Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nybörjarfrågor

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Har samma problem. Det verkar var något fel på scriptplatserna 15-20.

När man sparar så hamnar scriptet (innehållet i det öppna fönstret) i ett annat script som då innehåller dubbla script.

När man kör full editor stämmer inte den översta rubriken (i det färgade fältet på fönstret) utan man får namnet på något annat script som är anslutet på plats 15-20.

Comment

• 15-20 har jag inte testat. Mina ligger på 1-4.

Ja jag får testa att kopiera Trend Entry igen, men jag hade hellre ändrat i den direkt, eftersom det verkar ha hänt nåt i kopieringen. Men jag testar igen helt enkelt.

Comment

• Nu har jag kopplat på Trend Entry resp Exit (inte kopior utan de RIKTIGA modellerna). Det enda jag har ändrat är i triggerscripten (lagt till några rader och en or-funktion, så Trendfunktionen gäller plus ytterligare alternativ.) Samma sak händer som förra veckan. Modellerna kopplar ur sig efter en order. Blir det någon bugg när man ändrar i standardscript, eller ska man kunna göra så? Annars fungerar det nu, men jag kommer inte att orka/vilja ansluta ordermodeller flera gånger per dag...

Så om det varken funkar med Trend Entry-modellen, eller en exakt kopia av denna (förutom sl-scriptet), hur ska jag göra?

Comment

• Njae, det påverkar inget i modellens struktur. Är det inte versionen som heter EJ LOOP då? Den kopplar bort sig efter 1 order.

Comment

• Nej, det är den andra. Har du tid att logga in och kolla?
            Det finns 12 diagram på min skärm, och alla 12 var anslutna nyss. Nu är det 11 på long och 10 på kort.
            Man kan provköra köp/sälj genom att skriva värdet 98 resp 99 i scrpar(32).
            Och listan för de tolv instrumenten ligger längst till höger och heter "32".
            Last edited by Vingren; 2016-05-09, 13:15.

Comment

• Ok, maila login så kollar jag.

Comment

• Det är skickat.

Comment

• Tackar, det går inte att se om modellerna är anslutna efter ändringarna, men jag skulle tagit kopia på modellerna och ändrat till LoopStart i sekvensen. Högerklicka på sekvensen och välj Avancerat > Loop

Spara modellen och återanslut. Nu används inga st)-script.

Comment

• Tack för hjälpen. Nu vet jag äntligen vad LoopStart är. :-)
                    Däremot är det tveksamt om jag kan betala för pro-versionen. Utan optimering funkar det ok, men då kan jag lika gärna titta i diagrammen om köp/sälj-signalerna verkar ligga på bra ställen. Och när jag försöker optimera tar det antingen en halvtimme att köra några få kombinationer, eller så lyckas jag inte sortera resultatet så jag får användning för det.
                    Du får givetvis hjälpa mig om du känner att du har tid, men det verkar som att min dator inte riktigt är gjord för NAT, även om den var helt ny när jag började för ett par månader sen.

Comment

• Optimering kan ta lång tid om man kör många kombinationer eller långa tidserier. Sorteringen gör man enklast i sorteringsdialogen efter körning, där kan man också bocka för favoriter så att man slipper hantera alla de andra delrapporterna. Men vi kan alltid boka en tid för lite fjärrsupport. Maila så hittar vi en tid.

Comment

• Det funkar nu om du vill. Går det med samma lösenord, eller är det nytt varje dag?
                        (Den optimering jag kör nu är 10 veckor, ett instrument och 5 kombinationer tror jag. Och den verkar ha fastnat helt på 2% ungefär.)

Ska det gå att köra Analyzer.exe separat? Jag får ikonen längst till höger, så processen är startad, men jag kan inte få upp den som ett fönster. (Men det funkar som vanligt med F12).
                        Last edited by Vingren; 2016-05-12, 16:40.

Comment

• Halloj, en kort fråga bara.......

Om jag har en depå med prick 100.000:- på och sedan blankar aktier för 20.000, så kommer ju depåvärdet hamna på 120.000:- så länge jag innehar positionerna.

Om jag skriver som följer:
                          Depåvärde=mult(sub(add(cash(a),cash(t)),cash(u))

Kommer det då leverera värdet 100.000:-, eftersom det är det egentliga kontovärdet om jag inte hade haft de blankade positionerna, eller kommer det leverera värdet 120.000?

Hälsningar!

Comment

• Det returnerar 100k på skarpt konto men 120k på testkonto.

Comment

• Ok, men kan jag skriva på något sätt för att få 100k levererat även på ett testkonto?

Tanken är att aktier ska blankas där, men speglas via ETP-Link.

Hur som helst vill jag sätta insatsen på testkontot till exempelvis 10% av depåvärdet, men baserat endast på de pengar som skulle finnas där när alla positioner är stängda.

I annat fall blir insatsbeloppet större och större ju fler positioner jag har.

Mvh

Comment

• Kommer det finnas både köpta och blankade positioner samtidigt på kontot?

Comment

Working...
                                X