Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nordnet Markets

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av HenrikSyst Visa inlägg
    Idag verkar mina avslut vara rätt. Dock får ETP-link testa av lite.
    Samma här :-) Men gårdagen var det lite svajigt tycker jag. Misstänker att jag har fått ytterligare ett fel avslut i MINI L OMX NORDNET 04, men det var igår. Men jag kan inte veta helt säkert så jag skippar att ta upp det.

Comment

• Har funderat på om det blir skillnad eftersom vi kör med orderdjupsfeeden på. Det är inte så många användare som kör med hela orderdjupet aktiverat, men eventuellt uppför sig differentialfeeden snyggare med hela orderdjupet inkluderat. Kanske är det därför vi inte fått några konstiga avslut. Bara ett tips.

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
        Har funderat på om det blir skillnad eftersom vi kör med orderdjupsfeeden på. Det är inte så många användare som kör med hela orderdjupet aktiverat, men eventuellt uppför sig differentialfeeden snyggare med hela orderdjupet inkluderat. Kanske är det därför vi inte fått några konstiga avslut. Bara ett tips.

Tänker du på det här: "Automatiskt kursuppdatering aktier och warranter med orderdjup"?

För det har jag aktiverat.

Comment

• Japp, den är det. Efter aktivering behövs omstart av Autotrader för att den ska få reda på att feeden finns. Alternativt, vänta till ny börsdag.

Comment

Japp, den är det. Efter aktivering behövs omstart av Autotrader för att den ska få reda på att feeden finns. Alternativt, vänta till ny börsdag.

Ok gött mos :-) Den hade jag aktiverad innan jag införskaffade NAT.

Comment

Japp, den är det. Efter aktivering behövs omstart av Autotrader för att den ska få reda på att feeden finns. Alternativt, vänta till ny börsdag.

Vad är poängen med denna aktivering? Kostar väl lite pengar per månad

Comment

• Tänk om man ändå kunde handla BNPs papper courtagefritt... Vilken dröm...!

Men... det jag verkligen saknar... och drömmer om... är flexcertifikaten. Att kunna koppla sin strategi till ETT papper, med hävstång som alltid ligger i rätt intervall, och sen kunna glömma den och låta den jobba dag ut och dag in, år ut och år in... DET KALLAR JAG FINA PAPPER DET!!! Kan drömmar bli verklighet? Man lever på hoppet...

Comment

• Ursprungligen postat av swedtraders Visa inlägg
                  Tänk om man ändå kunde handla BNPs papper courtagefritt... Vilken dröm...!

Men... det jag verkligen saknar... och drömmer om... är flexcertifikaten. Att kunna koppla sin strategi till ETT papper, med hävstång som alltid ligger i rätt intervall, och sen kunna glömma den och låta den jobba dag ut och dag in, år ut och år in... DET KALLAR JAG FINA PAPPER DET!!! Kan drömmar bli verklighet? Man lever på hoppet...
                  Fanns något någon gång https://www.facebook.com/permalink.p...34754783264264
                  Always trade for fun - and the money will come as a side effect!
                  Alf Johansson, alias
                  Börsapan

Comment

• Ursprungligen postat av walle Visa inlägg
                    Samma här :-) Men gårdagen var det lite svajigt tycker jag. Misstänker att jag har fått ytterligare ett fel avslut i MINI L OMX NORDNET 04, men det var igår. Men jag kan inte veta helt säkert så jag skippar att ta upp det.
                    Jag tycker även jag att jag fick konstigt pris på MINI L OMX NORDNET 04 just innan callen när Fusion gick lång..

Comment

• Ursprungligen postat av PerG Visa inlägg
                      Jag tycker även jag att jag fick konstigt pris på MINI L OMX NORDNET 04 just innan callen när Fusion gick lång..
                      Jag tyckte idag att när OMX låg på ungefär samma nivå som när Fusion köpte, så skiljde det ungefär 1kr i pris på instrumentet mot vad Fusion köpte NORDNET 04 för.

Comment

• Ursprungligen postat av HenrikSyst Visa inlägg
                        Vad är poängen med denna aktivering? Kostar väl lite pengar per månad
                        Har kopplat på det för att se vad som händer

Comment

• Inga kurser på Nordnet Markets än.... :-/ ETP-link försöker att köpa som en gaaaalning.

Comment

• Inte bra! Har sendt melding til Nordnet

Comment

• NasdaqOMX strulade till det lite med uppdelningen av något bolag så att index korrigerades fel. Det gjorde också att terminshandeln inte fungerade och därmed inte heller derivathandeln. Det kommer nog igång när som helst igen. Börsen är alltså inte ner 4% idag.

Comment

• Under all kritik!

Pierre_Nordnet - varför kan ni inte fixa detta?

Comment

Working...
                                X