Inte med intradaydata som det ser ut nu, men det går att importera EOD-data från extern textfil om man hittar på nätet: https://m.youtube.com/watch?v=1vrGYomL29A
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Problem kursfeed
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Ursprungligen postat av Frjoh Visa inläggH-terminen
mvh
Bertil
Comment
-
Ursprungligen postat av Henric Visa inläggFördröjning. Jag har inga kursförändringar sedan kl 16.
mvh
Bertil
Edit: Nu 16:42 kom allt ikapp. Verkade nästan som om någon server fått minnesfel så att all data swappades mot hårddisken med allt större fördröjning som följd.Last edited by Bertil; 2019-08-13, 16:44.
Comment
-
Jag fick problem med signalerna och min signalblockerare som lägger ner handeln för dagen om för många order läggs. Kan bara återställas manuellt eller ny dag. Jag triggar på index och handlar terminen med egen replikering. En köpsignal i racet, en snabb stopp-loss och sedan ett köp igen. Den första gick inte igenom på många försök då den måste ha lagt ett för lågt pris. Blockeraren slog till. Eftersom att sista order låg kvar i marknaden blev det till slut avslut med rätt position. Lite tur, men måste i framtiden döda öppna order om blockerarar slår till eller ta hel exit(kan bli svårt om får fel priser).
Comment
-
re
Ursprungligen postat av Henric Visa inläggJag fick problem med signalerna och min signalblockerare som lägger ner handeln för dagen om för många order läggs. Kan bara återställas manuellt eller ny dag. Jag triggar på index och handlar terminen med egen replikering. En köpsignal i racet, en snabb stopp-loss och sedan ett köp igen. Den första gick inte igenom på många försök då den måste ha lagt ett för lågt pris. Blockeraren slog till. Eftersom att sista order låg kvar i marknaden blev det till slut avslut med rätt position. Lite tur, men måste i framtiden döda öppna order om blockerarar slår till eller ta hel exit(kan bli svårt om får fel priser).
Kan det påverka att Windows ville uppdatera sig enligt markering på knappen?
Comment
Comment