Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Störning Kundservice

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Hej, får inga kurser på index denna morgon? Är det fler som har detta problem?

    Edit: Kurserna gick igång nu hos mig nu .........

    Med vänlig hälsning

    Trevlig börsdag
    Last edited by Todaytrader; 2013-11-25, 09:10.

    Comment


    • #62
      Tänkte förbereda mig och lägga upp OMXS304D men lyckas inte. Är servern nere för service? Om ja så borde det vara bra att få meddelande om detta,t.ex i denna tråd.
      Med vänlig hälsning
      Bertil

      Comment


      • #63
        Njae, den är uppe som vanligt. Prova att starta om AT efter du lagt upp nya terminen.

        Comment


        • #64
          Problemet var att inga terminer fanns med då man sökte för att lägga upp. Endast index kunde man söka på, inga aktier eller terminer. Bara tomt. Kanske någon service som hakat sig. Uppdaterade till senaste programversionen och nu funkar allt.
          Med vänlig hälsning
          Bertil

          Comment


          • #65
            Det brukar bli så på helger, det räcker med att starta om programmet så att ny inloggning görs.

            Comment


            • #66
              Kundservice saknar OMXS304E

              Rikard,
              E-terminen går inte att ladda från kundservice.

              Går det att ordna fram data?

              Comment


              • #67
                Aj, den hade inte initierats. Är det någon som har bra data på E-teminen så kan vi ladda upp det?

                Comment


                • #68
                  Jag har E-terminen från 7/4. Rikard får ge instruktioner hur man extraherar fram den. Har gjort det någon gång förut men har det inte i huvudet.
                  Med vänlig hälsning
                  Bertil

                  Comment


                  • #69
                    1. Byt namn på Data-katalogen, tex till Datatemp
                    2. Gå in på Starta > Underhåll kursdatabaser
                    3. Kryssa för enbart OMXS304E
                    4. Kryssa för Hämta data från annan källa och skriv in sökvägen:

                    c:/programdata/nordnetautotrader/datatemp\

                    5. Verktställ hämtningen
                    6. Nu har en ny Data-katalog skapats. Zippa ihop den och maila till oss så lägger vi upp den.
                    7. Radera den nya Data-katalogen och byt tillbaka namnet på den gamla till "Data".
                    8. Starta om NAT - allt rullar på som vanligt igen.


                    Tack på förhand!

                    Comment


                    • #70
                      Nu har jag mailat datat till Rikard.
                      Med vänlig hälsning
                      Bertil

                      Comment


                      • #71
                        Nu då jag skulle ta bort den tillfälliga DATA katalogen så försvann hela AutoTraderBas katalogen, suck. Som tur är har jag en kopia från 13/4. Får kopiera och ansluta E-terminen på nytt. Där rök ett par timmar till ingen nytta bara för att man skulle vara snäll...
                        Med vänlig hälsning
                        Bertil

                        Edit: Då ni har tillverkat ett nytt script så kopiera hela AutoTraderBas katalogen till en annan mapp. Det har jag nytta av nu-
                        Last edited by Bertil; 2014-04-16, 20:17.

                        Comment


                        • #72
                          Ouch! Ligger den inte i papperskorgen då?

                          Tackar för datat, det kommer med i kvällens upload när USA stängt.

                          Comment


                          • #73
                            Datat nu på plats.

                            Comment


                            • #74
                              Ursprungligen postat av Bertil Visa inlägg
                              Nu då jag skulle ta bort den tillfälliga DATA katalogen så försvann hela AutoTraderBas katalogen, suck. Som tur är har jag en kopia från 13/4. Får kopiera och ansluta E-terminen på nytt. Där rök ett par timmar till ingen nytta bara för att man skulle vara snäll...
                              Med vänlig hälsning
                              Bertil

                              Edit: Då ni har tillverkat ett nytt script så kopiera hela AutoTraderBas katalogen till en annan mapp. Det har jag nytta av nu-
                              Nu under påskhelgen då börserna är stängda är det bra att i lugn och ro utföra lite dataunderhåll på sin NAT installation. Många av oss har ju lagt ner mycket tid på att knåpa ihop diverse ordermodeller som ibland visar sig vara lönsamma. I händelse av datorhaveri är dessa mycket svåra att återskapa ur minnet.
                              Jag hade ju glädje av att jag hade en färsk (med senaste ordermodellerna) kopia av AutoTraderBas mappen på datorn. Men skulle hela hårddisken kraschat hjälper ju inte en kopia om den inte ligger på en annan dator. Min mapp är över 35 GB men går att zippa ner till drygt 5 Gb och får ju lätt plats på en 8Gb USB sticka.
                              Även större USB stickor är fabriksformaterade med FAT32 dvs kan inte hantera filer större än 4GB. Om man har filer större än 4 Gb så kan man lätt formatera om sin sticka med NTFS så har man inte den begränsningen.

                              Man kan ju installera NAT på en reservdator och föra över hela katalogen enligt ovan. Glöm ej att ställa NAT i reservdatorn i pausmod ifall den skulle vara igång samtidigt som tradingdatorn.

                              Glad Påsk önskar
                              Bertil

                              Comment


                              • #75
                                Vi har laddat upp kursdata för några aktier som inte kom med i fredags, 141024. Finns nu att ladda ner från Kundservice om det behövs.

                                Comment

                                Working...
                                X