Hm, är det email eller push som tar tid?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Störning Kundservice
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Mail om att simulering i bänken är klar har fördröjts i timtal eller helt uteblivit, mail om att order sänts har helt uteblivit, mail om att mitt inlägg i t.ex. den här tråden har besvarats har uteblivit... Alla dessa mail brukar komma inom någon sekund, men nu är det nog förstoppning någonstans... Vill minnas att ni startat om nån mailserver tidigare... kan det vara en lösning eller är jag ute och cyklar!?
Comment
-
Använder gmail för forum-mail, yahoo för NAT-mail, har 3 mobilt bredband för hemdatorn men kör bara NAT på VPS hos glesys, telia för telefonen som jag huvudsakligen använder för att läsa alla mail. Allt detta har fungerat utmärkt hela tiden (ett par år) tills nu i juli.
Får fortfarande inga mail då trådar i forumet uppdateras. Får heller inga mail då jag kör simuleringar i NAT. Eftersom det gäller både gmail och yahoo så är det mindre troligt att det är hos dessa problemet ligger. Hittar inga mail i spam-foldrar eller liknande heller så det känns som förstoppning någonstans som ligger utanför min egen kontroll!? Senaste mail jag fått från forumet är 14 juli från just 'Störning kundservice'. Senaste mail jag fått från NAT Analyzer job är 27 juli. Körde ett Analyzer job för ca 2 timmar sen, men ännu inget mail... De brukar som sagt komma direkt...Last edited by swedtraders; 2015-08-12, 19:16.
Comment
-
Mailen strular fortfarande även hos mig. I början på dagen kan de komma inom 30 minuter, därefter blir det sämre och sämre och de sista mailen kan dyka upp 12 timmar senare eller mer.
1. Bredbandsbolaget
2. Bredbandsbolaget
3. ADSL
Tar emot mailen på en Iphone med Telia som operatör.
Comment
-
Spam-varning efter 2 mail med ett dygn emellan!??? Allvarligt???
Mina problem kom iofs efter det att jag körde med optimering i bänken. Skulle genererat 64 mail eller nåt i den stilen. Det var nog i den vevan som det slutade fungera. Ligger dessa mail kvar i systemen på något vis trots att jag startat om både VPSen och NAT? Jag har som sagt bara fått 2 mail sedan de "släppte på"... Jag har inga andra larm påkopplade i script så det är bara att vänta ut dessa ca 64 mail i så fall...
Vid vilken nivå räknar glesys med att det rör sig om spam?? Vore bra att veta så man kan hålla sig under den nivån eller stänga av mailskickandet tillfälligt om man genererar många resultat i bänken.
...Får förresten fortfarande inga mail från forumet, t.ex. den här tråden.
Comment
-
Spam-varning får man inte efter 2 mail, det måste vara något annat i så fall. Vi fick rapporter om tusentals anrop till mail-php-scriptet och därför spärrades IP-adressen det kom från.
Om du inte får några mail från forumet, kolla vilken epostadress som är angiven i din profil. Kanske en gammal adress?
Comment
-
Inga forum-mail
För forumet har jag samma adress som jag alltid haft för forumet. Det har fungerat utmärkt fram tills nu i juli då det plötsligt slutade fungera. INGA ändringar har gjorts i inställningarna för mailadressen sedan jag tog den i bruk. När jag tittar i foruminställningarna (vilka jag heller ALDRIG ändrat sedan jag tog dem i bruk för flera år sedan) så står det att alla trådar ska generera mail vid nya svar. Jag ser således inga problem på min sida och vet inte vad mer jag kan göra. Jag får löpande in andra mail i min inbox så jag vet att mailadressen fungerar.
Finns det något ni kan göra från Autostocks sida???
Comment
-
Är det min (swedtraders) VPS/ip som genererat tusentals anrop till mail-php-scriptet? Wheelie har ju också rapporterat problem...
OM det är min VPS... vad kan jag göra åt det? Fick som sagt problem efter att jag testade optimeringsfunktionen i analysbänken så jag misstänker starkt att det är något där som orsakat problemen. Ligger signalen "på" trots att jag startat om både NAT och VPSen?
Kl. 15.52 idag kom det ett analyzer-mail daterat 19.33 igår... NÅGOT händer tydligen, men det går i ultra-rapid...
Comment
Comment