Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Problem kursfeed

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • ....och terminen? Det saknas inte feed när programmet startar upp. Sedan upphör den helt. Det går att lägga order manuell så feeden finns hos NN. Likaså uppdateras kursen på webbsidan.

    Comment


    • Det hänger ihop på något sätt, vi väntar på uppdatering från Nordnet.

      Comment


      • Jag har inte bara delay, det blir inga staplar utan snarare små streck liksom.

        Comment


        • Det beror på delay, om du dubbelklickar i diagrammet ritas det om och du bör få staplar?

          Comment


          • Japp, stämmer!

            Tack

            Comment


            • Vad är status, fungerar kursfeed på värdepapper från USA och tyskland eller fortfarande problem?

              Comment


              • Fortfarande 15 min delay för mig på DAX

                Comment


                • Felsökning pågår fortfarande. Man kan stänga av DAX-index tillfälligt via Inställningar, Grunduppgifter för alla instrument, bocka ur Med i mastertabellen, så körs inte modeller kopplade till DAX. Har tyvärr ingen prognos i nuläget.

                  Comment


                  • Nu är DAX-feeden återställd, starta om Autotrader så ska den få realtid direkt.

                    Comment


                    • Terminen har ingen feed?

                      Comment


                      • kursfeed USA / tyska papper?

                        Något status på kursfeeden för papper från USA / tyskland?

                        Comment


                        • Har du problem med USA-feeden? Funkar här i alla fall.

                          Comment


                          • Ni som har problem med terminen, kolla så att tilläggstjänsten "derivat" är aktiv på nya sidan för feeds.

                            ( Mina sidor > Tilläggstjänster )

                            Kolla också så att tjänsten aktiveras på det konto som är satt som "Förvalt konto" under "Min profil och inställningar".
                            Last edited by Rikard Autostock; 2021-06-29, 09:56.

                            Comment


                            • Så hela avbrottet beror på nya avgifter hos NN.

                              Comment


                              • Njae, ny struktur för tilläggstjänst-sidan, där en del undantag inte kommit med som planerat. Tex DAX som egentligen är ett betalindex men som alla Autotrader-användare får realtid på utan extra kostnad. Terminen har ett eget tillägg, såg att den kostar 15 kr/mån nu. Däremot var USA-aktier prissänkta från 35 kr till 15 kr/mån. Men allt måste slås på igen och det måste ligga på Förvalt konto. Det är en bekräftad bugg som kommer rättas.

                                Comment

                                Working...
                                X