Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kort beskrivning av NAS Access

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Rikard Autostock
    replied
    Det ska vara så, men vi kommer nog ändra så att allt står på 1 i häv vid nedladdning. Då måste man själv ta aktivt beslut att öka häv.

Leave a comment:

• mikola
    replied
    Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
    Det kan vara lite olika så man bör alltid titta i Long-scriptet eller om det finns ett konfig-script. Där står hävstången överst.
    Är det så att originalinställningen i scriptet alltid är den samma som står på beskrivningen i "Access delstrategier"?

Leave a comment:

• Rikard Autostock
    replied
    Den börjar på 1. Man kan ställa in maximal acceptabel dagsförlust i procent i Long-scriptet. Sätter man den på tex 2% och har ett testkonto på 50k kommer den att gå ur vid 1000 kr förlust.

Leave a comment:

• Lordoffa
    replied
    Blir lite tveksam för inställning av Katana,som ju har dynamisk häv.Hur beter jag mig här??Vad börjar häven på?

Leave a comment:

• Rikard Autostock
    replied
    Låter som en bra ide!

Leave a comment:

• Lordoffa
    replied
    Oj,det var viktigt att få reda på--Lättast och ändra samtliga till 1 och förfara som jag redovisade i #80.Eller????

Leave a comment:

• Rikard Autostock
    replied
    Det kan vara lite olika så man bör alltid titta i Long-scriptet eller om det finns ett konfig-script. Där står hävstången överst.

Leave a comment:

• Lordoffa
    replied
    Vilken utväxling står NAS Access modellerna i ,är dom samtliga i häv=1?

Leave a comment:

• walle
    replied
    Ursprungligen postat av Lordoffa Visa inlägg
    Om jag teoretiskt har 300000kr på skarpa kontot och vill ha ggr3 i utväxling och handlar med 6st modeller.Gäller då: 300000*3/6=150000 som saldo på respektive testkonto.Vill bara checka upp att jag fattat rätt.Avstämning regelbundet då skarpa kontots storlek ökar eller minskar.
    Yes det är rätt. 300’000 / 6st modeller = 50’000 och så vill du ha sammanlagd hävstång på 3, alltså 50’000 * 3 = 150’000 på vardera testkonto. Givet att modellen står inställd på 1 i häv.

Leave a comment:

• Lordoffa
    replied
    Om jag teoretiskt har 300000kr på skarpa kontot och vill ha ggr3 i utväxling och handlar med 6st modeller.Gäller då: 300000*3/6=150000 som saldo på respektive testkonto.Vill bara checka upp att jag fattat rätt.Avstämning regelbundet då skarpa kontots storlek ökar eller minskar.

Leave a comment:

• Rikard Autostock
    replied
    Galaxy är modellportföljen vi bygger i NAS-utbildningen just nu.

Leave a comment:

• Lordoffa
    replied
    Galaxy-Var hittar jag den?

Leave a comment:

• PerG
    replied
    Katana, Galaxy och Hook gick kort vid öppningen idag runt 11645. Spännande dag idag

Leave a comment:

• Rikard Autostock
    replied
    Ladda om Boss för säkerhets skull och kolla inställd hävstång. Har inte koll på exakt vad som är ändrat, det är Henkes strategi. Mindre justering såvitt jag vet.

Leave a comment:

• Lordoffa
    replied
    Skall man ladda om Boss nu för att få med ändringen? Bör man göra ändringar i inställningar.?-Vad ändras i resultatet.

Leave a comment:

Working...
X