Tänkte ladda om Autotrader helt och börja från början.Vilka filer raderar jag?Hur finner jag dem?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Nybörjarfrågor
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Kursdata Oslo børs
Hei,
Jeg jobber med simuleringer av opening gap-strategier med aksjer på Oslo Børs. Det virker som om all kursdata på aksjene på Oslo Børs begynner først kl 9:02, selv om handelen i Oslo starter kl 9:00 slik som på Stockholmsbørsen. I diagrammene står også åpningstiden på Oslo børs til kl 9:02.
Er det noe som er stilt inn feil i mitt program som forårsaker dette? Eller mangler det kursdata fra Oslo børs de to første minuttene av handelsdagen?
Comment
-
Hej! Det har varit lite konstigheter med öppningskurser från Oslo Börs tidigare, men det kan vara läge att prova att öppna redan 09:00 nu och se hur det verkar. Öppningskurser generellt är mindre tillförlitliga än stängningskurser eftersom det inte finns någon officiell öppningskurs, alla aktörer hanterar det olika.
mvh
Comment
-
Finns det någon standard funktion för att Makulera en order som inte går genom efter en viss tid?
Tex om man får en trigger signal som är väldigt kort så att ordern inte hinner gå igenom till det satta priset, då ligger ordern kvar och skräpar. Det är inte säkert att edgen finns lägre om ordern går igenom senare på dagen.AlgoPal - Emotionless Trading - Hyr ut våra trading algoritmer for Autostock via algopal.com
Comment
-
Så om man lagar ett dummy skrip som alltid skickar en ny order 1min efter den riktiga orden, med köp 1st för 0.01kr, skulle det fungera?AlgoPal - Emotionless Trading - Hyr ut våra trading algoritmer for Autostock via algopal.com
Comment
-
Är det möjligt att exportera/kopiera en komplett ordermodell till från en maskin till en annan?AlgoPal - Emotionless Trading - Hyr ut våra trading algoritmer for Autostock via algopal.com
Comment
-
Om jag kör en ETP Link check med Kalkylatorn på en grupp, så faller vissa instrument ur. Vad beror det på?Attached FilesAlgoPal - Emotionless Trading - Hyr ut våra trading algoritmer for Autostock via algopal.com
Comment
-
Nasdaq Indexet och en massa andra USA index har försvunnit från min maskin av någon anledning och jag kan inte finna dem igen?
Det står att dom är upplagda.AlgoPal - Emotionless Trading - Hyr ut våra trading algoritmer for Autostock via algopal.com
Comment
-
Det är något skumt. Klickade ur USA börserna i Anpassad kursinsamling och kryssade igen. Nu dök Nasdaq upp, men jag får ingen kurs.
Kursinsamlingen ser inte helt stabil ut...Attached FilesAlgoPal - Emotionless Trading - Hyr ut våra trading algoritmer for Autostock via algopal.com
Comment
Comment