Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Volym spik

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Spiken igår är bortplockad på Kundservice så det ska bara vara att ladda om.

Comment

... då har det kommit ännu en spik på OMX306B.
      Detta kan väl ändå inte bara bero på att jag inte har nExt2 versionen eller??

//Anders
      Attached Files

Comment

Vi skulle gärna vilja se vad som loggats i Deblog.txt runt tidpunkten för spiken, om det varit några omstarter eller liknande där. Även omstarthanteringen är förbättrad i senaste programversionerna.

Comment

Jag har enbart tagit ner kurserna från kundservice igår och idag. Spiken från igår kvarstår trots omstart och spiken idag är kvar. Hoppas att det kan fixas innan måndag då jag tänker vara aktiv igen.
          Ulla-Britt Gråbacke

Comment

Programversion?

Comment

Spiken för igår var egentligen en nolla så skalan för terminen börjar på 0.
              version 2.9.0.19 syns som sagt bara då man visar realtid inte med minutstaplar eller grövre.
              Med vänlig hälsning
              Bertil

Comment

Går spiken verkligen ända ned till 0? Jag tyckte det såg ut som 10 igår, men nu kan jag inte se eftersom jag kör nExt2, och de maskiner som fortfarande kör nExt1 kan inte tanka från KS-servern pga max antal kataloger är för högt. Kan någon se hur långt ned spiken går?

Comment

Den går ner till 10
                  Ulla-Britt Gråbacke

Comment

Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inlägg
                    Går spiken verkligen ända ned till 0? Jag tyckte det såg ut som 10 igår, men nu kan jag inte se eftersom jag kör nExt2, och de maskiner som fortfarande kör nExt1 kan inte tanka från KS-servern pga max antal kataloger är för högt. Kan någon se hur långt ned spiken går?
                    Jag kör ju också nExt2. Jag kan inte se spiken överhuvudtaget, men autoskalningen går ner till 0 då man har realtidsvisning. Vid alla andra upplösningar är det inget problem.
                    Det är nog bara de som har nExt1 som kan se en spik.

Med vänlig hälsning
                    Bertil
                    Last edited by Bertil; 2016-01-22, 22:43.

Comment

Ok, tackar, vilken tid är det ungefär? Vad ligger close på precis före spiken i realtidsdiagram?

Comment

Rikard, jag har skicka dig en dropbox länk med Deblog filen, samt ett mail med en bild på kursspiken den 21/1, där jag zoomat in och får bottennoteringen till 3,10. Har även beskrivit de andra spikarna i mitt mail till dig.

//Anders

Comment

Tackar, nu ser det åtminstone ok ut i senaste programversionen, vi hittade en spik och jag kan inte se några problem i volymdatat nu heller.

Vi rekommenderar starkt att uppdatera programmet till senaste version för att undvika onödiga problem.

Comment

Har följt ditt råd och uppdaterat. Ser betydligt bättre ut

//Anders

Comment

Working...
                            X