Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kort beskrivning av NAS Access

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Lordoffa Visa inlägg
    Blir lite tveksam för inställning av Katana,som ju har dynamisk häv.Hur beter jag mig här??Vad börjar häven på?
    Bara lite info. Jag kollade varje positions häv från 2013-07. Medel är x1,67 och högsta knappt 4.

Comment

häv portfolio D

vad jag kan se så verkar alla daystrategier vara robusta tillsammans utifrån portfolio D, max orealiserat DD är på 4,4% vilket jag inte tycker är mycket, undrar då vad ni tycker om att öka på häven i alla delstrategier något?

Comment

Det är ju helt upp till var och en men inget vi rekommenderar generellt. Kör själv med aningen högre häv men försöker hålla mig nära 3 per strategi. Msn vet ju inte vad högsta dd blir i framtiden.
        Attached Files
        Last edited by Rikard Autostock; 2019-03-09, 10:04.

Comment

har en fråga krig uppkopplingen, ska man på det skarpa konto ansluta i ordermodellen strategy link trigger i omx och i dax?
          i videon så kan jag inte se att ni gjorde det men när jag inte gjorde det så köpte den alla kopplade minisar och när jag anslöt strategy link trigger så såldes allt.

Comment

Det räcker med scriptet. Viktigt att kryssa för Larmbevakat.

Ordermodellen för Strategy Link behöver inte anslutas.

Comment

Två nya modeller tillagda i NAS Access, TPS MultiMarket (Time Price Scale inspirerad av Larry Connors) samt vår egen Easy Forex - grid-modell (på entry-sidan) för valutaspottar. Vi utvecklade modellen för EURSEK, EURUSD och USDSEK men den fungerar utmärkt på de andra paren också. Saknar dock intraday-data för EURGBP och EURCAD.

Comment

Skoj med nya strategier på löpande band.

Som kunddriven affärsutveckling vore verkligen uppskattat med någon form av avkastningsangivelse per tid i marknaden som man kan ta i beaktande när man skall skapa sig en mix av access-strategierna.
                Tex om man skall utvärdera strategier som ligger lite längre i marknaden, mot kortare strategier och dess risk och kapitalåtgång.

CAGR och DD säger ju en hel del, men om man skulle kunna få ett tidsmått med i bilden så blir det lättare att ta ställning till vilka man vill allokera kapitalet till.

Comment

Hur kopplar man in Time Price Scale MultiMarket i Strategy Link?
                  Jag hittar inte den under "{ NAS Access }" även efter uppdatering av SL.
                  Tack.
                  // David

Comment

Vi har uppdaterat Strategy Link nu med stöd för TPS.

Comment

• Ser att TPS använder tre olika index enl.exempel nämligen OMX,OBX och DAX.Är det begränsat till tre?Hur ställer man in om man bara vill gå long?Är det möjligt att handla minisar på aktier?

Comment

• Det går säkert att köra på fler. Har inte testat på aktier men det kanske fungerar, i princip är det bara att simulera. En sak som kanske behöver ändras i så fall är att byta prisscripten så att inte slippage blir alldeles för högt i bänken. Annars är tanken att man ansluter ETP Link trigger om man kör på andra tillgångar.

Comment

• Har svårt och greppa detta fullt ut.Skall man ha ett testkonto för varje index?Ett för OMX och ett annat för exempelvis DAX?

Comment

• Det behövs inte, man kan köra dem på samma testkonto men med olika ETP ID.

Comment

• Terror Gaps MultiMarket inspirerad av Larry Connors finns nu i Access. Starta om Autotrader (DLL-version 12.0.0.02) och kör ett par minuter, starta om igen så ligger Hjälp-menyn uppdaterad och klar.

Comment

• Var finner jag guldindex och minisar för guld?

Comment

Working...
                                X