Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nybörjarfrågor

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Tänkte ladda om Autotrader helt och börja från början.Vilka filer raderar jag?Hur finner jag dem?

Comment

• Det som behöver tas bort är c:/programdata/autotraderbas så är det fritt fram att installera om, allt annat skrivs över.

Comment

• Kursdata Oslo børs

Hei,

Jeg jobber med simuleringer av opening gap-strategier med aksjer på Oslo Børs. Det virker som om all kursdata på aksjene på Oslo Børs begynner først kl 9:02, selv om handelen i Oslo starter kl 9:00 slik som på Stockholmsbørsen. I diagrammene står også åpningstiden på Oslo børs til kl 9:02.

Er det noe som er stilt inn feil i mitt program som forårsaker dette? Eller mangler det kursdata fra Oslo børs de to første minuttene av handelsdagen?

Comment

• Hej! Det har varit lite konstigheter med öppningskurser från Oslo Börs tidigare, men det kan vara läge att prova att öppna redan 09:00 nu och se hur det verkar. Öppningskurser generellt är mindre tillförlitliga än stängningskurser eftersom det inte finns någon officiell öppningskurs, alla aktörer hanterar det olika.

mvh

Comment

• Finns det någon standard funktion för att Makulera en order som inte går genom efter en viss tid?

Tex om man får en trigger signal som är väldigt kort så att ordern inte hinner gå igenom till det satta priset, då ligger ordern kvar och skräpar. Det är inte säkert att edgen finns lägre om ordern går igenom senare på dagen.
            AlgoPal - Emotionless Trading - Hyr ut våra trading algoritmer for Autostock via algopal.com

Comment

• Inte bara makulera, men man kan komma runt det genom att skicka en ny order med pris långt från nuvarande. Kryssar man i Makulera befintligt så makuleras den gamla ordern innan den nya läggs, och är den tillräckligt långt från priset makuleras även nya ordern direkt.

Comment

• Så om man lagar ett dummy skrip som alltid skickar en ny order 1min efter den riktiga orden, med köp 1st för 0.01kr, skulle det fungera?
                AlgoPal - Emotionless Trading - Hyr ut våra trading algoritmer for Autostock via algopal.com

Comment

• Typ, det funkar. Om det inte finns något att makulera så händer ju inte så mycket mer än att nya ordern diskvalificeras.

Comment

• Är det möjligt att exportera/kopiera en komplett ordermodell till från en maskin till en annan?

Comment

• Nix, inte i dagsläget men vi har en export/import-funktion planerad.

Comment

• Om jag kör en ETP Link check med Kalkylatorn på en grupp, så faller vissa instrument ur. Vad beror det på?
                        Attached Files

Comment

• Det kan bli så om det finns för lite data, dvs få avslut osv. Efter ett tag när det byggts upp lite mer historik kommer de med i körningen.

Comment

• Nasdaq Indexet och en massa andra USA index har försvunnit från min maskin av någon anledning och jag kan inte finna dem igen?

Det står att dom är upplagda.
                            Attached Files

Comment

• Är det inte bara att listan de ligger i är bortkryssad i Inställningar > Anpassa kursinsamling?

Comment

• Det är något skumt. Klickade ur USA börserna i Anpassad kursinsamling och kryssade igen. Nu dök Nasdaq upp, men jag får ingen kurs.

Kursinsamlingen ser inte helt stabil ut...
                                Attached Files

Comment

Working...
                                X