Har läst en del om Nordnets AutoTrade och blivit intresserad. Jag är relativt ny inom värdepappershandel men vill så klart som alla andra göra så mycket vinst som möjligt. Samtidigt låter det väldigt bekvämt att kunna låta programmet sköta ens affärer automatiskt. Därför tittade jag lite närmare på färdiga kommersiella strategier och fastnade framför OMX Skywalker. Den är ju relativt dyr, men har å andra sidan gått extremt bra sedan mars i år, medan börsen mer eller mindre fallit.
Vad jag vill veta är hur svårt det är att komma igång? Om jag köper Nordnets Autotrade och OMX Skywalker, kan då programmet sköta handeln helt automatiskt eller kommer det kräva att jag manuellt får göra affärer? Drömmen är så klart att låta Nordnets AutoTrade och OMX Skywalker jobba helt av sig själv utan min inblandning. Det enda jag vill göra är att övervaka så jag ser hur det sköter sig. Jag har inte några enorma belopp att börja med. Kanske 50 000 SEK och då är frågan naturligtvis om tex courtage och andra avgifter kommer att äta upp den eventuella vinsten.
Är det då möjligt att låta programmet sköta all handel efter OMX Skywalker helt automatiskt?
Hur svårt är det att komma igång? (Nybörjare på aktier, men relativt IT-kunnig)
Är ni några andra som provat just OMX Skywalker och som kan yttra sig?
Vad jag vill veta är hur svårt det är att komma igång? Om jag köper Nordnets Autotrade och OMX Skywalker, kan då programmet sköta handeln helt automatiskt eller kommer det kräva att jag manuellt får göra affärer? Drömmen är så klart att låta Nordnets AutoTrade och OMX Skywalker jobba helt av sig själv utan min inblandning. Det enda jag vill göra är att övervaka så jag ser hur det sköter sig. Jag har inte några enorma belopp att börja med. Kanske 50 000 SEK och då är frågan naturligtvis om tex courtage och andra avgifter kommer att äta upp den eventuella vinsten.
Är det då möjligt att låta programmet sköta all handel efter OMX Skywalker helt automatiskt?
Hur svårt är det att komma igång? (Nybörjare på aktier, men relativt IT-kunnig)
Är ni några andra som provat just OMX Skywalker och som kan yttra sig?
Comment