Felsökning pågår!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Problem kursfeed
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Ursprungligen postat av Henric Visa inläggÄr det fler som inte får in kursdata för Omx-Terminen?
mvh
Bertil
Comment
-
Ingen feed terminer mm
Nu är klockan 09.03 Index för OMXS30 och OMXSPI fungerar men terminerna OMXS309D, OMXS309E är döda. Finns uppgifter för dessa från 08.55 men sedan är det stopp. Inte heller aktierna från Xetra-DAX lever.
Vad svarade Nordnet i förra veckan då OMXS309D var borta.
Nu har eventhanteringen startat om.
mvh
Bertil
Edit: Startade om datorn och NAT. Efter ett par minuter hoppade det mesta igång även terminerna (09.13), men nu stannade feeden på terminerna igen. Är det bara lokalt hos mig ? Hur är feeden för er andra?Last edited by Bertil; 2019-04-15, 09:16.
Comment
-
Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inläggHur många instrument är igång i insamlingen?
mvh
Bertil
Comment
-
Idag fick jag en annan typ av knas med feeden på terminen OMXS309D.
Vi har ju varit med om att det bildats en spik på closevärdet, men idag verkar det ha blivit något knas med tidsstämplingen, se bild.
Då jag drar igång NAT på en annan installation som varit avstängd vid tiden för spiken så ser det bra ut, men på den skarpa installationen är felet kvar. Detta knas i tidstämplingen kommer troligen att kvadda de flesta av ordermodellerna.
Grr.
mvh
BertilAttached Files
Comment
Comment