Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nybörjarfrågor

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Hej Rikard,

Det jag försöker med är kalkylen iTrend med OMXS30 listan.

Får testa igen på måndag, nu är jag trött och tar helg och inväntar leverans av pizza istället. Ska bli jävlig gött!

Comment

• Ah, just den kalkylen ingår i Vinnarpaketet från Vinnarbyrån så den funkar inte utan licens. Men vi kan ju ta en annan, trevlig helg!

PS, var du tvungen att säga pizza....haha, nu blev det ju svårt att stå emot!

Comment

• Hej Rikard,

Så det är inte en standardkalkyl?
        För mig låter standardkalkyl något som ingår som standard i baspaketet?

Försöker ta mig igenom introduktionsvideo på hemsidan, och när jag inte hänger med så försöker jag ta hjälp av hjälptexten från programmet. Men jag blir mest förvirrad.

Nu har jag fastnat på del två och i slutet avsnittet om att ansluta Coda. Men jag hittar inte Coda i Autotrader och jag har installerat ALLT. Hittar inte Coda i hjälptexten heller. När jag kollar allmän info om ordermodeller i hjälptexten så blir jag förvirrad av bilderna, de visar inte samma sak som jag ser i programmet.

Vad gör jag för fel?

Comment

• Hej KlaraBella!

Menyn har ett alternativ som kallas Standardkalkyler, dvs de som man inte gjort själv. Det är i princip bara de från Vinnarpaketet som inte ingår.

Coda-modellen som fanns tidigare används som exempel i videoklippet, men modellen har utgått efter det men det fungerar på samma sätt med i princip vilka andra modeller som helst. För att få exempel på något mer aktuell kan man tex titta på videoklippet där Raptor-modellen ansluts på den här sidan: http://www.autostock.se/strategier/autostock/raptor

Vi hjälper dig gärna mer praktiskt om du har möjlighet att ringa. Imorgon är jag tyvärr på resande fot, men fredag fungerar som vanligt igen.

Comment

• Tack Rikard,

Jag kollar på det du tipsat om och hör av mig via tfn om/när jag fastnar igen :-)

Sorry, varit off börsen senaste dagarna, därav sen respons. Ibland kommer livet utanför börsen ivägen :-)

Comment

• Inga problem, vi hjälper till när som helst om vi kan.

Comment

• Knapplisten plötsligt borta,det som skall finnas under skiftnyckeln.Hur få tillbaka?Har uppdaterat programversion utan resultat.

Comment

• Om du markerar ett diagram, kommer den inte fram då?

Comment

• Dessvärre inte-Kanske måste Radera och Tanka hem progr. på nytt?

Comment

• Njae det ska ju inte behövas tycker jag, klicka på skiftnyckeln och kolla så båda listerna är ikryssade för visning.

Comment

• Även skiftnyckeln saknas.

Comment

• Hm, kanske korrupta fönsterkoordinater. Ta bort filen c:/programdata/autotraderbas/autostockwindows.ini

och

/appdata.txt

Comment

• Automatiskt underhåll

Hej
                            Någon som vet vad automatiskt underhåll i egenskaper för program betyder?
                            Attached Files

Comment

• Det är inte implementerat ännu, men kommer att vara en hjälp att rensa div loggfiler etc automatiskt.

Comment

• Verkar toppen.

Comment

Working...
                                X