Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Problem kursfeed

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Henric Visa inlägg
    Jag hade också en spik som gick att se i 15 min. Laddade ner data och nu syns den bara i realtid. Påverkar inte mig.
    Kör bara i realtid. Påverkar mig...
    Gjorde en 5s simulering och spiken verkar inte påverka simuleringen, men det var kanske mer tur än skicklighet. Autoskalningen går ju ner under 50.

Har inte Rikard automatiska spikborttagningsprogram som kan filtrera kunddata automatiskt då de laddas upp? Tex filtrera bort samplevärden som skiljer sig mer än 5% från föregående värde.
    mvh
    Bertil
    Last edited by Bertil; 2019-06-12, 10:19.

Comment

• Tyvärr inte så enkelt, det är tre dataserier dessutom som ligger ihop som differentialkedja.

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
        Tyvärr inte så enkelt, det är tre dataserier dessutom som ligger ihop som differentialkedja.
        Men borde väl gå att göra ett program som detekterar den exakta tidpunkten för spiken, sen får man väl editera manuellt.

mvh
        Bertil

Comment

• Idag hade jag stopp på kursfeeden 09:01:50 till 09:29:11 och 09:51:22 till 10:05:40 samt även ett kortare uppehåll på ett par minuter efter 10:17:15.

Hade fler av er detta eller var det bara lokalt för min internetförbindelse?

Undrar
          Bertil

Comment

• Ursprungligen postat av Bertil Visa inlägg
            Idag hade jag stopp på kursfeeden 09:01:50 till 09:29:11 och 09:51:22 till 10:05:40 samt även ett kortare uppehåll på ett par minuter efter 10:17:15.

Hade fler av er detta eller var det bara lokalt för min internetförbindelse?

Undrar
            Bertil
            Jag har också haft div avbrott.
            Såg på Twitter att Nordnet har haft problem i dag på förmiddagen.

Comment

• Nordnet hade inte bara problem med kurs feeden. Det gick inte att logga in till dem överhuvudtaget, inte heller NAT kunde logga in, trades gick igenom ryckvis ,de som gjorde det registrerades inte på kontot. I ca 15 min var jag '' Pank'' enligt Nordnet, men detta har nu rett upp sig, tips är att kolla era konton å trades idag så de stämmer!

Comment

• Har inte fått några kurser från DJI sedan den 5 Juli, levererar inte Nordnet DJI längre?

Comment

• De undersöker ev problem hos SIX.

Comment

• Nu gick precis Dow Jones över 27000, all time high, men det klarar inte Nordnet av att visa.
                    Mycket svagt! Vi har ju haft problemet med utebliven DJ i flera dagar nu.

mvh
                    Bertil

Comment

• De undersöker tillsammans med SIX.

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                        De undersöker tillsammans med SIX.
                        Jojo, men det har de ju gjort i 6 dagar nu. Det tillhör ju kärnverksamheten att leverera index.
                        Tidigare hade jag OMXS30 terminsordermodeller som var beroende av DJ för att fungera. Som tur är har jag inte det just nu.
                        Men folk som handlar med Nordnets hemsida sneglar ju på DJ då de skall handla och det är ju inte alla som upptäcker att det står en gammal fryst siffra. Detta fel är ju kurspåverkande.
                        mvh
                        Bertil

Comment

• Ingen lösning i sikte...?

Comment

• Senaste beskedet är att kopplingen mellan SIX och Nordnet kan få en lösning i början av veckan. Tydligen ingen liten omläggning som gjorts.

Comment

• Idag ser allt ut att vara normalt igen.

Comment

• Finns det möjlighet att fylla hålet i kursdatan?

Comment

Working...
                                X