Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Problem kursfeed

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Inte med intradaydata som det ser ut nu, men det går att importera EOD-data från extern textfil om man hittar på nätet: https://m.youtube.com/watch?v=1vrGYomL29A

Comment

• Okej, nä har inte lust att kludda med det.

Comment

• Jag har problem med kursfeed till terminen, n[gon anna som upplever samma typ av problem

Comment

• Vilken termin kör du?

Comment

• H-terminen

Comment

• Ursprungligen postat av Frjoh Visa inlägg
              H-terminen
              Inga problem för mig, annat än att den sjunkit mycket och flera strategier låg långa.

mvh
              Bertil

Comment

• Inga problem.
                Provat omstart av programmet?

Comment

• omstart och windowsuppdatering så funkar det!

Comment

• Nu ligger terminen 7 minuter fördröjd både i NAT och på nordnets hemsida
                    arghh!!

mvh
                    Bertil

Comment

• Fördröjning. Jag har inga kursförändringar sedan kl 16.

Comment

• Ursprungligen postat av Henric Visa inlägg
                        Fördröjning. Jag har inga kursförändringar sedan kl 16.
                        Titta på Nordnets gamla hemsida. Tidsstämplarna på terminerna ligger nu ca 13 minuter fördröjda.

mvh
                        Bertil

Edit: Nu 16:42 kom allt ikapp. Verkade nästan som om någon server fått minnesfel så att all data swappades mot hårddisken med allt större fördröjning som följd.
                        Last edited by Bertil; 2019-08-13, 16:44.

Comment

• Jag fick problem med signalerna och min signalblockerare som lägger ner handeln för dagen om för många order läggs. Kan bara återställas manuellt eller ny dag. Jag triggar på index och handlar terminen med egen replikering. En köpsignal i racet, en snabb stopp-loss och sedan ett köp igen. Den första gick inte igenom på många försök då den måste ha lagt ett för lågt pris. Blockeraren slog till. Eftersom att sista order låg kvar i marknaden blev det till slut avslut med rätt position. Lite tur, men måste i framtiden döda öppna order om blockerarar slår till eller ta hel exit(kan bli svårt om får fel priser).

Comment

• Nu ligger OMXS30 index 3 minuter efter terminen. Suck.

Comment

• Vi får förmoda att emittenterna har rätt kurser. Varför skulle då NN få problem med feeden och oftast händer det när kurserna rör på sig?

Comment

• re

Ursprungligen postat av Henric Visa inlägg
                                Jag fick problem med signalerna och min signalblockerare som lägger ner handeln för dagen om för många order läggs. Kan bara återställas manuellt eller ny dag. Jag triggar på index och handlar terminen med egen replikering. En köpsignal i racet, en snabb stopp-loss och sedan ett köp igen. Den första gick inte igenom på många försök då den måste ha lagt ett för lågt pris. Blockeraren slog till. Eftersom att sista order låg kvar i marknaden blev det till slut avslut med rätt position. Lite tur, men måste i framtiden döda öppna order om blockerarar slår till eller ta hel exit(kan bli svårt om får fel priser).
                                Är detta något som påverkar mtx? Jag fick inga order efter kl 16 idag ca. Detta efter en handelsintensiv dag, men där Galaxy blev sittandes utan att stänga öppen position.
                                Kan det påverka att Windows ville uppdatera sig enligt markering på knappen?

Comment

Working...
                                X