Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Problem kursfeed

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Vilka minisar fö valuta är bra att handla i,och var finner man bäst häv. och stopploss värden,ganska rörit att få fram.Ngn som kan ge tipps.

    Comment


    • Bnpp.se har jag använt själv. Stabilt och bra. Enkelt att se häv. Avanza har också valutaminis men deras site tycker jag har blivit väldigt jobbig att hitta runt på.

      Comment


      • Jag har haft problem med att få ordrar att gå till avlsut på eftermiddagen så jag ringde Nordnet.

        Kundservice på Nordnet säger Nasdaq OMX har problem med orderboken, så priserna vi ser i orderdjupet är inte korrekt, det är därför ordrarna inte går igenom. Så man får ringa in för att få priserna på minisarna (hur nordnet nu kan se dom lurar jag på om det är det orderboken det är fel på... men men.)
        AlgoPal - Emotionless Trading - Hyr ut våra trading algoritmer for Autostock via algopal.com

        Comment


        • See upp! Kursfeeden för silver har gått helt bananas, hoppar +-2% på ett par sekunder.
          AlgoPal - Emotionless Trading - Hyr ut våra trading algoritmer for Autostock via algopal.com

          Comment


          • Verkar vara något problem med kursuppdateringar på europeiska börser
            AlgoPal - Emotionless Trading - Hyr ut våra tradingalgoritmer för Autostock via algopal.com

            Comment


            • https://twitter.com/euronext
              AlgoPal - Emotionless Trading - Hyr ut våra tradingalgoritmer för Autostock via algopal.com

              Comment


              • Korrigera Kursdata!?!?

                Går det att korrigera kursdata man har laddat ner??

                Jag använder mig av OMXs30 aktierna och bland annat alfa 20191129 har ett uppenbart fel i sin data..

                Titta man sen mer noga på kurdatan så finns det fler liknande fel hos alfa. jag tittar då på R upplösningen då ser man spikarna.. Mina strategier lyckas träffa dessa.. ger ju missvisande resultat..

                Hur ska man hanterar det??

                Comment


                • Vi kan fixa spikar, har precis gått igenom de 300 senaste dagarna på MidCap och tänkte titta på OMXS30 härnäst. Har några grova fel på USA-aktier också nov 2013.

                  Comment


                  • ok, Har ni det som rutin?? För det finns en del från 2018 i Assa också..

                    Comment


                    • Jo, vi har alltid rättat spikar etc när de rapporteras, men nu tänkte vi ta ett krafttag och gå igenom det mesta. Kodkursen är klar, så lite bättre med tid för underhåll etc.

                      Comment


                      • Just nu har Nordnet en proxy-störning som påverkar inloggningen även för Autotrader.

                        Comment


                        • Hade själv driftstörning igår under morgonen/förmiddagen. När jag skulle dra ned kursdata nu, för att få gårdagen bra så saknas det data för eftermiddagen. Hade ni några störningar igår Rikard? Vill du checka datat från gårdagen?

                          Comment


                          • Vi hade en rejäl krasch på KS-servern igår som vi försöker fixa idag.

                            Comment


                            • Data på plats igen!

                              Comment


                              • Ser inte ut att fylla på något, men kanske synkar ikväll?

                                Comment

                                Working...
                                X