Felet är att ”dagc0” är nuvarande kurs, så du jämför samma dataserie vilket gör att det aldrig blir nån skillnad. Ändra så att dagc0 läser kursen från dagen innan istället, enkelt genom att ändra 0 till 1 i Cmpref().
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Nybörjarfrågor
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Conquest
Hej!
Hur ansluter man Conquest? är det samma upplägg som ROC n Roll?
Skapa teskonto, sätt summa, anslut ordermodell Conquest Buy och Sell mot omxs30?
Sedan:
s
Skarpt konto->automatisk orderläggning ->anslut Conquest Buy/Sell till utvalda aktier?
Comment
-
Hej,
ni får ursäkta nybörjarfrågan, men förstår inte vad jag gör för fel här. Har byggt script och en ordermodeller som ska ta position baserat på MACD (tack för hjälpen här på forumet längs vägen!).
Nu ska den handla (SIX-GOLD) på ett testkonto. Till kontot är mina köp/sälj ordermodeller kopplade samt ETP LINK Trigger.
När modellerna ger signal får jag följande larm;
12:54 ANALYS "sl) AN SIX GULD köp lång SIX-GOLD" kurs 1814.07
12:54 ORDER "sl) AN SIX GULD köp lång SIX-GOLD(3)" kurs 1814.07
MEN den tar ingen position i SIX GULD på testkontot och, gissar jag, därmed inte heller ger ETP Link Trigger signal att köpa de minis som är kopplade med samma ETP Link id fast på ett riktigt konto.
Tacksam för ideer och hjälp
Comment
-
Aha tack Testar det just nu och får se om det funkar på nästa signal.
En annan fråga som jag sliter med i mina script är att få signal endast efter att en stapel är stängd (och i detta fall) MACD värdena för den stapeln är "färdiga", Just nu får jag signal varje gång det är en temporär MACD korsning under det att stapeln är pågående. Ett av mina (allt annat än perfekta script) är här;
i10(
gold=cmpref(c,0,a)
innehav=gt(portfolio(v),0)
säljläge=macd(s)
draw(mult(macd(s),20),3,rsbF)
and(0,0)
klocka=frac(date())
kl0901=gt(klocka,0.376)
kl1715=lt(klocka,0.719)
sälj1=and(säljläge,kl0901)
sälj2=and(sälj1,kl1715)
sälj3=and(sälj2,innehav)
mult(sälj2,5)
)
{@A(10,SIX-GOLD )}
Comment
-
Kul att du kommit så långt ändå!
Ett sätt är att förskjuta dataserien 1 steg bakåt med aref(), så får du slutvärdet från förra stapeln hela tiden. Tex:
säljläge=aref(macd(s),1)
Så fort man kommer in i ny stapel tittar Aref() tillbaka på förra stapeln och returnerar värdet därifrån, och den kan ju aldrig ändras i efterhand så du får bort allt "fladder".
Comment
Comment