Utan animering och intradagsupplösning vill man fortfarande använda intradagskurser.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Nybörjarfrågor
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
AlgoPal - Emotionless Trading - Hyr ut våra trading algoritmer for Autostock via algopal.com
-
Ursprungligen postat av Henric Visa inläggUtan animering och intradagsupplösning vill man fortfarande använda intradagskurser.Ursprungligen postat av Lord S Visa inläggMitt problem är att jag inte får någon vettigt pris när jag kör animering på gammal data, med eller utan EOD.
Lite förtydligande. Kör du intradagsupplösning och triggar under dagen måste prisscriptet vara intradag. I fall det inte finns kurser intraddag fungerar det ej. Det är ju ganska rimligt att det blir nollpriser. Detta då parametervärden etc är beräknade på kurserna i upplösningen.
Om du kör dagsstaplar utan animering vill du så klart använda EOD priser. Det är enda gången jag skulle köra utan animering i grovtester. Annars skulle JAG alltid använda animering och släppa i utgången av vald stapel. Detta med aref(villkor,1). Undantag dagsstaplar där ju skulle släppa strax före stängning.Last edited by Henric; 2020-08-29, 15:32.
Comment
-
Så enda sättet att testa gammal data utan intradagspriser är att köra utan animering, är det korrekt?AlgoPal - Emotionless Trading - Hyr ut våra trading algoritmer for Autostock via algopal.com
Comment
-
Tack, då är det klart för mig :-)AlgoPal - Emotionless Trading - Hyr ut våra trading algoritmer for Autostock via algopal.com
Comment
-
ETP link sålde några några Nasdaq minis nu på morgonen trotts att modellen inte har gett säljsignal. Alla kopplade minis har köp och säljkurser. Vad kan ha hänt?Attached FilesAlgoPal - Emotionless Trading - Hyr ut våra trading algoritmer for Autostock via algopal.com
Comment
-
AlgoPal - Emotionless Trading - Hyr ut våra trading algoritmer for Autostock via algopal.com
Comment
-
Ursprungligen postat av Bertil Visa inläggHar du samma inställningar för punkt och komma för båda
maskinerna? Decimalpunkt eller decimalkomma?
Mvh
Bertil
Comment
-
Ursprungligen postat av Lord S Visa inläggVart finner du den inställningen?
Kontrollpanelen/Nationella inställningar och språkinställningar/Ytterligare inställningar/
sätt decimaltecken till ,
och
antal siffror efter decimal 2
mvh
Bertil
Comment
-
Det skulle kunna vara inställningar i Windows. Jag tror dock att problemet finns i programmet. Jag har samma problem med OMXS30. Tidigare har jag haft decimaler. Nu blir det avslut i heltal. Simuleringar visar dock decimaler. Det har något med instrumentens egenskaper och tick size att göra. Det kan bli helt avgörande om tex stopp slår till eller ej. Särskilt för snabbare modeller och ju lägre pris.
Edit: Jag jämförde omx två installationer. På en är tick-size 0,5 och på den andra 0,25
Det gäller förmodligen främst index och andra instrument som saknar avslut i verkligheten eller i programmet?Last edited by Henric; 2020-09-08, 10:16.
Comment
-
Ursprungligen postat av Bertil Visa inläggI Windows 7
Kontrollpanelen/Nationella inställningar och språkinställningar/Ytterligare inställningar/
sätt decimaltecken till ,
och
antal siffror efter decimal 2
mvh
Bertil
Comment
Comment