Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nordnet Markets

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Samma som minis men med finansieringsnivå och stoploss på samma pris. Dvs, man kan handla närmare finansieringsnivå utan att bli utstoppad. Samma som Commerzbank BEST eller Vontobel Knockout warrants alternativt BNP Unlimited Turbos. Same same...

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
      Turbos ligger i "pipen" att släppas.

Hur lång kan den pipen tänkas vara då?

NN kundtjänst har i vart fall ännu inget release datum.

Comment

• Ursprungligen postat av JohanB Visa inlägg
        Hur lång kan den pipen tänkas vara då?

NN kundtjänst har i vart fall ännu inget release datum.
        Hej,

Jag har inget datum i dagsläget mer än ett "så snabbt som resurserna tillåter". Prio ett är att få ut Mini Futures i Finland & Danmark nu vilket tagit all tid och bör vara klart inom 1-2 veckor och därefter ligger Unlimited Turbos högst upp på vår to-do. Vi har börjat arbeta på dem legala delar som behövs för att kunna lansera Unlimited Turbos, jag vågar inte ge något datum mer än att det ligger i närtid.

Vh,
        Pierre

Comment

• Ursprungligen postat av Sobel Visa inlägg
          Hur tänker Nordnet kring nya minisar under 100 kr för OMX. Om vi fortsätter uppåt så kommer längsat priset för NN 14 vara över 120 - 130. Bör vi inte se NN 15 och kanske även 16 och 17 redn nu. Då kan man checka in dessa för framtiden.
          Hej,

Vi kommer att fylla på med nya under 100 enligt önskemål så att raptor fungerar som den är tänkt.

Vh,
          Pierre

Comment

• Ursprungligen postat av Pierre_Nordnet Visa inlägg
            Hej,

Vi kommer att fylla på med nya under 100 enligt önskemål så att raptor fungerar som den är tänkt.

Vh,
            Pierre
            Någon tidplan för det?

Comment

Hej,

Jag har inget datum i dagsläget mer än ett "så snabbt som resurserna tillåter". Prio ett är att få ut Mini Futures i Finland & Danmark nu vilket tagit all tid och bör vara klart inom 1-2 veckor och därefter ligger Unlimited Turbos högst upp på vår to-do. Vi har börjat arbeta på dem legala delar som behövs för att kunna lansera Unlimited Turbos, jag vågar inte ge något datum mer än att det ligger i närtid.

Vh,
              Pierre
              Og Minis i Norge?

Comment

Någon tidplan för det?
                Avvaktar svar från Nordea när vi kan tänkas att ha dem nya ute, bör inte vara några längre processer eftersom att vi redan har på andra nivåer. Återkommer!

Comment

• Ursprungligen postat av Palgrave Visa inlägg
                  Og Minis i Norge?
                  Mini Futures i Norge arbetar vi på. Anledningen till att det drar ut lite på tiden är för att Nordea behöver internt hos sig göra en systemutveckling för att kunna kvotera Mini Futures på Oslo Börs. Lösningen dem har på plats idag stödjer kvotering på Nasdaq men eftersom att vi valt att lista våra norska produkter på OSE så krävs en vidareutveckling från deras sida. Ska försöka få fram ett mer konkret datum.

Comment

Någon tidplan för det?
                    Vi listar ett gäng nya OMX Minifutures imorgon 29 juni, long och short.

Comment

Fina fisken :-) Ingen mini som har blivit knockad än? Intressant att se hur det hanteras hos Nasdaq.

Comment

• Ursprungligen postat av walle Visa inlägg
                        Fina fisken :-) Ingen mini som har blivit knockad än? Intressant att se hur det hanteras hos Nasdaq.
                        Inga OMX minisar ännu mig veterligen. Vi har haft några knockar i oljan, senast idag hade vi en knock i dem.

Comment

Inga OMX minisar ännu mig veterligen. Vi har haft några knockar i oljan, senast idag hade vi en knock i dem.
                          Ok. När jag vet inga mot OMX heller, men vet du om allt gick bra och som det var tänkt att fungera?

Comment

Så där ja, nu finns NN 15 & 16 upplagt, men ingen stopp lossnivå. Dessutom har NN 16 en högre finansieringsnivå än NN 15. Ska det vara så?

Comment

• Finansieringsnivån är det som sätter hävstången, så ett lägre pris pga högre finansieringsnivå = högre hävstång.

Comment

• Ursprungligen postat av walle Visa inlägg
                                Ok. När jag vet inga mot OMX heller, men vet du om allt gick bra och som det var tänkt att fungera?
                                Absolut, vi har dock haft ett litet problem som var relaterat till utbetalningen för ev. restvärden från Euroclear men det ska vara löst. I övrigt så har vi så snabbt vi bara kan fokuserat på att få upp bid efter knock så att innehavare ska kunna sälja tillbaka under samma dag det knockas - det har gått fint hittills.

Comment

Working...
                                X