Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nybörjarfrågor

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Trend Entry

Halloj,

Finns det något sätt att utöka en redan befintlig position automatiskt via en trendlinje?? Som jag förstår det så skickar inte "Trend Entry Long" någon order om det redan finns ett innehav av aktuellt instrument.
    Modellen att utöka positionen automatiskt ska då förstås vara utan "loop", så den inte köper flera gånger utan att först aktiveras på nytt.

En fråga till när jag ändå sitter och skriver.......jag hittar inte aktien "ITAB Shop Concept B" i midcap-listan där den borde ligga, vet någon var den finns?
    När jag söker efter den så står det att aktien finns upplagd på plats 11+A, vilket jag inte blev särskilt mycket klokare av........

Mvh

Comment

Hej!

Stämmer att grundversionen av Trend Entry inte kan handla när det redan finns ett innehav. Men, det går ju alltid att ta en kopia på både ordermodellen och triggerscriptet och ändra så att man tex använder Trend ID=7 för att köpa en fast post oavsett tidigare innehav.

ITAB har vi fått tips om att den inte blir upplagd, vi undersöker.

Comment

Tack för snabbt svar, det blir till att grotta ner sig lite djupare med andra ord

Får bli ett projekt till helgen.

Comment

Hej.

I min dator så tar Autotrader mer och mer plats på hårddisken hela tiden, trots att antalet dagar som kursdata ska sparas är begränsat till 250.

Någon som vet vad det är som tar plats och hur jag kan rensa bort onödig data vartefter??

//

Comment

Det är kursdata, databasen är inte begränsad till 250 dagar. Vi ska införa en sådan funktion inom kort däremot.

Du kan göra följande för att få ner datat till 250 dagar:

1. Stäng programmet
            2. Döp om katalogen c:/programdata/autotraderbas/data till tex /dataold
            3. Starta programmet
            4. Gå till Starta > underhåll kursdatabaser
            5. Kryssa för Annan källa och ange sökvägen c:/programdata/autotraderbas/dataold
            6. Fyll i 250 dagar och kryssa för alla börslistor du vill flytta över kursdata för
            7. Verkställ, nu tankas data från den gamla databasen till en ny som blir 250 dagar.
            8. Kolla i några diagram att datat finns på plats
            9. Radera den gamla katalogen /Dataold

Comment

Hej,

Analysbänken tar också mycket plats om du använder den.
              Kör du tester på många aktier och olika projekt blir det många Gig, ibland rensar jag bort 30-40 GB
              Radera först projektet i Analysbänken och kolla sen att allt med det namnet försvunnit i Analyzer-mappen.

Mikael

Comment

Ok, tack så mycket för tipsen.......jag ska prova detta

Comment

Hej!
                  Vilka grupper behöver vara aktiverade i kursinsamlingen för att jag ska få kurser från alla minifutures & Bull/Bearcertifikat från BNPP samt Commertz Bank??

//Håkan

Comment

De som heter något med Commerzbank behöver vara ikryssade för att man ska få grundutbudet. Allt du lägger upp själv hamnar i listorna enligt följande i manualen:

Nya instrument som söks upp och läggs till enligt ovan styrs till olika listgrupper beroende på vilken typ av instrument det rör sig om enligt följande:
                    •Aktier - LargeCap, MidCap och SmallCap styrs automatiskt till resp börslista. Nordiska aktier utanför dessa listor hamnar i

Nytillkomna aktier Sverige
                    Nytillkomna aktier Norge

•Terminer på Stockholmsbörsen hamnar i listan Terminer Sthlm
                    •Aktier på New York-börsen hamnar i Nytillkomna aktier USA
                    •Amerikanska ETFer som tex SPY, QQQ och SQQQ hamnar i Nytillkomna ETFer USA
                    •Aktier på Toronto-börsen hamnar i Nytillkomna aktier Canada
                    •Aktier på Xetra-börsen hamnar i Nytillkomna aktier Tyskland
                    •Bull och Bear-certifikat hamnar i Nytillkomna ETNer Sverige
                    •ETFer som tex XACT eller SpotR hamnar i Nytillkomna ETFer Sverige
                    •Minifutures hamnar i Nytillkomna minifutures Sverige
                    •Minifutures BEST och Unlimited Turbos hamnar i listan Nytillkomna Unlimitied Turbos Sverige

Vi håller på att lägga in en funktion i Hjälp-menyn där man enkelt kan uppdatera grundutbudet för resp emittent, alltså ett urval av instrument som vi tar fram i samarbete med emittenten. Då blir det enklare att hålla listan aktuell.

Comment

Tack och Bock!

Comment

Hejsan! Jag har precis köpt autotrader bas och försöker komma igång Min plan är att till en början testa färdiga handelsstrategier och sedan på sikt försöka utveckla egna strategier. Just nu försöker jag installera Legato och köra den på ett test konto, men jag lyckas inget vidare med installationen.

Instruktionerna jag hittat sager:
                        "För att hämta, klicka på Hjälp > Uppdatera Legato."

När jag klickar på "hjälp" så finns det ingen "uppdatera legato" är jag i fel läge eller har den knappen flyttat på sig?

Tack på förhand!

Comment

Hej!
                          Vilken programversion har du?
                          2.9.0.19 är senaste.
                          Omstart och lite väntan behövs för att ladda ner allt innan det syns under Hjälp.
                          Har du någon Uppdatera i menyn? Finns totalt 14 att väja på.

Mikael

Comment

Hej Mikael! Tack för svaret! Jag kör den senaste versionen, bifogar bild på min "hjälpknapp"

Comment

Prova att starta om programmet, konfiggen har troligen precis laddats ned.

Comment

Programmet är omstartat. Kan det vara så att jag missat att köra "Autostock approved produkter" under hjälp? Får dock ett felmeddelande när jag försöker köra den.

Comment

Working...
                                X