... WTF!

Meddelande sågs av en slump på Nordnet depån idag (24 timmar senare):
                          2017-05-31·10:16:11
                          "Makulering i MINI L OMX NORDNET 14

Hej,

Jag försökte ringa dig men tyvärr utan framgång

Du sålde idag kl 09.13.13 MINI L OMX NORDNET 14 52@92,07. Detta avslut skedde på en för låg nivå och i samrådan med Nordea och Börsen har vi valt att makulera avslutet. Det innebär med andra ord att du fortsatt äger 52 st MINI L OMX NORDNET 14 även om det inte ny syns på depån. Imorgon kommer positionen att synas igen.

Har du frågor alternativt vill ha hjälp att sälja positionen igen vänligen kontakta Nordnets mäklare.

Hälsningar,

Så nu äger jag både Mini Long OCH Mini Short!

Comment

• Har bytt tillbaka till Vontobel nu (för Raptor).
                            Tar hellre några tior i courtage, än att jag förlorar tusenlappar på en produkt som inte fungerar.

Lite märkligt att Nordnet fortsätter att lansera nya "Nordnet market-produkter" (minisar för aktier), trots att dom är fullt medvetna om att prissättningen inte fungerar.

Comment

• Det finns mer att önska av köp och säljkurser. I detta ögonblick med så stor spread som på bilden omöjligörs handel till vettiga priser.

MVH
                              Janne
                              Attached Files

Comment

• Kommer strax att byta bort Nordnets minisar i Raptor-finns ingen anledning att bli lurad av detta.Återstår att finna bästa lev.-Synpunkter mottas tacksamt.

Comment

Working...
                                X